بازدید 35237

هلاکت رهبر ایرانی گروهک تروریستی وابسته به عربستان در لاهه هلند

عربستان سعودی با انتشار سندی به عنوان راهنمای ایجاد بی‌ثباتی در استان سیستان و بلوچستان و همچنین راه انداختن سیل کمک‌های مالی به سوی گروه‌های ضدایرانی مستقر در خاک پاکستان، تلاش‌های خود علیه ایران را تشدید کرده است. هلاکت مولانیسی در حالی اتفاق افتاده که وی در حال آماده شدن برای راه‌اندازی شبکه‌ای تلویزیونی بوده که کارکنان آن توسط عربستان سعودی آموزش دیده و هزینه‌های آن نیز از طرف همین کشور پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۴۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 12 November 2017
همزمان با تشدید تنش‌ها در منطقه، احمد مولا نیسی، سرکرده یک گروهک تروریستی مورد حمایت عربستان که هدف خود را جدایی خوزستان از ایران از طریق اقدام نظامی اعلام کرده، در آستانه راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی، در لاهه هلند به هلاکت رسید.

به گزارش «تابناک»؛ مولانیسی که سرکردگی گروهک «جنبش آزادی‌بخش الاحواز» را بر عهده داشته، از سال 2005 به هلند رفته است. شاخه نظامی گروهک مذکور که گردان های محی الدین ال ناصر در سال های گذشته چندین بار در استان خوزستان دست به اقدامات تروریستی زده است و از جمله در سالهای 2005، 2006، 2013، 2015 و 2017 به اهدافی از جمله خطوط انتقال نفت و مراکز پلیس حمله کرده است، همزمان با انتشار ویدئوهای مربوط به حملات اخیر، برنامه‌های جدیدی برای راه‌اندازی رسانه و همچنین جمع‌آوری منابع مالی در دستور کار قرار داده است.

مولانیسی شامگاه روز چهارشنبه، نوزدهم آبان ماه در مقابل درب منزلش در شهر لاهه هلند به ضرب سه گلوله مهاجمان ناشناس کشته شد و پلیس هلند اعلام نموده كه یک فرد مظنون را دستگیر كرده و از كسانی كه شاهد صحنه بوده‌اند یا می‌توانند در دادن سرنخی به پلیس كمک كنند، دعوت كرده تا با پلیس تماس بگیرند.

قتل مولانیسی در حالی اتفاق افتاده که وی در حال آماده شدن برای راه‌اندازی شبکه‌ای تلویزیونی بوده که کارکنان آن توسط عربستان سعودی آموزش دیده و هزینه‌های آن نیز از طرف همین کشور پرداخت شده است.

در شرایطی که عربستان سعودی در هفته گذشته با وادار کردن نخست وزیر لبنان به استعفا، تلاش کرده بی‌ثباتی و احتمال جنگ در لبنان را به عنوان متغیر جدیدی وارد روابط با ایران بکند، این کشور با انتشار سندی به عنوان راهنمای ایجاد بی‌ثباتی در استان سیستان و بلوچستان و همچنین راه انداختن سیل کمک‌های مالی به سوی گروه‌های ضدایرانی مستقر در خاک پاکستان، تلاش‌های خود علیه ایران را تشدید کرده است.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ماه می سال جاری میلادی با اعلام این که آتش بی‌ثباتی و درگیری را وارد خاک ایران خواهد کرد، تنش در روابط بین دو کشور را وارد مرحله جدی‌تری کرده است. شاهزاده ترکی الفیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی و سفیر این کشور در آمریکا و بریتانیا نیز در سال های اخیر دو بار در مجامع مربوط به گروه مجاهدین خلق حاضر شده و از اقدامات براندازانه آنها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده است.

گفتنی است، در بخشی از سند منتشره در مرکز سعودی به نام «مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی»، با اشاره به رقابت چین و هند برای توسعه بندر گوادر پاکستان و بندر چابهار ایران ادعا شده است که بلوچ‌ها، هیچ‌گاه مرز تعیین شده میان ایران و پاکستان توسط ژنرال گلداشمیت انگلیسی و همچنین خط دیوراند به عنوان مرز بین پاکستان و افغانستان را نپذیرفته‌اند و کشورهای عربی برای مقابله با ایران در حوزه خلیج فارس، اقیانوس هند و دریای عرب باید از جدایی‌طلبی در بلوچستان حمایت و پشتیبانی کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر