بازدید 3249

کاهش ۹ درصدی تقاضای طلا در سه ماه سوم امسال

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود از افت 9 درصدی تقاضای طلا در سه ماه سوم 2017 خبر داده است.
کد خبر: ۷۴۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱ 11 November 2017
شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود از افت 9 درصدی تقاضای طلا در سه ماه سوم 2017 خبر داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، شورای جهانی طلا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که کاهش تمایل سرمایه گذاران آمریکای شمالی و افت فروش جواهر در هند موجب شده است تا تقاضای جهانی طلا در سه ماه سوم امسال با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح خود در 8 سال اخیر برسد.

بر اساس این گزارش شورای جهانی طلا افزود: تقاضای جهانی طلا در سه ماه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 9 درصد کاهش به 915 تن رسیده است. تقاضای جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون نیز با افت 12 درصدی روبرو شده است.

این گزارش نشان می دهد تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در این مدت با افت 28 درصدی همراه بوده و به کمتر از 19 تن رسیده است. تقاضای سرمایه گذاری برای طلا از ابتدای امسال تاکنون به 241 تن رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 335 تن رسیده بود.

شورای جهانی طلا اعلام کرد: تقاضای جواهرات در جهان در سه ماه سوم به کمتر از 459 تن رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 478 تن رسیده بود.

کارلوس آرتیگاس مدیر بخش تحقیقات سرمایه گذاری شورای جهانی طلا تاکید کرد: تقاضای سرمایه گذاری برای طلا گرچه رشد قوی و خوبی مثل سال گذشته نداشته ولی هنوز با رشد مثبتی روبرو خواهد شد. به نظر می رسد یکی از عوامل مهم برای کاهش تقاضای سرمایه گذاری طلا طی ماه های اخیر رشد فزاینده شاخص سهام در بازارهای بین المللی باشد.

وی افزود: تقاضای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری برای طلا در بازارهای اروپایی طی ماه های اخیر مثبت بوده که علت اصلی این مساله نگرانی مربوط به برگزیت است. بیش از 60 درصد رشد تقاضای سرمایه گذاری طلا از سوی کشورهای اروپایی بوده است.

این گزارش نشان می دهد که تقاضای سکه و شمش طلا با رشد چشمگیر 17 درصدی روبرو شده که بیشتر این افزایش از سوی آلمان و چین بوده است. تقاضای شمش و سکه طلا در چین با 57 درصد افزایش به 64 تن رسیده است. این رقم در آلمان نیز با رشد 45 درصدی روبرو شده و به بیش از 21 تن رسیده است.

بانک های مرکزی جهان نیز به خرید طلا ادامه داده اند به طوری که تقاضای طلای آنها در سه ماه سوم امسال با 25 درصد افزایش روبرو شده و به 111 تن رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 89 تن رسیده بود.

بانک مرکزی روسیه با خرید 63 تن طلا بیشترین خرید را داشته و ذخایر خود را به 1778 تن افزایش داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل