بازدید 4052

ترافیک سنگین در بزرگراه کربلا - نجف

کد خبر: ۷۴۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 10 November 2017
ترافیک در بزرگراه کربلا به نجف از بعد از ظهر جمعه سنگین و برگشت زائران با خودرو به سختی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، با پایان مراسم بزرگ زیارت اربعین، اغلب زائران راه برگشت را در پیش گرفته اند و به رغم تدابیر قبلی مسئولان عراقی و ایرانی برای سهولت انتقال زوار، حجم مسیر کشش انبوه خودرو های پیش بینی شده را ندارد.
 
بر اساس این گزارش، به رغم در نظر گرفتن اتوبوس و هر نوع خودرو جمعی سبک و سنگین سواری و باری این تعداد کفاف سیل زائران را نمی کند.
 
اکنون بیشترین کمک انتقال زائران را تریلی ها بر عهده دارند که هر یک بیش از 300 زائر را به سمت دروازه های مرزی ایران و یا شهرهای نزدیک مرز منتل می کنند.
 
گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به بزرگراه کربلا حاکی است خروجی این بزرگراه به سمت نجف با ازدحام جمعیت روبه رو است.
 
ترافیک از خروجی کربلا تا 30 کلیومتری این شهر به سمت نجف سنگین و تردد خودرو ها به سختی انجام می شود و بقیه مسیر به نسبت روان است.
مسیر کربلا به بغداد نیز به نسبت با ترافیک روبه رو است.
 
با وجود حضور گسترده پلیس و نیروهای داوطلب مردمی برای راهنمایی زوار و هدایت خودرو ها به دلیل انبوه جمعیت ترافیک ایجاد شده است.
 
با حرکت برخی خوروها از شانه خاکی جاده و نیز تردد در مسیرهای خاکی میانبر سبب ایجاد گرد و خاک در فضای محل شده و کار را برای زوار مشکل تر کرده است.
 
مسئولان بهداشتی عراق و همچنین هلال احمر کشورمان که در محل حضور دارند با توزیع ماسک از زوار می خواهند برای جلوگیری از بیماری و تنفس گرد و خاک حتما از ماسک استفاده کنند.
 
فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز در پیامی یادآورشد: زائران به هیچ وجه هنگام بازگشت به کشور از راههای فرعی استفاده نکنند و وارد منطقه ممنوعه مرزی نشوند ، هیچ نگرانی در مرزها برای تامین امنیت زائران وجود ندارد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی