بازدید 8592

شناسایی و دستگیری کلاهبردار ۹۰۰ میلیونی

کد خبر: ۷۴۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 14 November 2017
رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: جوان بیست‌ساله که طی مدت دو سال با سوء استفاده از بی‌اطلاعی استاد کار خود 900‌میلیون ریال از حساب وی کلاهبرداری کرده شناسایی و دستگیر شد.
 
به گزارش آرمان، سرهنگ«مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: با مراجعه یکی شهروندان به همراه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مبنی بر اینکه به صورت اینترنتی از حساب بنده مبلغ 900‌میلیون ریال کسر شده و این برداشت‌ها طی مدت زمان دو سال بوده است که اخیرا متوجه شدم، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت فرهاد 20‌ساله که شاگرد کارگاه نجاری شاکی است شناسایی و دستگیر شد.
 
رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: متهم طی دو سال با توجه به اینکه به دلیل مسائل درسی از همکاری با شاکی در کارگاه نجاری خودداری نموده و با داشتن اطلاعات کارت استاد کار خود، شخصا اقدام به انتقال، خرید و پرداخت وجه و شهریه دانشگاه می‌نمود و بعضا شهریه همکلاسی‌های خود را اینترنتی پرداخته و در مقابل از آنها چک دریافت می‌کرد، که با توجه به مستندات مربوطه این متهم جوان انگیزه خود از ارتکاب عمل مجرمانه سادگی و عدم آگاهی به امور بانکی شاکی و همچنین در اختیار داشتن رمز و شماره کارت و در پی آن تعریف رمز دوم بانکی اعلام نموده است‌.
 
سرهنگ ابوطالبی در ادامه تصریح کرد: اطلاعات بانکی خود را تحت هیچ‌شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهید، چرا که مجرمان سایبری می‌توانند با اطلاعات کارت بانکی شما اقدام به پولشویی نمایند، پول‌هایی که منشا آنها قاچاق مواد مخدر و اسلحه است.
 
این مقام مسئول در پایان سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را منشأ انتشار اخبار حوادث و هشدارهای آموزشی پلیس فتا اعلام و آمادگی کارشناسان متخصص و فنی به عنوان پشتیبان سایت را جهت دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار