بازدید 2114

صدها هزار معترض خواستار آزادی رهبران جدایی‌طلبان کاتالونیا شدند

برآوردهای اولیه پلیس کاتالونیا حاکی از آن است که 750 هزار نفر از مردم معترض محلی به خیابان آمده و آزادی رهبران جدایی‌طلب بازداشت‌شده خود را خواستارند.
کد خبر: ۷۴۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵ 11 November 2017
برآوردهای اولیه پلیس کاتالونیا حاکی از آن است که 750 هزار نفر از مردم معترض محلی به خیابان آمده و آزادی رهبران جدایی‌طلب بازداشت‌شده خود را خواستارند.

به گزارش فارس، صدها هزار نفر از ساکنان کاتالونیا که به بازداشت رهبران جدایی‌طلب خود توسط حکومت مرکزی اسپانیا معترض و آزادی آنان را خواستار بودند، امشب به خیابان آمدند.

آنطور که خبرگزاری فرانسه خبر داده، این تظاهرات از ساعت 16 به وقت محلی در بارسلونا آغاز شده است؛ دیروز بود که حکومت مرکزی اسپانیا قبول کرد که فقط سخنگوی مجلس منحله کاتالونیا به قید وثیقه آزاد شوند. مابقی رهبران کماکان در بازداشت به سر می‌برند.

مردم معترض در کنار ساختمان مجلس محلی کاتالونیا گرد هم آمدند و پلاکاردهایی با شعارهای نظیر «آزادی» و «درخواست کمک اضطراری برای دموکراسی» در دست داشتند.

برآورد پلیس این است که حدود 750 هزار در این تظاهرات اعتراض‌آمیز شرکت کرده‌اند.

جمعیت 7 و نیم میلیون نفری و تمرکز راه‌های مواصلاتی و صنایع پیشروی اسپانیا در منطقه بحران‌زده کاتالونیا، به یکی از نگرانی‌های مادرید و حتی اتحادیه اروپا بدل شده است.

چهارشنبه هفته گذشته بود که اعتصاب اتحادیه‌های طرفدار جدایی‌طلبان، باعث بروز اختلال شدید در حمل و نقل ریلی و جاده‌ای اسپانیا و اختلال در مبادلات ترانزیتی اسپانیا و فرانسه شد.

رئیس معزول و پارلمان منحله کاتالونیا بدون اعتنا به هشدارهای شدید اللحن مادرید، روز 9 مهر ماه همه‌پرسی جدایی از اسپانیا را برگزار کردند؛ اقدامی که تبعات سنگینی برای سیاسیون کاتالان داشت و فعلاً بسیاری از آنها را روانه زندان کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس