بازدید 4687

رؤسای سابق اطلاعاتی آمریکا به ترامپ حمله کردند

کد خبر: ۷۴۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 13 November 2017
روسای سابق نهادهای اطلاعاتی آمریکا پس از انتقاد دونالد ترامپ از آنها، انتقادات تندی را متوجه رئیس جمهوری ایالات متحده کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از سی.ان.ان، جیمز کلاپر مدیر سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا گفت اینکه ترامپ مداخله روسیه در انتخابات سال گذشته را کم اهمیت جلوه می دهد، برای امنیت ملی آمریکا خطرناک است و به کشورهایی مثل روسیه و چین اجازه می دهد با رئیس جمهوری «بازی کنند.»
 
جان برنان مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هم گفت که ترامپ به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اجازه می دهد تا از پذیرفتن مسئولیت تلاش های روسیه برای مختل کردن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طفره برود.
 
کلاپر که همراه با برنان با سی.ان.ان گفت و گو می کرد، اظهار داشت: تهدید روسیه آشکار و روشن است. به نظر من، تهدید را به گونه دیگری جلوه دادن، خطری برای این کشور (آمریکا) است.
 
کلاپر که به عنوان تحلیلگر در شبکه سی.ان.ان کار می کند، گفت: به نظر من، چینی ها و روس ها فکر می کنند که می توانند با ترامپ بازی کنند.
 
برنان هم گفت که ترامپ در واقع راه فراری به پوتین داده و این اجازه را به کشورهای دیگر می دهد تا رئیس جمهوری آمریکا را دور بزنند. وی مدعی شد که احتمالا ترامپ «بنا به دلایلی» از سوی پوتین احساس «تهدید» می کند.
 
ترامپ روز یکشنبه در کنفرانسی خبری در هانوی در ویتنام سعی کرد تا اظهاراتی را که یک روز قبل درباره پوتین گفته بود، تصحیح کند. به نوشته سی.ان.ان، ترامپ چنین جلوه داده بود که پوتین در تکذیب دخالت روسیه در انتخابات آمریکا صادقانه بوده است.
اما ترامپ بعدا گفت که وی اظهارات پوتین را قبول نکرده است.
 
ترامپ اظهار داشت: به نظر من، او احساس می کند که روسیه در انتخابات دخالت نکرد. در مورد اینکه من این را باور کرده ام یا نه، باید بگویم که من به آژانس های خودمان اعتماد دارم.
 
ترامپ روز یکشنبه کلاپر، برنان و جیمز کومی مدیر اف.بی.آی را «مزدوران سیاسی» خواند. جامعه اطلاعاتی در ماه ژانویه گزارش از ازریابی طبقه بندی نشده خود را منتشر کرد و مدعی شد که پوتین دستور دخالت در انتخابات را داده بود تا به کاندیداتوری هیلاری کلینتون لطمه بزند و موقعیت ترامپ را تقویت کند.
 
برنان گفت: منظور ترامپ از مزدوران سیاسی ما بودیم زیرا او سعی داشت مشروعیت ارزیابی جامعه اطلاعاتی را زیر سوال ببرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار