بازدید 4296

رایزنی تیلرسون با الجبیر درباره بازداشت‌های اخیر

کد خبر: ۷۴۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 10 November 2017
وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه عربستان سعودی درباره بازداشت های اخیر و شرایط فعلی این کشور رایزنی کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه تاکید کرد: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی درباره اوضاع این کشور مذاکره کرده است.

اقدامات مقام های سعودی در مقابله با فساد مالی تاکنون موجب بازداشت ده ها نفر از شاهزادگان و مقام های بانفوذ شده است.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: کاردار آمریکا در ریاض روز چهارشنبه با سعد الحریری نخست وزیر مستعفی لبنان دیدار کرده است.

حریری استعفای خود را در حالی که در عربستان سعودی بوده، اعلام کرده است. وی حاضر نشد درباره گزارش های منتشر شده مربوط به حصر حریری در عربستان سعودی توضیح دهد.

نوئرت افزود: تیلرسون در مذاکرات خود با جبیر از دولت عربستان سعودی خواسته است تا روند مقابله با فساد مالی را منصفانه و با روشی کاملا شفاف انجام دهد.

مقام های سعودی به بهانه مقابله با فساد مالی، ده ها نفر از اعضای خاندان سلطنتی، تجار و بازرگانان بزرگ را بازداشت کرده اند. این بازداشت ها از شنبه گذشته آغاز شده است. این افراد متهم به جرائم مختلف مالی از پولشویی گرفته تا اخاذی شده اند.

دولت ترامپ از پاکسازی و تصفیه خاندان سعودی و مقابله ریاض با مفاسد مالی حمایت کرده است.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سرکوب شاهزادگان و مقام های بانفوذ اقدامی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است تا پایه های قدرت خود را تقویت کرده و اصلاحات سیاسی اقتصادی و اجتماعی را با شتاب بیشتری اجرا نماید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر