بازدید 3052

ادامه سنگ‌اندازی‌ سیمانی عراقی‌ها برای ایران

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره آخرین وضعیت صادرات سیمان ایران به عراق تصریح کرد که عراقی‌ها تحت این عنوان که می‌خواهند در سیمان خودکفا شوند، حتی پروژه‌های عمرانی خود را به ایرانی‌هایی که در مزایده‌ها برنده می‌شوند هم نمی‌دهند.
کد خبر: ۷۴۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 13 November 2017
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درباره آخرین وضعیت صادرات سیمان ایران به عراق تصریح کرد که عراقی‌ها تحت این عنوان که می‌خواهند در سیمان خودکفا شوند، حتی پروژه‌های عمرانی خود را به ایرانی‌هایی که در مزایده‌ها برنده می‌شوند هم نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، بازار عراق در سال‌های اخیر همواره یکی از مقاصد مهم صادرات برای تجار ایرانی بوده و این کشور در زمینه‌های مختلف، محصولات مورد نیازش را از ایران تهیه کرده است، اما اخیرا اما و اگرهایی از سوی این مقصد صادارتی ایجاد شده است.

در این میان یکی از بازارهای عراق که ایران روی آن حساب ویژه باز کرده، بازار سیمان عراق بود اما از چند ماه پیش عراقی‌ها تعرفه واردات سیمان از ایران را افزایش دادند که این مسئله باعث شد که صادرات سیمان ایران به عراق با محدودیت جدی مواجه شود.

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت صادرات سیمان ایران به عراق اظهار کرد: با توجه به شرایط بازسازی در عراق، عراقی‌ها نیاز قابل توجهی به سیمان دارند و در داخل هم خیلی از واحدهای سیمان ما بسیج شدند و امکانات فراهم کردند که به عراق سیمان صادر کنند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در رابطه با سیمان عراقی‌ها تحت این عنوان که می‌خواهند در تولید و صنعت سیمان خودکفا شوند، واردات سیمان ایرانی را ممنوع کردند.

آل اسحاق افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها به عراقی‌ها گفتیم که شما اکنون به سیمان روز نیاز دارید و ما می‌توانیم برای کارخانه‌های شما خط سیمان را از طریق صادرات کلینکر ظرف چند ماه راه اندازی کنیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: عراقی‌ها ابتدا گفتند که کلینکر از ایران وارد می‌کنند و مطرح کردند که بیاید در عراق سرمایه‌گذاری کنید و کارخانه‌های سیمان راه بیندازید و در مزایده‌ها شرکت کنید، اما حتی وقتی ایرانی‌های در مزایده‌های آن‌ها شرکت کردند عراقی‌ها رفتار مناسبی از خود نشان ندادند و پروژه‌ها را به ایرانی‌ها واگذار نکردند.

آل اسحاق افزود: عراقی‌ها تحت این عنوان که می‌خواهند در صنعت سیمان خودکفا شوند، حتی وقتی به توافق هم می‌رسیم بازهم سنگ اندازی می‌کنند یعنی اول می‌پذیرند که ایرانی ‌ها در کارخانه‌های عراق سرمایه‌گذاری کنند اما بعد می‌گویند امکان پذیر نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان