بازدید 5201

آمادگی مشهدی‌ها برای اسکان ۶۰ هزار زائر

کد خبر: ۷۴۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 11 November 2017
آرام آرام صدای «رضا غریب الغربا» یشان به گوش می رسد. با پای پیاده، در دل جاده، بی مرکب و سواره، از گوشه و کنار ایران، راهی خراسان می شوند و اهالی خراسان نیز خود را برای میزبانی از ایشان آماده می کنند. یکی غذای شان را فراهم می کند، یکی به نوشیدنی گرم مهمانشان می کند و دیگری ... . یکی بهای نقدی می پردازد تا در میزبانی از زائران حضرت کم و کسری نباشد و خلاصه این که هر کس به تناسب توان خود در این خوان کرم سهیم می شود تا نامش در دفتر خدام زائران پیاده به ثبت رسد.
 
به گزارش روزنامه خراسان، میزبانی مردم مشهد از زائران پیاده در منازل خود هم فرهنگ زیبایی است که طی چند سال گذشته رونقی دوچندان یافته است، اتفاق مبارکی که حال و هوای زیارت و میزبانی از زائران را جلوه ای دیگر بخشیده است. امسال نیز مردم مشهد آماده تر از گذشته، خود را برای این میزبانی آماده می کنند و به گفته معاون استاندار، برای دهه آخر صفر امسال، رکوردی بی سابقه ثبت شده است؛ آمادگی مردم مشهد برای مهمان داری 60 هزار زائر پیاده. به گزارش خراسان رضوی، «محمدحسن واحدی»، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری در نشست ستاد اطلاع رسانی دهه آخر صفر با قدردانی از همراهی مردم مشهد در میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر بیان کرد: برای امسال تاکنون مشهدی‌ها اسکان 60 هزار زائر در منازل خود را پذیرفته اند.
 
5 تفاوت دهه پایانی صفر امسال
 
معاون استاندار در این جلسه اظهار کرد: از جمله تفاوت‌های دیگر دهه پایانی ماه صفر امسال با سال‌های گذشته می‌توان به پیاده روی سه هزار دانشجو از سراسر کشور به مشهد، تشکیل کاروان ویژه پیاده روی خانواده شهدا، حضور یک روحانی در هر کاروان و اجرای  استاندارد فرهنگی برای هر ایستگاه پذیرایی اشاره کرد. معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار در ادامه اظهار کرد: زیارت و امور زیارت باید همچنان مردمی باشد و دولتی‌ها نیز در اداره این امور باید در خدمت مردم باشند. وی از حرکت کاروان‌های اهل تسنن سراسر کشور به عنوان نماد و نشان اتحاد و همدلی اهل تسنن و تشیع نام برد و گفت: در این ایام دنیا باید به خوبی با ابعاد اتحاد مسلمانان آشنا شود. شایان ذکر است شماره تلفن 31208-051 برای درخواست عضویت به عنوان خادمان افتخاری پیش بینی شده است. همچنین برای مشارکت در ارائه خدمات یا تأمین مکان اسکان زائران پیاده، شماره تماس 38597070 و سایت زائران پیاده به نشانی zaerin8.com ، آماده جلب مشارکت های مردمی است.
 
زائران پیاده در راه مشهدالرضا(ع)
 
در ادامه حرکت و حضور کاروان های پیاده استان های مختلف کشور به سمت مشهد، کاروان های پیاده شش استان دیگر، حرکت به سمت مشهد را آغاز کردند. به گزارش روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع)، «حسین رضایی»، سخنگوی این جمعیت اظهار کرد: زائران پیاده استان های گیلان، گلستان، سمنان و خراسان شمالی، جنوبی و رضوی نیز حرکت به سمت مشهد را آغاز کردند. وی افزود: هم اکنون بیش از چهار هزار زائر پیاده از استان های یاد شده در راه مشهد هستند که از این تعداد 850 نفر از خراسان رضوی، دو هزار و 200 نفر از استان های گیلان، گلستان و خراسان شمالی و هزار نفر از استان های خراسان جنوبی و سمنان حرکت خود را به سمت مشهد آغاز کرده اند.
 
آمادگی «خیمه امت» برای میزبانی از عزاداران کشورهای اسلامی
 
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس نیز از برپایی «خیمه امت» برای میزبانی از عزاداران کشورهای اسلامی در روزهای پایانی ماه صفر در صحن غدیر حرم مطهر رضوی خبر داد. «سیدمحمد جواد هاشمی نژاد»افزود: برنامه‌های عزاداری در این رواق ویژه هیئات مذهبی حوزه بین الملل بارگاه منور رضوی که از کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، عراق، بحرین، سوریه و ... در ساعات مختلف شبانه روز و به زبان های مختلف اردو، فارسی، آذری، ترکی استانبولی، عربی و ... به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، اجرا خواهد شد.
 
تقدیر از تاکسیرانانی که خادم زائران می شوند
 
در همین باره اداره ارتباطات مردمی روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی در جلسه‌ای از تاکسیرانان صلواتی مشهدی در ایام دهه پایانی صفر تقدیر کرد. به گزارش آستان نیوز، این گروه از تاکسیران‌های مشهدی در ایام دهه پایانی صفر و شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) نیز خدمات رایگان و صلواتی به زائران این امام مهربان ارائه می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان