بازدید 28116
۲

حکایت جانبازی که در کمیسیون پزشکی سرش را شکستند! +سند

با گذر زمان، جمع بیشتری از رزمندگان دفاع مقدس با ورود به دوران سالخوردگی، نیازمند مراقبت و حمایت های ویژه پزشکی و مالی می شوند؛ افرادی که بسیاری از آنها به رغم مشکلاتی که دارند، بنا به دلایل مختلف از این گونه حمایت ها محروم می شوند. همانند جانبازی که تقریباً سه ماه است در خیابان وصال شهر تهران چادرنشین است و کسی پاسخ قانع کننده ای به او نمی دهد.
کد خبر: ۷۴۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 11 November 2017
حکایت جانبازی که در کمیسیون پزشکی سرش را شکستند و مدارکش پاره شد!با گذر زمان، جمع بیشتری از رزمندگان دفاع مقدس با ورود به دوران سالخوردگی، نیازمند مراقبت و حمایت های ویژه پزشکی و مالی می شوند؛ افرادی که بسیاری از آنها به رغم مشکلاتی که دارند، بنا به دلایل مختلف از این گونه حمایت ها محروم می شوند. همانند جانبازی که تقریباً سه ماه است در خیابان وصال شهر تهران چادرنشین است و کسی پاسخ قانع کننده ای به او نمی دهد.

به گزارش «تابناک»؛ نزدیک به سه ماه است که رهگذران خیابان وصال شهر تهران، حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان آیت الله طالقانی روزانه با جانبازی رو به رو می شوند، که رو به روی ساختمان کمیسیون عالی پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور چادر زده است و در فضای محدودی از پیاده رو زندگی می کند.

این جانباز دوران دفاع مقدس که «س -ح»، نام دارد، چادرنشینی رو به روی دبیرخانه کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران را راهی برای رسیدن به حقی که احساس می کند از او دریغ شده است و تأکید دارد، مادامی که پاسخ قانع کننده ای به او داده نشود به چادرنشینی خود ادامه خواهد داد.

جانبازی که از او یاد شد، در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار «تابناک»، در رابطه با چرایی این اقدام و نیز خواسته هایش گفت: مدتی پیش و به پیشنهاد یکی از دوستان دوران دفاع مقدس که گفت برای تشکیل پرونده و کسب حمایت های مالی و پزشکی به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مراجعه کنم، این تصمیم را گرفتم و با توجه به مشکلات پزشکی ناشی از جراحت های جنگی و مشکلات مالی به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کردم.

وی ادامه داد: بنیاد برای انجام معاینات پزشکی بنده را به دفتر این سازمان در خیابان آیت الله طالقانی معرفی کرد و از آنجا نیز به کمیسیون پزشکی میدان 7 تیر معرفی شدم.

وی افزود: در کمیسیون پزشکی میدان 7 تیر که با حضور چهار دکتر متخصص برگزار شد، همه پزشکان مشکلات پزشکی بنده را تأیید کردند و برای تشکیل پرونده و اقدام نهایی بنده را به کمیسیون عالی پزشکی واقع در خیابان وصال معرفی کردند.

این جانباز دوران دفاع مقدس اضافه کرد: رئیس دبیرخانه کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از دیدن مدارک به من گفت، وضعیت شما را تأیید کرده اند، ولی باید صبر کنید تا جواب استعلامات ما برسد. پس از یک ماه که برای گرفتن نتیجه رفتم، به من گفتند در کمیسیون نهایی صلاحیت شما برای تشکیل پرونده تأیید نشد و ما نمی توانیم از شما حمایت پزشکی و مالی انجام دهیم.

وی ادامه داد: من به دلیل ترکش و موج های انفجار دوران جنگ آرامش اعصاب ندارم و پس از شنیدن این جواب غیر منتظره با رئیس دبیرخانه کمیسیون پزشکی بحثم شد که در همین گیر و دار او مرا به سمت پله ها هل داد و سرم پس از برخورد به دیوار شکست و مدارکم را هم پاره کرد.

این شهروند تهرانی که تأکید دارد در عملیات های بیت المقدس و آزادی خرمشهر حضور داشته و در عملیات بیت المقدس مجروح شده است، اضافه کرد: من قبل از حضور در جبهه در شرکت کفش ملی کار می کردم؛ اما بعد از جنگ به دلیل مشکلات روانی اجازه ادامه همکاری من با این مجموعه داده نشد و در این مدت سی سال دستفروشی کرده ام و حالا به دلیل سن بالا و هزینه های درمانی بالا دیگر توان ادامه زندگی و اداره خانواده با کار دست فروشی را ندارم.


شرایطی که به آن اشاره شد، ادعاهای شهروندی است که با استنادهای قانونی نزدیک به سه ماه است که رو به روی ساختمان دبیرخانه کمیسیون پزشکی و درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، چادر زده و شبانه روزی آنجا زندگی می کند.

اگر این ادعا و سندها صحت ندارد و اقدام او اخلال در نظم عمومی شهر است که باید با وی برخورد قانونی شود، ولی اگر شرایطی که آمد صحت دارد، نیاز است تا نهادهای مسئول این حوزه به آن ورود کرده و حقوق ضایع شده این جانباز دوران دفاع مقدس را جبران کنند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که در شرایط کنونی، جمع زیادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که به احتمال زیاد تا کنون از خدمات پزشکی و مالی نهادهای مسئول بهره نبردند، به دلیل ورود به سن بالا و سالخوردگی در شرایطی هستند که بدون حمایت های مذکور با مشکلات فراوانی رو به رو خواهند شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۲
سلام.بنده هم همین دردرادارم صدایم به جایی نمی رسدخداهم ازاین دنیای بی عدالت خلاصمون نمی کنه شده ایم کوه مشکلات برای خانواده
سلام بنیاد دیگر برای ما جانبازان کاری نمی‌کند مخصوصا کمیسیون پزشکی من جانباز 50 درصد هستم با گلی مدارک جدید مجددا در کمیسیون پزشکی شرکت کردم و مواد جدید را درصد دادند ولی مواد قبلی را حذف کردن علت را پرسیدم گفتند اگر همه موارد را اعمال کنیم درصد شما افزایش پیدا میکنه و برای بنیاد هزینه داره از بالا به ما گفتند درصد ها را افزایش ندیم حال اگر آشنا داشته باشید خیلی راحت درصد رابالامی‌برند اگر خواستید مدارک های پزشکی و نتیجه کمیسیون قبلی و کمسیون جدید ارائه میدهم شما همراه من 09124147567 تماس بگیرید هماهنگ کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر