بازدید 2925

کشته شدن ۲ سرباز پاکستانی نزدیک مرز افغانستان

کد خبر: ۷۴۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 14 November 2017
ارتش پاکستان اعلام کرد، دو سربازش در حمله شبه‌نظامیان به یک پاسگاه در «باجاور اجنسی» در نزدیکی مرز با افغانستان کشته شده اند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: این هزینه خلاء امنیتی در بخش مرزی خاک افغانستان است که پاکستان می‌پردازد.

طالبان پاکستان مسئولیت این رویداد را پذیرفته و اعلام کرده است، زمانی که نظامیان پاکستانی در قلمرو میان افغانستان و پاکستان در حال حصارکشی بوده‌اند، آنها را هدف قرار داده‌ است.

پاکستان اعلام کرد که این کشور تدابیر لازم برای مبارزه با تروریسم را انجام داده؛ از جمله حصارکشی، ایجاد پاسگاه‌های مرزی، افزایش سربازان در مرز میان دو کشور و ایجاد نقاط عبور مرزی.

ارتش پاکستان از دولت افغانستان خواسته تا تلاش‌های خود را برای مدیریت موثر مرزی افزایش داده و پایگاه‌های شبه‌نظامیان در خاک افغانستان را از بین ببرد.

در پی آغاز نصب سیم خاردار در مرز پاکستان با افغانستان، مقام‌های دولت کابل گفته‌اند که این اقدام پاکستان به مبارزه با تروریسم کمک نمی‌کند. دولت افغانستان راه مقابله با شبه‌نظامیان را هدف قرار دادن مراکز آنها در داخل خاک پاکستان و هماهنگی بیشتر میان کشورهای منطقه می‌داند.

بر اساس گزارش بی.بی.سی، دولت افغانستان مرز مشترک بین این کشور و پاکستان را که حدود ۲۴۰۰ کیلومتر طول دارد، به رسمیت نمی‌شناسد و مدعی است که معاهده‌ای که در این مورد در سال ۱۸۹۳ میلادی بین امیر عبدالرحمان خان، پادشاه وقت افغانستان و مورتیمر دیورند، وزیر خارجه وقت هند بریتانیایی امضا شده، اعتبار ندارد. دولت پاکستان و جامعه بین‌المللی این مرز را به عنوان مرز بین‌المللی بین دو کشور به رسمیت می‌شناسند.

روابط افغانستان و پاکستان اخیرا تیره‌تر شده است و هر دو کشور یکدیگر را متهم می‌کنند که برای شبه‌نظامیان پایگاه امن فراهم کرده‌اند.

پاکستان چند ماه‌ پیش گذرگاه‌های مرزی‌ خود را با افغانستان بست و اعلام کرد، این کار را برای جلوگیری از عبور شبه‌نظامیان از خاک افغانستان انجام داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل