بازدید 3638

بیشترین نیازهای زلزله‌زدگان چیست؟

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امدادرسانی به مردم زلزله‌زده با جدیت و سرعت ادامه دارد، اقلامی را که مورد درخواست ساکنان مناطق زلزله‌زده است اعلام کرد.
کد خبر: ۷۴۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶ 13 November 2017
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امدادرسانی به مردم زلزله‌زده با جدیت و سرعت ادامه دارد، اقلامی را که مورد درخواست ساکنان مناطق زلزله‌زده است اعلام کرد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا گفت: چادر، مواد غذایی، آب آشامیدنی و وسایل گرمایشی مهمترین نیاز مردم است که تأمین آن به‌سرعت انجام می‌شود.

وی همچنین درباره آخرین برنامه‌ریزیها در مناطق زلزله‌زده و تعداد جان‌باختگان اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از هموطنان ما بر اثر حادثه زلزله شامگاه گذشته جان خود را از دست داده یا مجروح شده‌اند.

نجار ادامه داد: از نخستین دقایق وقوع این حادثه تلخ، دستگاههای ذی‌ربط، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و ... به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند و نجات مصدومان یا یافتن اجساد جان‌باختگان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه روند کار به‌صورت منظم در ساعتهای گذشته پیش رفته است، گفت: در حال حاضر روند یافتن اجساد یا مصدومان کاسته شده و فروکش کرده است یعنی این جست‌وجو کند شده و امیدواریم با این وضعیت جدیت و سرعت موضوع زیر آوار ماندگان رو به اتمام باشد.

به‌گفته نجار، روند خدمت‌رسانی نیز به‌خوبی انجام گرفته است اما میزان خرابی بالا بوده و خسارات نیز گسترده است.

وی افزود:‌ با وجود تلاشهای بسیار زیاد همه عوامل و دست‌اندرکاران و بسیج همه امکانات اما برخی مشکلات وجود دارد که امیدواریم با تلاش مستمر این مسائل نیز کاهش یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به برخی درخواست‌های زلزله‌زدگان اشاره کرد و گفت: درخواستهایی نظیر چادر، آب آشامیدنی، غذا، وسایل گرمایشی و ... وجود داشته که به‌سرعت مورد توجه است.

نجار با بیان اینکه سطح حادثه گسترده بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر بازگشایی راهها و دسترسی به همه راههای ارتباطی و حتی تمامی روستاها انجام گرفته و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: با وجود اینکه تمامی دستگاهها و عوامل در کشور پای کار آمده‌اند اما سطح حادثه وسیع بوده و امداد‌رسانی‌ها در حال انجام است که امیدواریم از مشکلات نیز کاسته شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره همکاری کشورهای دیگر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان توضیح داد: کشورهای خارجی نیز برای این موضوع اعلام آمادگی کرده‌اند اما فعلاً احتیاجی در این موضوع ایجاد نشده است اما در صورت نیاز این کمکها را دریافت می‌کنیم.

‌زلزله‌ای به‌بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه و بخشهایی از غرب ایران و شمال عراق را لرزاند؛ شدت این زمین‌لرزه به‌حدی بود که در اغلب استان‌های کشور احساس شد.

این زمین‌لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه، زمین‌لرزه‌هایی به‌بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزاند و پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل