بازدید 3290

سفرا درسازمان‌ملل دربارۀ برجام چه گفتند؟

کد خبر: ۷۴۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 11 November 2017
نمایندگان شمار زیادی از کشورها با قدردانی از تلاش های آژانس انرژی اتمی، حمایت صریح خود را از برجام اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در چهل و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، پس از گزارش سالانه آمانو رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی، نمایندگان کشورهای عضو معاهده ان پی تی، در این خصوص سخنرانی کردند.

در این نشست، نمایندگان شمار زیادی از کشورها ضمن تقدیر از تلاش های آژانس انرژی اتمی حمایت صریح خود را از برجام اعلام کردند.

نماینده برزیل با قدردانی از تلاش های آژانس انرژی اتمی، برجام را دستیافتی مهم در کمک به حفظ امنیت جهانی برشمرد.
 
نماینده روسیه هم با حمایت از توافقنامه هسته ای ایران تصریح کرد: هم اکنون ایران مطمئن ترین و تایید شده ترین کشور به وسیله آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه انرژی هسته ای در جهان است.

نماینده اکوادور ضمن محکوم کردن تسلیحات هسته ای، استفاده از تسلیحات هسته ای را اقدام علیه انسانیت خواند و خواستار امحا تسلیحات هسته ای کشورهای برخوردار سلاح های هسته ای شد و همچون دیگر کشورها، برجام را الگوی حل مناقشات هسته ای در جهان خواند.

نماینده کوبا، ضمن تشکر از همکاری های ایران، برجام را الگوی کاملی برای حل دیپلماتیک دیگر مناقشات هسته ای در جهان از طریق گفتگو خواند.

نماینده کره شمالی با رد گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، تحرکات هسته ای کره شمالی را پاسخی به مداخلات آمریکا در کره و منطقه جنوب شرق آسیا برشمرد.

نمایندگان چین، روسیه، برزیل، اکوادور، ژاپن، امارات متحده عربی، سوریه،کوبا، از جمله کشورهایی بودند که نمایندگان دایم شان در سازمان ملل، در صحن مجمع عمومی بطور صریح از همکاری های ایران با آژانس انرژی اتمی قدردانی کردند.

بشار جعفری نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد در این نشست گفت: اسراییل با اینکه به هیچ معاهده بین المللی منع گسترش تسلیحات هسته ای پایبند نبوده است، با نقض حریم هوایی کشورهای همسایه از جمله ترکیه در سال 2007 به زیرساخت های هسته ای کشور سوریه حمله کرد.

وی تاکید کرد: هر کشوری که مدعی تسلیحاتی بودن پایگاه های هسته ای سوریه بوده است وظیفه داشت با ارایه ادله به آژانس اطلاع دهد اما هیچ گاه چنین اتفاقی نیفتاد و رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه هماهنگی با سازمان های بین المللی به بمباران زیرساخت های هسته ای سوریه اقدام کرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: کشورهای غربی همواره از تحرکات اتمی و تولید تسلیحات هسته ای اسراییل حمایت کرده اند و بر تسلیحات هسته ای اسراییل سرپوش می گذارند و توجه مجامع بین المللی را از تسلیحات هسته ای این رژیم منحرف می کنند.
 
نماینده سوریه در سازمان ملل، تسلیحات هسته ای اسراییل را خطری بزرگ برای حیات کشورهای منطقه خواند و خواستار رسیدگی فوری مجامع بین المللی به تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار