بازدید 1644

آرامکو 4.5 میلیارد دلار قرارداد نفتی امضا کرد

در بحبوحه کودتای نرم ' محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی به بهانه مبارزه با فساد ، شرکت نفتی سعودی' آرامکو' چهار و نیم میلیارد دلار قرار داد نفتی با چند شرکت نفتی بین المللی امضا کرد.
کد خبر: ۷۴۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 10 November 2017
در بحبوحه کودتای نرم ' محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی به بهانه مبارزه با فساد ، شرکت نفتی سعودی' آرامکو' چهار و نیم میلیارد دلار قرار داد نفتی با چند شرکت نفتی بین المللی امضا کرد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه، شرکت «تکنیکاس رئونیداس» اسپانیا، شرکت گاز «سنام» ایتالیا، شرکت خطوط لوله نفت چین و شرکت ملی ساخت و سازهای نفتی ابوظبی طرف های قرارداد با آرامکوهستند. 

محمد بن سلمان که شامگاه شنبه با حکم پدرش ' سلمان بن عبدالعزیز' شاه سعودی در راس کمیته ای موسوم به ' مبارزه با فساد' قرار گرفت، دستور بازداشت حدود 500 شاهزاده، وزیر سابق و فعلی و تجار و سرمایه داران معروف عربستانی از جمله ' ولید بن طلال' دهمین سرمایه دار جهان و وابستگان به ' عبدالله بن عبدالعزیز' شاه متوفی سعودی را صادر کرد.

ناظران تاکید دارند که اختلاس یکصدمیلیارد دلاری و بازداشت این همه مفسد اقتصادی ، غرق شدن آل سعود در فساد و حیف و میل کردن اموال و دارائی های مردم عربستان را بیش از گذشته افشا کرده اما بیش و پیش از آن نشان می دهد که بن سلمان با چراغ سبز دولت آمریکا و استقبال رژیم صهیونیستی درصدد حذف همه رقبا و تقویت و تحکیم پایه های قدرتش است.

«امین ناصر» رئیس اجرایی شرکت ملی نفت عربستان با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که هدف از این سرمایه گذاری ها حرکت آرامکو به سمت تنوع بخشیدن به منابع اقتصادی سعودی با افزایش تولید نفت و گاز است. 

خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد: عربستان که با مشکلات شدید مالی ناشی از کاهش بهای نفت جهانی دست و پنجه نرم می کند، سال گذشته اعلام کرد تصمیم دارد 5 درصد از سهام شرکت نفت آرامکو را برای بهبود وضعیت اقتصادی اش بفروشد که انتظار می رود بزرگ ترین عرضه سهام به طورعمومی در جهان باشد.

' دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا که به سعودی ها همچون ' گاو شیرده' نگاه می کند و در سفر اخیرش چندین میلیارد دلار بابت فروش انواع سلاح از آل سعود دریافت کرد به سلمان شاهد سعودی گفته است که سهام آرامکو باید در بورس نیویورک به فروش گذاشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار