بازدید 3997

دستگاه‌ها برای رفع آلودگی هوای تهران با یکدیگر هماهنگ نیستند

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه «در حل مشکلات استان به ویژه آلودگی هوا متاسفانه دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگ نیستند» گفت: شبکه حمل و نقل ریلی باید گسترش یابد و این می تواند به کاهش آلودگی کمک کند.
کد خبر: ۷۴۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 11 November 2017
محسن علیجانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران در بیان راهکارهایی برای رفع این معضل گفت: در جنوب غرب استان تهران مناطقی داریم مانند منطقه ملارد که نیاز به شن‌ریزی و کاشت نهال دارد. ضمن اینکه کارخانه‌های اطراف تهران هم باید ساماندهی شوند.

وی افزود: در مورد استفاده از سوخت‌هایی که آلایندگی ایجاد می کنند وزارت نفت باید تلاش کند تا شبکه حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی هم در داخل تهران و هم شهرستان‌های اطراف گسترش یابند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: هفت میلیون نفر در شهرستان‌های تهران ساکن هستند که روزانه سه میلیون نفر به تهران مراجعه می کنند. در واقع بعضی از این شهرستان‌ها مانند خوابگاه شده‌اند لذا باید اقداماتی انجام شود تا آمدوشد از طریق وسایل حمل و نقل عمومی انجام شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: حدود دو میلیارد دلار مصوبه برای توسعه مترو پیش‌بینی شده بود که اجرایی نشد. لذا باید دستگاه‌های مختلف با یکدیگر هماهنگ باشند تا بتوانیم توسعه شبکه ریلی و مترو را به پیش ببریم و وزارت نفت حتما در این زمینه می تواند کمک کند.

علیجانی در پایان گفت: به نظر می‌رسد امروزه یکی از مشکلات ما در سطح کشور و استان تهران این است که دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر هماهنگ نیستند. در حالیکه همه باید هم جهت و هماهنگ به سمت حل  مشکلات بروند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر