بازدید 4353
گزارش

مدارک ایثارگری طاهری وافتخاری روی میزسازمان بازرسی/مدیرعاملان سرخابی دنبال فرارازعزل قانونی

در صورتی که شخصی دارای پرونده ایثارگری باشد با وارد کردن کدملی مشخصات و سوابق وی در اختیار مخاطب و مراجعه کننده قرار می‌گیرد.اما در این زمینه هیچ پرونده‌ای در مورد مدیرعامل باشگاه استقلال ثبت نشده
کد خبر: ۷۴۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 12 November 2017
مهلت حضور بازنشستگان در پست‌های دولتی روز گذشته به پایان رسید اما آیا سازمان بازرسی کل کشور مدارک افرادی که به واسطه داشتن پرونده ایثارگری قصد ادامه فعالیت در نهادهای دولتی را دارند را بررسی می‌کند؟

به گزارش تابناک ورزشی، سازمان بازرسی کل کشور در تاریخ ۱۰ آبان امسال اولتیماتومی ۱۰ روزه را به نهادها و وزارتخانه‌های مختلف اعلام و مدعی شد که بازنشستگان به کار گرفته شده در دستگاه‌ها باید تا ۱۰ روز آینده (یعنی ۲۰ آبان «روز گذشته») ترک پست کرده و جای خود را به فرد جدید بدهند.
روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور در همین روز با اشاره به تفسیر تبصره یک قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اخیراً مجلس شورای اسلامی تبصره یک قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که مقامات مذکور در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را استثناء می‌کرد تفسیر کرد. 

Image result for ‫افتخاری + طاهری‬‎

پیش از این، تفسیر واحدی درباره استثنائات مذکور در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل رؤسای سه قوه معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان، وزرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور، استانداران و سفرا و معاونین وزرا نبود و برخی معتقد بودند کسانی می‌توانند طبق ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری بعد از بازنشستگی به کارگیری شود که سابقاً در این جایگاه‌ها پست داشتند ولی با تفسیری که اخیراً مجلس شورای اسلامی انجام داد فقط افرادی مشمول استثنائات تبصره یک قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان هستند که در جایگاه‌های مشخص شده در قانون ۷۱ خدمات کشوری به کار گیری می‌شوند.

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام این مطلب گفت: از این پس مثلاً فردی که در گذشته وزیر بوده و بازنشسته شده دیگر نمی‌تواند به کارگیری شود مگر آنکه در پست‌های مشخص شده در ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری به کار گرفته شود. با این تفسیر، بخشی از بازنشستگانی که در دستگاه‌ها به کار گیری شدند طبق قانون باید ترک پست کنند. امیدوارم از ۲۰ آبان یعنی از روز گذشته که ۲ هفته بعد از درج این تفسیر در روزنامه رسمی کشور است هم مسئولان و هم خود بازنشستگان رعایت کرده و با سازمان بازرسی کل کشور همکاری کنند چرا که در غیر این صورت این کار هم مجازات دارد و هم برگشت وجوه دریافتی را شامل می‌شود ضمن آنکه برای کسانی که از بازنشستگان استفاده کنند انفصال از خدمت را به دنبال دارد.
ناصر سراج در تاریخ ۱۵ آبان ماه یعنی ۵ روز پیش در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس(اینجا ببینید) با تأکید بر مواضع سازمان بازرسی کل کشور، گفت: قانونی که ما به آن اشاره کردیم در هر جایی که به نحوی از بودجه دولتی استفاده می‌شود قابل اجرا است. امیدوارم که این موضوع توسط مسئولان ذیربط پیگیری شده و مدیران بازنشسته هرچه سریعتر ترک پست کنند. 

این اظهارات در حالی از سوی مقامات رسمی سازمان بازرسی کل کشور مطرح شده که شب گذشته محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در برنامه تلویزیونی شبکه تهران (اینجا ببینید) صراحتاً اعلام کرد که ما به دنبال راهکارهای قانونی هستیم تا از مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ادامه همکاری‌شان استفاده کنیم. البته وزارت ورزش تابع قانون است.  البته مدیران ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس هر دو در مقاطعی ادعا کردند که دارای سابقه ایثارگری هستند و می‌توانند به فعالیت خود ادامه بدهند. (طاهری در این گفت‌وگو در اسفند سال ۹۴ تنها به حضورش در جبهه اشاره کرده و صحبتی از پرونده ایثارگری انجام نداده است). سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال درست در روزی که حکم مدیرعاملی را از وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد در گفت‌وگو با برنامه ۹۰ مدعی شد که پرونده ایثارگری دارد اما سئوالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که آیا سوابق ایثارگری مدیران به کار گرفته شده توسط سازمان بازرسی مورد بررسی قرار می‌گیرد؟

در این زمینه برای کسب اطلاعات در این زمینه که آیا سیدرضا افتخاری پرونده ایثارگری دارد به سایت ایثارگری(isaarit.isaar.ir/sayba/relatedisgr) مراجعه شد اما در این زمینه هیچ پرونده‌ای در مورد مدیرعامل باشگاه استقلال ثبت نشده است. این در حالی است که در دیگر موارد در صورتی که شخصی دارای پرونده ایثارگری باشد با وارد کردن کدملی مشخصات و سوابق وی در اختیار مخاطب و مراجعه کننده قرار می‌گیرد.یکی از اعضای مرکز روابط عمومی ایثارگری گفته: اگر شخصی پرونده ایثارگری داشته باشد قطعا نام او در سامانه به ثبت رسیده و پرونده وی کاملا مشخص خواهد شد. ضمن آنکه ممکن است شخصی مدارک ایثارگری خود را به تازگی ارائه کرده باشد که قطعا رسیدگی به آن مدتی زمان خواهد برد. البته در این زمینه مدیرعامل باشگاه استقلال باید خودش در این زمینه اطلاعات لازم را بدهد که آیا پرونده ایثارگری دارد یا خیر اما در هر صورت این وظیفه سازمان بازرسی را سنگین می‌کند که اطلاعات مدیران بازنشسته‌ به کار گرفته شده را رصد کرده و اقدامات لازم را در مورد آنها انجام بدهد.

سوال دیگر این است که چرا وزارت ورزش که وزیرش روز گذشته تأکید کرد رئیس جمهور روی جوانان حساسیت ویژه‌ای دارد اصرار به استفاده از مدیران بازنشسته داشته و تأکید می‌کند که نفراتی مثل طاهری و افتخاری در رأس مدیریت در دو باشگاه پر طرفدار حضور داشته باشند. وزیر ورزش روز گذشته تأکید کرد جوانان نزد رئیس جمهور جایگاه ویژه‌ای دارند و باید روی آنها سرمایه‌گذاری ویژه صورت بگیرد.
با توجه به پایان مهلت سازمان بازرسی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید دید آیا شاهد پایان کار طاهری و افتخاری در پرسپولیس و استقلال هستیم و آیا این سازمان اسناد مربوط به ایثارگری دو مدیرعامل را بررسی می‌کند یا خیر.

مدارک ایثارگری طاهری وافتخاری روی میزسازمان بازرسی/مدیرعاملان سرخابی دنبال فرارازعزل قانونی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل