بازدید 3717
گفت وگو

چمنیان:باحذف تیم جوانان،ستاره‌های تیم من سوختند

کد خبر: ۷۴۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 11 November 2017
حذف تیم ملی جوانان ضربه سنگینی به تیم‌ملی نوجوانان که در جام حهانی درخشیده بود زد و ستاره‌های نوجوانان که دو سال دیگر می‌توانستند در جام جهانی جوانان نماینده ايران باشند و درخشش خود را ادامه دهند حالا باید منتظر بمانند تا شانس خود را در تیم امید امتحان کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، عباس چمنیان که از حذف تیم ملی جوانان بسیار ناراحت بود می‌گوید كه ستاره‌های تیم من بیشتر از همه ضرر کردند چون به لحاظ سنی آنها باید دو سال دیگر در جام جهانی به  میدان می‌رفتند ولی حالا نه تنها در جام‌جهانی نماینده نداریم بلکه یک نسل سوختند.

حذف تیم ملی جوانان به تیم شما هم ضربه زد؟
بله، متاسفانه حذف جوانان بر روی تیم ما هم اثر داشت چرا که این نسل طلایی می‌بایست   در دوره آینده جام جهانی به دلیل شرایط سنی که داشتند به عنوان نماینده ایران در جام‌جهانی شرکت می‌کردند. اما حالا در حالی که این نسل باید مسیر موفقیت را طی می کرد به همین راحتی‌ها بسوزد و فقط نظاره‌گر باشد.

فکر می‌کردید این تیم حذف شود؟
من فکر می کنم این تیم استحقاق صعود داشت چرا که بازیکنان خوبی داشتند نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد ولی نه من بلکه هیچ کس انتظار نداشت تیم ملی از این گروه صعود نکند.

چمنیان:باحذف تیم جوانان،ستاره‌های تیم من سوختند

پورغلامی عنوان کرده سیستم جدید AFC باعث حذف ایران شده و فدراسیون باید ورود کند ؟
ببینید این قانون برای امروز و دیروز نیست، دو سال پیش تیم ما هم با این سیستم و قانون به مرحله نهایی صعود کرد. من نمی‌دانم چرا می‌گویند از این قانون اطلاعی نداشتند اگر هم آقای پورغلامی اطلاع نداشته فدراسیون که اطلاع داشته است. ما دو سال پیش بعد ازاینکه در سه بازی نخست پیروز شدیم و با 9 امتیاز در صدر جدول قرار گرفتیم در بازی آخر ریسک نکردیم و با توجه به اینکه از این قانون اطلاع داشتيم هیچ چیز را به اما و اگر  نسپردیم و در بازی آخر مقابل قرقیزستان با یک بازی خوب و اختلاف گل مناسب برنده شدیم تا با چهار برد قاطعانه صعود کنیم و هیچ بهانه‌ای دست کسی ندهیم. اتفاقا همان بازی آخر برای ما لحاظ شد و به عنوان تیم اول به مرحله نهایی صعود کردیم.

با این اوصاف این قانون جدیدی در آسیا نیست و علت آن چیست؟
بله، همانطور که گفتم چند سال است در آسیا این قانون اعمال می‌شود. و اما علت آن این است که در گروه‌ها توازن برقرار نیست مثلا در یک گروه سه تیم حضور دارند و در یک گروه پنج تیم حضور دارند و علت این مساله هم این است که بعضی تیم‌ها از مسابقات انصراف می‌دهند. به همین دلیل وقتی یک تیم با چهار بازی در یک گروه 9 امتیاز می‌گیرد و دوم می‌شود با یک تیم با چهار امتیاز در گروه  اول می‌شود باید چنین قانونی اعمال شود تا بهترین‌های دوم صعود کند. کنفدراسیون آسیا می‌خواهد با این سیستم تعادل را رعایت کند و به قولی این موضوع کارشناسی شده است تا یک تیم ضعیف که به همه می‌بازد در سرنوشت صعود هیچ تیمی تاثیر نداشته باشد و فقط بازی‌های مهم و رودرو محاسبه شود.

الان تکلیف تیم شما چه می‌شود؟
نمی‌دانم آنها بهترین رویداد فوتبالی خود را که بهترین ویترین برای ارايه نمایش‌شان بود تا   آینده خود را بسازند و به پله‌های بالاتر برسند را از دست دادند. حضور در جام جهانی بر تجربیات آنها اضافه می‌کرد و می‌توانستند پایه‌گذار نسل آینده فوتبال باشند. البته تنها تیم  من  ضرر نکرد بلکه همین بچه‌ها هم که حذف شدند ضرر کردند. شما در مسیر موفقیت باید تمام پله‌ها را یکی یکی طی کنید اما الان تیم من سوخت و باید تا تیم امید منتظر بمانند که مطمنا این فاصله به ضرر فوتبال است.

حضور در رقابت‌های باشگاهی به آنها کمک نمی‌کند؟
چرا کمک می‌کند اما حضور در عرصه ملی و بازی در جام جهانی یک چیز دیگر است. البته آقای تاج و فدراسیون قبل از این شکست برنامه‌ای داشتند تا این بازیکنان تا المپيک 2020 مراقبت شوند تا برای جام جهانی 2022 یک تیم و نسل خوب داشته باشیم که حالا باید این موضوع را جدی‌تر بگیريم تا فوتبال دچار مشکل نشود.
روزنامه گل
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی