بازدید 3707

عدم تعیین مصادیق رجل سیاسی همه مشکلات انتخابات ریاست جمهوری نیست

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: این اشکالبه وزارت کشور وارد است که چند هزار نفر را ثبت نام می‌کند بعد به شورای نگهبان حواله می دهد تا به صلاحیت کاندیداها رسیدگی کنید.
کد خبر: ۷۴۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 14 November 2017
نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص تعیین مصادیق رجل سیاسی مذهبی و نابسامانی‌هایی که در زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری مشاهده شد، اظهار داشت: نقص‌هایی در قانون وجود دارد که باید به لحاظ قانونی برطرف شود و در خصوص برخی مسائل نیز شورای نگهبان می‌تواند ورود پیدا کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان قانون گذار نیست، بیان کرد: برخی انتظار دارند شورای نگهبان قانون وضع کند و برای این موضوعات تعیین تکلیف کند، در حالی که اینطور نیست و این موضوع با همکاری مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام قابل بازنگری و حل و فصل است.

وی با بیان اینکه همه مسئله انتخابات ریاست جمهوری، تعیین مصادیق رجل سیاسی نیست بلکه این نیز یک بخشی از مسائل این حوزه است، افزود: ثبت نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری شرایط نامناسبی را به وجود آورد.

پژمانفر با بیان اینکه ثبت نام به معنای پذیرش نیست، وزارت کشور می گوید همه می توانند ثبت نام کنند تا بعدا در مورد افراد تصمیم گیری شود، متذکر شد: ثبت نام را وزارت کشور انجام می دهد و نظارت بر عهده شورای نگهبان است، اگر ثبت نام را شورای نگهبان انجام می‌داد، می توانستیم انتظار داشته باشیم که از ابتدا افراد ا ثبت نام نکنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مسئله به وزارت کشور مربوط است زیرا از همه ثبت نام می‌کند، ادامه داد: اگر اشکالی باشد به وزارت کشور وارد است که چند هزار نفر را ثبت نام می‌کند بعد به شورای نگهبان حواله می دهد که شما مرجع تشخیص رجل سیاسی هستید و رسیدگی کنید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی مشکل بین تشخیص دهنده و ثبت نام کننده است، گفت: ثبت نام کننده می‌گوید من تشخیص نمی دهم چه کسی رجل سیاسی است، پس بنابراین هر کسی را ثبت نام می‍‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل