بازدید 3741

احزاب می‌توانند پیش از شورای نگهبان صلاحیت کاندیداهای خود را بررسی کنند

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: به دلیل عدم هماهنگی بین دولت و شورای نگهبان برای تعیین یک لیست مجبوریم برای تعیین افراد دیر عمل کنیم.
کد خبر: ۷۴۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 11 November 2017
سهیلا جلودارزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ارزیابی از قوانین در خصوص نحوه فعالیت احزاب، اظهار داشت: هر چند قانون در این زمینه می‌تواند تاثیرگذار باشد و مسیرهای مشخصی را تعیین کند ولی معمولا قوانین در مرحله اجرا دچار آسیب‌ها و سلیقه‌هایی رادر زمان اجرا می شود که باعث کاهش اثرگذاری آن‌ها می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون ویژه قوانین خوبی که در خصوص توسعه و کسب و کار وضع شده را بررسی می کنیم، متوجه می شویم که بخش‌های مهمی از این قوانین اجرا نشده است، بیان کرد: در مورد قانون نحوه فعالیت احزاب نیز به همین شکل است، شیوه اجرای مهم تر از این است که قانون با چه کیفیتی وضع شده است.

وی با بیان اینکه در صورت عدم مناسب اجرای قوانین، نهایاتا مجلس می‌تواند علیه دولت شکایتی را مطرح کند، افزود: این در حالی است که با توجه به شرایط کشور و تهدیداتی که وجود دارد به همکاری مجلس و دولت نیاز داریم.

جلودارزاده با بیان اینکه ارتباط مردم و نمایندگان در این دوره خوب است و نمایندگان قائل به مردم پاسخگو هستند و مردم نیز به این اعتماد به نفس رسیده‌اند که مطالبه‌گر باشند، متذکر شد: در شرایط کنونی بیش از هر چیزی به همفکری و همدلی بین قوا نیاز داریم وگرنه دچار آسیب می‌شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چالش بین قوه قضائیه، مجلس، دولت و بخش خصوصی هیچ خیر و برکتی برای مردم وجود ندارد، ادامه داد: باید مسائل را از مرکز اصلی حل  کنیم و آن وقت دولت‌ها و مجالس کمک می‌کنند تا احزاب شکل بگیرند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل عدم هماهنگی بین دولت و شورای نگهبان برای تعیین یک لیست مجبوریم برای تعیین افراد دیر عمل کنیم، گفت: وقتی یک عده‌ای از افراد در احزاب آموزش ببینند تا نماینده مجلس شوند، این افراد پیش از بررسی صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان، در داخل صلاحیت آن‌ها بررسی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل