بازدید 3953
ذوالفقاری: زائرانی که دچار کسالت هستند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند

توصیه های ستاد اربعین به زائران در حال بازگشت

حسین ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در نشست این ستاد که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: رفت و برگشت زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی امسال با سال گذشته تفاوت های زیادی داشت و امسال سفر زائران بهتر انجام شد.
کد خبر: ۷۴۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 10 November 2017
حسین ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در نشست این ستاد که  در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: رفت و برگشت زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی امسال با سال گذشته تفاوت های زیادی داشت و امسال سفر زائران بهتر انجام شد.

به گزارش ایسنا،  وی در ادامه به زائران مراسم اربعین توصیه های مهمی کرد و افزود: حتما زائرانی که دچار کسالت یا سرماخوردگی هستند قبل از اینکه وارد کشور شوند در مرزها به درمانگاه ها مراجعه کنند تا کار کنترلی انجام شود.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان کرد: امروز و فردا روند ورود زائران به کشور افزایش خواهد داشت لذا باید همه نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیریم تا در لحظه های آخر مشکلی پیش نیاید.

ذوالفقاری گفت: از ابتدای ماه صفر تا به امروز امروز  ۸ صبح مجموعا حدود ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار زائر وارد کشور شده اند که از این تعداد ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی، ۹۰ هزار زائر افغانستانی و عراقی که مقیم ایران هستند و ۶۰ هزار نفر هم اتباع دیگر کشورها هستند که از کشورمان عبور کرده اند.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد که تمامی صاحب نظران می توانند در جلسات ستاد اربعین حضور یافته و نظراتشان را بیان کنند.

وی ادامه داد:  دست اندر کاران برگزاری مراسم اربعین حسینی تلاش های خوبی انجام دادند و مردم نیز همکاری های خوبی در این زمینه داشته اند.

رئیس ستاد اربعین گفت: روند رفت و برگشت زائران نشان می دهد که پیاده روی اربعین امسال نسبت به سال گذشته منظم تر انجام شد. صدا و سیما اقدامات فرهنگی و تبلیغی خوبی در مورد اربعین انجام داد و در حوزه های امنیتی و انتظامی داخل عراق و ایران، بخش امداد و نجات، اسکان و تغذیه و حمل و نقل وضعیت خوبی را تا این لحظه پشت سر گذاشتیم.
ذوالفقاری تاکید کرد : از خانواده های تمام زائران می خواهم که اگر زائرشان دچار کسالت یا سرما خوردگی است به مراکز بهداشتی و پزشکی مراجعه کنند تا اقدامات کنترلی صورت بگیرد.

وی همچنین گفت: دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین باید به قرارگاه مشترک امنیتی دو کشور تاکید کند که لحظه ای هم غفلت نکنند؛ چراکه جریانات تکفیری و تروریستی با توجه به شکست های پی در پی که در عراق و سوریه داشتند ممکن است از هر فرصتی استفاده کنند.

رئیس ستاد اربعین خاطرنشان کرد: امسال بحث کنترل زائران غیر مجاز به خوبی انجام شد. همه نهادها تلاش های اثر بخشی در این زمینه انجام داده اند، کنترل غیر مجازها تاثیر مثبتی روی خدمات دهی بر زائران اربعین داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار