بازدید 3895

دولت نباید متولی جامعه رسانه‌ای شود/ تصویب و اجرای اصل و کلیت لایحه نظام رسانه‌ای ضرروی است

عضو هیات رئیسه مجلس نهادسازی را تنها راه احقاق حقوق اهالی رسانه دانست و افزود: تصویب و اجرای اصل و کلیت لایحه نظام رسانه‌ای ضرروی است.
کد خبر: ۷۴۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 14 November 2017
محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه مطابق آمارها خبرنگاران کمترین حقوق و دستمزد با میانگین حدود یکی میلیون تومانی را دریافت می‌کنند، گفت: نهادسازی تنها راه احقاق حقوق جامعه خبری است چراکه یک نهاد می‌تواند مطالبه‌گر حقوق جامعه خبری باشد اما نبود رسانه خلاء بزرگ امروز جامعه خبری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان مربوطه باید با بسامان کردن لایحه نظام رسانه‌ای به دنبال ایجاد نهاد منسجم و قابل اتکاء برای اهالی رسانه باشند؛ البته پرواضح است اشکالاتی به مفادی این لایحه وارد است اما تصویب و اجرای اصل و کلیت آن ضرروی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اینکه دولت متولی جامعه رسانه‌ای است در حالی که این جامعه خود باید متولی مطالباتش شود و صنفی فعال داشته باشد، گفت: نهادسازی در حوزه جامعه رسانه‌ای یک اصل مغفول مانده است در حالی یک نهاد منسجم باید مطالبات جامعه رسانه‌ای را نمایندگی کند.

وکیلی با بیان اینکه مفادی از  لایحه نظام جامع رسانه‌ای با فلسفه نهادسازی در تضاد است، ادامه داد: تعلیق فعالیت خبرنگاری به داشتن پروانه خلاف اصول مربوط به آزادی فرد است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک خبرنگار با حداکثر حقوق 1 میلیون 300 تومان در شرایط بسیار سخت باید یک زندگی و خانواده 2 یا 3 و 4 نفره را مدیریت کند، تمام این مسائل حرفه خبرنگاری و جامعه خبری را تهدید کرده و تاکنون آسیب‌های بسیاری نیز رسانده است و از آنجا که اکثر رسانه‌های کشور دولتی یا شبه دولتی هستند به هیچ عنوان زیر بار افزایش دستمزدها نمی‌روند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار