بازدید 3078

بیانیه مشترک وزرای تجارت اپک صادر شد

بیانیه مشترک وزرای تجارت سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – پاسیفیک' اپک' به دلیل منفعت طلبی آمریکا سرانجام پس از سه روز تاخیر امروز (شنبه) صادر شد.
کد خبر: ۷۴۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 11 November 2017
بیانیه مشترک وزرای تجارت سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – پاسیفیک' اپک' به دلیل منفعت طلبی آمریکا سرانجام پس از سه روز تاخیر امروز (شنبه) صادر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای 'مالزی کینی'، این توافق به دلیل بحث و گفت وگو در مورد زبان استفاده شده که آمریکا خواستار تغییر آن بود، مجال صدور نیافته بود. 

بیانیه مشترک وزرای تجارت اپک صادر شد

این بیانیه مشترک همچنان بر تجارت باز و آزاد با هدف مقابله با 'اقتصاد حمایتی' و به رسمیت شناختن شرایط سازمان تجارت جهانی تاکید کرده، اما در عین حال بر تجارت منصف و توسعه پایبندی به قوانین توافق شده نیز تاکید دارد. 

در این بیانیه اقدامات مشارکتی برای بکارگیری توسط اقتصادهای عضو اَپِک در سال آینده با هدف حفظ همکاری های منطقه ای و تقویت جایگاه اَپِک به عنوان نیروی محرکه یکپارچگی و رشد اقتصادی در منطقه آسیا – پاسیفیک مورد تاکید قرار گرفت. 

از جمله این اقدامات می توان به تعمیق یکپارچه سازی اقتصاد منطقه ای، ارتقاء رشد جامع، مبتکرانه و پایدار، تقویت رقابت پذیری و نوآوری در بنگاههای زود بازده اقتصادی متوسط و کوچک، افزایش امنیت غذایی و کشاورزی پایدار در پاسخ به تغییرات جوی و چشم انداز اَپِک تا سال 2020 و پس از آن اشاره کرد.

این بیانیه در ابتدا قرار بود روز چهارشنبه هفته گذشته و پس از دیدار وزرای تجارت و امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – پاسیفیک صادر شود. 

بر اساس این گزارش، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در مقایسه با سایر روسای جمهوری این کشور بر سیاست 'نخست آمریکا' تاکید دارد و بیان کرده که او از شغل های ایالات متحده محاظفت می کند و از کشورهای دیگر نیز خواسته از مزایای آمریکا به نفع خود استفاده نکنند. 

'ترامپ' روز گذشته در سخنانی در 'دا نانگ' ویتنام سیاست های اقتصادی خود را به جمعیت حاضر در این نشست اظهار داشت. 

بحث و گفت وگوها در مورد این بیانیه در 'دا نانگ' مشابه با شرایطی بود که پیش تر در نشست گروه 20 اقتصاد بزرگ که ماه ژئیه سال جاری در 'هامبورگ' آلمان برگزار شد، دولت 'ترامپ' خواستار انجام تغییر در برخی از کلمات معمول مورد استفاده شده بود. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان