بازدید 6593

شرایط تغییر اسامی مذهبی در شناسنامه

کد خبر: ۷۴۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 10 November 2017
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره شرایط تغییر اسامی مذهبی در شناسنامه افراد، گفت: اسامی مذهبی تنها قابل تغییر به اسامی مذهبی دیگر و آن هم منوط بر غالب بودن فراوانی نام منتخب ثانویه است.

به گزارش ایسنا، سیف‌الله ابوترابی درباره شرایط تغییر نام مذهبی اظهار کرد: تغییر نام مذهبی به یک نام مذهبی دیگر امکان پذیر است و آن هم منوط بر این است که فراوانی نام منتخب ثانویه بیشتر از نام اولیه باشد. یعنی بایستی مشخص شود فراوانی کدام اسم غالب است و در صورتی که فراوانی اسم منتخب ثانویه بیشتر از اسم اولی باشد امکان تغییر نام وجود خواهد داشت.

وی افزود: افرادی که اسامی غیر مذهبی و غیرمتعارف دارند، می‌توانند با مراجعه به سازمان ثبت احوال درخواست خود را اعلام و نسبت به تغییر نام خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، مدتی است که امکان تغییر نام در ثبت احوال امکان پذیر شده است و دیوان عدالت نیز در هفته‌های گذشته صحت آن را تأیید کرده است. یعنی افراد واجد شرایط با مراجعه به ثبت احوال می‌توانند مراحل تغییر نام را طی کنند و دیگر نیازی به مراجعه به محاکم قضایی نیست.

همچنین افراد 18 سال به بالا و افراد کمتر از 18 سال که دارای حکم رشد باشند، پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود جهت فرزندان کمتر از 18 سال وسرپرست قانونی ( قیم ، امین ، وصی ) برای افراد صغیر و محجور، با ارائه مدارک مستند که سمت او احراز شده باشد می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به درخواست تغییر نام اقدام نمایند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر