بازدید 6556
۱

پشت پا زدن بریتانیا به ترامپ به خاطر یک مشت دلار سعودی!

بعد از درخواست ترامپ از عربستان سعودی در مورد عرضه ی اولیه ی سهام شرکت آرامکو در بازار نیویورک، بریتانیا پیشنهاد تصمین یک وام ۲ میلیارد دلاری را روی میز سران آرامکو گذاشته تا نظر آنان را نسبت به قراردادن سهام این شرکت در بازار بورس لندن جلب کند. ارائه ی وام توسط بریتانیا به وسیله ی نهاد اعتباری دولت این کشور که ''تامین مالی صادرات بریتانیا'' نام دارد انجام می شود.
کد خبر: ۷۴۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹ 10 November 2017
بعد از درخواست ترامپ از عربستان سعودی در مورد عرضه ی اولیه ی سهام شرکت آرامکو در بازار نیویورک،  بریتانیا پیشنهاد تصمین یک وام ۲ میلیارد دلاری را روی میز سران آرامکو گذاشته تا نظر آنان را نسبت به قراردادن سهام این شرکت در بازار بورس لندن جلب کند. ارائه ی وام توسط بریتانیا به وسیله ی نهاد اعتباری دولت  این کشور که ''تامین مالی صادرات بریتانیا'' نام دارد انجام می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از دویچه وله، روز پنجشنبه دولت بریتانیا تایید کرد که پیشنهاد تضمین وام ۲ میلیارد دلاری (۱.۷۱ میلیارد یورو) را روی میز مسوولان شرکت آرامکوی عربستان سعودی گذاشته است. این در حالی است که پادشاهی سعودی در حال بررسی قرار دادن احتمالی سهام این شرکت در بورس لندن است. این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا شخصا تایید کرده که طی تماس هایی تلفنی از مسوولان عربستان سعودی خواسته که سهام شرکت آرامکو را در بازار بورس نیویورک عرضه کنند.  قرارگرفتن سهام آرامکو در بازار بورس احتمالا بزرگترین عرضه ی سهام یک شرکت در دنیا خواهد بود. 

قرار است که در سال آینده ی میلادی عربستان سعودی ۵ درصد از سهام شرکت آرامکو، به عنوان بزرگترین تولید کننده ی نفت جهان، را عرضه ی اولیه ی عمومی کند. عرضه ی سهام شرکت آرامکو در بازار بورس ریاض و بورس یک کشور خارجی انجام می شود. در این خصوص،  بازار بورس لندن باید با بازار بورس نیویورک، توکیو و هنگ کنگ رقابت کند. باید خاطر نشان کرد که برای بریتانیا عرضه ی عمومی سهام شرکت آرامکو در بازار بورس لندن بسیار مهم است زیرا وجهه ی بازار بورس لندن پس از تصمیم بریتانیا مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا در خطر گرفته است. لازم به ذکر است که ترزا می نخست وزیر بریتانیا  و خاویر رولت مدیر عامل تامین مالی صادرات بریتانیا در اوایل سال جاری میلادی برای مذاکره در این خصوص به ریاض رفته بودند. 

ارائه ی وام توسط بریتانیا به وسیله ی نهاد اعتباری دولت  این کشور که ''تامین مالی صادرات بریتانیا'' نام دارد انجام می شود. این نهاد به منظور بهتر کردن بالانس تجاری بریتانیا به خریداران خارجی پیشنهاد تامین مالی می دهد. دولت بریتانیا اعلام کرده است که '' حمایت نهاد تامین مالی صادرات بریتانیا (از شرکت آرامکو) در غالب ارائه ی تضمین دو میلیارد دلاری (۱.۷۲ میلیارد یورویی) برای یک وام بانکی خواهد بود''. 

مسئولان عربستان سعودی اعلام کرده اند که دلیل عرضه ی عمومی سهام شرکت آرامکو، ''متنوع سازی'' اقتصاد این کشور و خارج کردن آن از حالت تک محصولی است. پیشنهاد اخیر بریتانیا به شرکت سعودی آرامکو به نوعی کمک به عربستان برای تحقق هدف خود محسوب می شود. از سویی دیگر، برخی تحلیلگران این سوال را مطرح کرده اند که اساسا عربستان سعودی که دارای بزرگترین غول نفتی دنیا است چرا باید به دنبال تسهیلات اعتباری از بریتانیا باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
یک مشت دلار !!!!!!!!!! احتمالا مشت کسی که هیکلش درست به اندازه تمام خاورمیانه است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار