بازدید 4469

ورود رقبای تجاری آمریکا به صنعت نفت روسیه علیرغم اعمال تحریم

به گفته ی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، در حالی که شرکت های آمریکایی به دلیل تحریم های یک جانبه ی اعمال شده ی آمریکا علیه مسکو امکان مبادلات تجاری با روسیه را ندارند، سایر شرکت های خارجی بی شک جای آنان را پر خواهند کرد. این در حالی است که وی در مورد روابط دوجانبه ی ''متعادل'' در آینده ابراز امیدواری کرده است.
کد خبر: ۷۴۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 12 November 2017
به گفته ی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، در حالی که شرکت های آمریکایی به دلیل تحریم های یک جانبه ی اعمال شده ی آمریکا علیه مسکو امکان مبادلات تجاری با روسیه را ندارند، سایر شرکت های خارجی  بی شک جای آنان را پر خواهند کرد. این در حالی است که وی در مورد روابط دوجانبه ی ''متعادل'' در آینده ابراز امیدواری کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، روز شنبه ولادیمیر پوتین در کنفرانس خبری خود در ویتنام و در محل نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-پاسیفیک گفت که ''با ممنوع کردن شرکت اگزون موبیل از کار کردن با روسیه، آمریکا تنها خود را از یک پروژه ی جالب و آینده دار محروم کرده که می توانست با افزایش درآمدهای عمومی و مالیات ها، منجر به پیشرفت اقتصاد آمریکا و ایجاد شغل در این کشور شود''. 

ورود رقبای تجاری آمریکا به صنعت نفت روسیه علیرغم اعمال تحریم

همچنین، پوتین اذعان کرده که شرکت اگزون موبیل تنها یک مثال از تعداد زیادی از شرکت های آمریکایی است که امکان تجارت با روسیه را از دست داده اند. وی افزوده است ''جایگاه شرکت های شما توسط رقبایتان گرفته خواهد شد. در دنیای مدرن این مسئله غیر قابل اجتناب است''. به گفته ی پوتین ''همه می خواهند در روسیه کار کنند'' و حتی بیشتر شرکت های تجاری ای که در اجلاس بین المللی اقتصادی سنپترزبورگ در ژوئن سال گذشته ی میلادی شرکت کردند از کشور آمریکا بودند. 

افزون بر این، ولادیمیر پوتین اظهار داشته که علیرغم آنکه روابط بین آمریکا و روسیه در '' وضع بحرانی'' قرار دارد، مسکو آمادگی دارد تا دفتر روابط را ''ورق بزند، به آینده نگاه کند و مشکلاتی که برای مردم آمریکا و روسیه مهم هستند را حل کند''. این خصوص پوتین برای همکاری در چارچوب یک ''فضای امن و تعامل اقتصادی، که در حال حاضر  تقریبا به صفر رسیده است'' اظهار امیدواری کرده است. 

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۱ مدیر عامل پیشین شرکت اگزون موبیل، رکس تیلرسون که در حال حاضر وزیر امور خارجه آمریکا است، برای استخراج نفت در نواحی قطبی نفت خیز روسیه، دریای سیاه و سیبری قراردادی را با شرکت روسی رزنفت امضا نمود و پس از آن تحریم های اعمال شده ی آمریکا علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین باعث شد تا شرکت آمریکایی همکاری های خود را با رزنفت متوقف کند و ضرری یک میلیارد دلاری را متحمل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل