بازدید 4617

صدور حکم پرداخت دیه به سه هزار بیمار هموفیلی

کد خبر: ۷۴۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 11 November 2017
مدیرکل حقوقی وزارت بهداشت از صدور رای نهایی مبنی بر پرداخت دیه به ۳ هزار نفر در پرونده بیماران هموفیلی خبر داد.

به گزارش مهر، جواد افشاری با بیان اینکه رسیدگی به پرونده بیماران هموفیلی در قوه قضائیه ادامه دارد، گفت: پرونده بیماران هموفیلی در شعبه یک و برخی شعب مجتمع عدالت در حال رسیدگی است. پرونده ها مطرح است و براساس نظر کارشناسی پزشکی قانونی آرا صادر می شود.

وی افزود: نظر و اعتقاد ما در این پرونده در لوایح منعکس شده و قصد موضع گرفتن در این باره نداریم زیرا به هر حال وزارت بهداشت متولی امر درمان این بیماران است و هزینه دارو و درمان این افراد را می پردازد؛ چه رای صادر شود و چه نشود.

افشاری گفت: تاکنون حدود ۳ هزار پرونده در این رابطه تشکیل و رای صادر شده است و هر کدام از بیماران متناسب با رای کارشناسی در حال دریافت دیه هستند. تا پایان سال گذشته دیه ها پرداخت شده امسال هم تعدادی پرداخت شده و برخی در نوبت پرداخت است و براساس تخصیص اعتبار پرداخت می کنیم.

وی در خصوص تاخیر در پرداخت دیه بیماران اضافه کرد: نمی توانیم به محض صدور رای پرداخت کنیم. ۱۸ ماه فرصت قانونی داریم اما پیش از موعد از طریق اعتبارات بیماران صعب العلاج دیه پرداخت می شود. رای باید رای قطعی باشد؛ در برخی موارد رای بدوی است که باید اعتراض انجام شود و رای نهایی شود.

مدیرکل حقوقی وزارت بهداشت گفت: در شرایطی که مساله داروی این بیماران و درمان آنها طبق روال در حال انجام است، چرا رای علیه ما صادر می شود. ما کارمان را براساس وظایف و تکالیفمان انجام می دهیم اما پرونده به هر شکل قضایی شده و این روند ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل