بازدید 7540

عذرخواهی جانسون از اظهاراتش درباره نازنین زاغری

«بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلستان، روز دوشنبه پس از شدت گرفتن فشارها علیه وی بابت گافش درباره یک شهروند انگلیسی بازداشت‌شده در ایران به جرائم امنیتی، مجبور به عذرخواهی شد.
کد خبر: ۷۴۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 13 November 2017
 «بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلستان، روز دوشنبه پس از شدت گرفتن فشارها علیه وی بابت گافش درباره یک شهروند انگلیسی بازداشت‌شده در ایران به جرائم امنیتی، مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش فارس، جانسون چهارشنبه دو هفته پیش هنگام دفاع از «نازنین زاغری» که به جرائم امنیتی در ایران به تحمل 5 سال حبس محکوم شده گفته بود که بازداشت او هنگام آموزش روزنامه‌نگاران در ایران صورت گرفته است.

این اظهارات جانسون در تقابل مستقیم با تبلیغات رسانه‌های غربی در ماه‌های گذشته قرار داشت که همواره تأکید می‌کردند سفر زاغری به ایران بابت بازدید خانوادگی صورت گرفته و ارتباطی به هیچ مأموریت رسانه‌ای یا کاری نداشته است.

«جانسون» چهارشنبه دو هفته پیش در یک نشست استماع در کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس گفت: «وقتی بررسی می‌کنم ببینم نازنین زاغری راتکلیف در حال انجام چه کاری بوده می‌بینم که او، - آنطور که من می‌‌دانم- فقط در حال آموزش روزنامه‌نگاری بوده است.»

این اظهارات وی با واکنش شدید رسانه‌ها، از جمله مدیر عامل شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز»، کارفرمای زاغری مواجه شد. آنها، از گاف جانسون به عنوان «اشتباهی جدی» یاد کرده و از وی خواستند بابت آن عذرخواهی کند.

فشارها در روزهای گذشته بر جانسون تا مرحله درخواست سیاستمداران از وی تا استعفا پیش رفت. «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر و «صادق جان»، شهردار لندن، دو نفر از کسانی بودند که از او خواستند عذرخواهی کرده و از سمتش استعفا کند. عده‌ای از نمایندگان پارلمان انگلیس هم درخواست مشابهی مطرح کردند.

طبق گزارش «سی‌ان‌ان»، جانسون روز دوشنبه گفت از بابت اظهار اینکه زاغری در حال آموزش روزنامه‌نگاران در ایران بوده متأسف است. وی مدعی شد که زاغری برای تعطیلات به ایران سفر کرده بود.

او که در جلسه مجلس عوام انگلیس حضور داشت با اشاره به اینکه زاغری برای تعطیلات به ایران سفر کرده بود گفت: «کل هدف سفر او همین بوده است.»
وی سپس گفت: «اگر من به صورت غیرعمدی باعث آزردگی خاطر خانم زاغری و خانواده‌اش شده‌ام، معذرت‌خواهی می‌کنم.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان