بازدید 4013
با اشاره به استعفای سعد حریری

خاتمی: عربستان با پررویی در لبنان دخالت صریح کرد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان را دخالت صریح عربستان دانست.
کد خبر: ۷۴۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 10 November 2017
خطیب نماز جمعه این هفته تهران استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان را دخالت صریح عربستان دانست.

به گزارش ایسنا، آیت الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان، گفت: حرف‌های من جمع‌بندی مطالبی است که در رسانه ملی گفته شده و روزنامه‌ها نوشته‌اند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی با کمال پررویی یک دخالت صریح کرد و نخست وزیر یک کشور دیگر را فراخواند و او را به حبس برد و به او گفت که باید استعفا دهد و متن هم باید همان متنی باشد که ما می‌گوییم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: این کار به معنای تحت‌الحمایگی است که در عرصه سیاسی از این ذلیلانه‌تر وجود ندارد و نخست وزیر مستعفی لبنان هم می‌دانست که این بساط پیش می‌آید و می‌توانست نرود، اما رفت و ذلت خود را نشان داد.

خاتمی تصریح کرد: نکته دیگر این است که عربستان سعودی همیشه امیدها به لبنان داشته و دارد و لبنان درهم ریخته و آشوب زده می‌خواهد، آرامش در لبنان منفور این دولتی است که پایش در همه جنایات هست.

وی همچنین گفت: آفرین بر رهبر مجاهد حزب‌الله، سید حسن نصرالله که به عنوان یک رهبر موضوع را درست هدایت کرد و به حمدالله در شرایط کنونی رییس جمهور لبنان نیز همراه ایشان است و ما امیدواریم توطئه‌ این توطئه‌گران در لبنان هم کور شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به حوادث و تحولات اخیر در عربستان سعودی نیز اظهار کرد: دستگیری‌هایی که این روزها از سوی حاکم تازه به دوران رسیده عربستان سعودی که عملا ولیعهد است انجام می‌شود را شنیدید.هرچند امضای پادشاه سعودی او را در همه جنایات دخیل می‌کند، اما همه جریانات زیر سر این جوان ناپخته، اگر نگویم بچه، است.

خاتمی تاکید کرد: ما همیشه دعایی داشتیم و این که، اللهم اشغل الظالمین به ظالمین، به حمدالله خداوند این دعا را در عربستان سعودی مستجاب کرده و جنایتکاران دیروز و امروز با هم درافتاده‌اند که همه آن نیز بازی زرگری است.

وی ادامه داد: اول کسی باید بگوید که پول‌های شاه عربستان و ولیعهد حسابررسی شود، چرا که در همین سفر اخیر یک میلیارد دلار به ترامپ دادند که از ولیعهد حمایت شود تا به سلطنت و شاهنشاهی برسد که این اوضاع اواخر دوران شاه ایران است و شاه در آن زمان وفادارترین‌های خود را دستگیر کرد تا همه تیله‌ها را پای آنها بشکند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: امیدواریم این حوادث و زلزله‌ها، روزهای آخر عمر این حکومت جنایتکار آل سعود باشد.

خاتمی تصریح کرد: این جوان و بچه ناپخته نیز مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند، خجالت بکشید از این حرف‌ها. یمن را با خاک یکسان کردید، سازمان ملل می‌گوید قحطی بی‌نظیر در این کشور در راه است گویا خوراک شما کشتن آدم‌هاست.

وی افزود: بزرگ‌تر از شما صدام بود که با این ملت درافتاد و سرانجام همین ملت او را به روز سیاه نشاند. شما که عددی حساب نمی‌شوید پس از این حرف‌های بچه‌گانه دست بردارید. اگر این حرف‌ها ادامه پیدا کند و به خیال خامتان وارد عرصه‌های عملی شوید، یک سیلی خواهید خورد که از جا نتوانید بلند شوید.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی به حق یک حماسه بزرگ بی‌نظیر است و نه کم‌نظیر و عادی نیست که 20 میلیون نفر فرادین، فرامذهب، فراکشور، فراقوم و فرانژاد به صورت خودجوش در این راهپیمایی شرکت کنند.

خاتمی تاکید کرد: در عین حال باید از مردم عزیز تهران تشکر کنم که دیروز مسیر 17 کیلومتری میدان امام حسین (ع) تا مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی را پیاده طی کردند و باید گفت که آنها که زیر پوست تهران را تحلیل می‌کنند، این موضوع را هم ببینند که آغاز جمعیت به مرقد رسیده بود و پایان جمعیت هنوز میدان شهدا بودند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: تبلیغات زیادی هم برای این مراسم نشده بود و افراد خودجوش حضور پیدا کردند، پس واقعیت این است که زیر پوست تهران عشق به اهل بیت و تدین است. البته ناهنجاری هم هست اما این قضایا را آنقدر بزرگ نکنند که این جلوه‌های مقدس کمرنگ شود.

وی خاطر نشان کرد: نکته‌ای دیگر پیام به بیگانگان است و جماعتی که دیروز آمدند تربیت شده‌های مکتب هیهات من الذله هستند و روز حادثه همین تربیت شدگان مکتب سیدالشهدا دندان‌های دشمن را در دهانش خرد می‌کند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع مسرت‌بخش هفته گذشته، خنثی شدن توطئه اسرائیل جدید در منطقه بود و همه پرسی در اقلیم کردستان توطئه‌ای بود برای این که اسرائیل جدید در منطقه درست کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مسوولین ایرانی و عراقی سردسته این اقلیم را نصیحت کردند، اما او لجبازانه ایستاد و این همه‌پرسی را برگزار کرد. بعد از برگزاری آن، کاملا فهمید که در میدان آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی کرده و در منطقه‌شان پرچم رژیم صهیونیستی را بلند کردند.

وی تاکید کرد: دولت عراق در همین زمان سریع جنبید و بلافاصله کرکوک را از دست آنها گرفت. کرکوکی که روزی 35 هزار بشکه نفت آن غارت می‌شد و پول‌های نفت آن به جای این که به مردم مظلوم کردستان برسد به حساب شخصی می‌رفت، اما نهایتا کرکوک را بدون این که از یک دماغ خون بریزد گرفتند و به حمدالله این توطئه خنثی شد.

خاتمی خطاب به مسوولان جدید اقلیم کردستان عراق، گفت: یک بار تجربه بس است و حالا که تجربه گذشته شما شکست خورد، با دولت یکپارچه عراق همراه شوید و بازیچه رژیم صهیونیستی و رژیم خیانتکار آمریکا نشوید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین تصریح کرد: در عین حال طومار گروهک جنایتکار داعش در عراق و شام پیچیده شد و آنهایی که آرزوی دولت بزرگ عراق و شام داشتند، رفتند و یک پرونده سراسر خیانت و جنایت برایشان باقی ماند.

وی افزود: اگر بخواهند تاریخ عصر حاضر را بنویسند بخشی از آن را باید به این ورق سیاه جنایتکاران صهیونیست اختصاص دهند. دنیا نیز باید از نظام مقدس اسلامی فتوای مرجعیت، دولت و ارتش عراق، حشد الشعبی و دولت سوریه  تشکر کند به خصوص از سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی که وظیفه مستشاری خود را به خوبی ایفا کرد و مایه افتخار ایران اسلامی شد.

خاتمی همچنین اظهار کرد: غربی‌ها کاملا عوام فریبانه ائتلاف ضد داعش تشکیل دادند و نه تنها کاری ضد داعش صورت ندادند، بلکه مستند می‌گویم، در مواردی به داعش کمک کردند و واقع آن این است که اروپا و آمریکا داعش را می‌خواهند، اما داعشی مدیریت شده که به ایران نیش بزند، اما نیشی نصیب آنها نشود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: نکته دیگر این است که اگر ایران تحقیقا وارد عرصه مبارزه با داعش نمی‌شد، این پیروزی‌ها نبود. خیلی نیش زدند که چکار دارید که ضد داعش خرج و ورود می‌کنید، اما اگر ورود ایران نبود، امروز باید با داعش در خیابان‌های تهران و شهرها و استان‌های مرزی‌مان می‌جنگیدیم. خداوند سایه مقام معظم رهبری را بر سر ما نگه دارد که این موفقیت‌ها با مدیریت اوست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر