بازدید 2806

تورم تولید در بخش خدمات، تابستان امسال 1.6درصد افزایش یافت

کد خبر: ۷۴۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 11 November 2017
مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص کل قیمت تولید کننده (تورم تولید) بخش­های خدمات در فصل تابستان امسال به عدد ٢٣٨,٢ رسید که نسبت به فصل بهار 1.6 درصد افزایش یافته است.

تورم تولید در بخش خدمات، تابستان امسال 1.6درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا از شاخص قیمت تولید کننده بخش های خدمات تابستان ١٣٩٦ که برپایه سال 100=1390 از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل تابستان ١٣٩٦ برابر است با ٢٨٥,٣ که نسبت به فصل قبل 2.8 درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل تابستان ١٣٩٦ برابر با ٣١٥,٧ است که نسبت به فصل قبل 2.7 درصد افزایش یافته است.

تغییرات شاخص بخش­های خدمات نشان می دهد، شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل تابستان امسال نسبت به فصل قبل 1 درصد و شاخص گروه «خدمات واسطه گری های مالی (بیمه)» در این مدت 0.9 درصد افزایش داشته است.

همچنین شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت های کسب و کار» 2.2 درصد، گروه «خدمات آموزش» 1 درصد، شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» 2.9 درصد، گروه «خدمات سایر فعالیت­های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» 0.2 درصد افزایش یافته است.

شاخص قیمت تولید کننده بخش­های خدمات شامل هشت بخش است که «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه گریهای مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت­های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیتهای خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» را در بر می گیرد.

به گزارش ایرنا، در علم اقتصاد شاخص بهای تولیدکننده (Producer Price Index-PPI) یک شاخص پیش نگرانه به شمار می رود که روند تغییرات قیمت ها را از دیدگاه تولیدکننده و خریدار در بخش های مختلف اقتصادی (کشاورزی، صنعت و خدمات) نشان می دهد؛ این شاخص می تواند به عنوان به یک شاخص پیش نگر برای اطلاع زود هنگام از روند تورم به کار برده شود.

از این رو در ارزیابی های بلندمدت هرچه عقربه تورم تولید به سمت رشد متمایل شود، نوید بازگشت رونق به اقتصاد آن کشور است.

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولید کننده بخش­های خدمات را به شکل فصلی و سالیانه منتشر می­کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل