بازدید 4163

۴۰۰ هزار کودک یمنی با خطر مرگ مواجه هستند

کد خبر: ۷۴۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 10 November 2017
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بیش از 400 هزار کودک یمنی به خاطر سوء تغذیه شدید با خطر مرگ مواجه هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «آنتونی لیک» مدیر اجرایی یونیسف با اشاره به اقدام عربستان سعودی و هم پیمانانش در بستن همه بنادر و فرودگاه های یمن هشدار داد که این اقدام سعودی شرایط انسانی را در یمن بیش از پیش بحرانی خواهد کرد.
 
مدیر اجرایی یونیسف تاکید کرد که کودکان مسئول درگیرها و خشونت هایی که بزرگترها مرتکب آن شدند نیستند بلکه نخستین قربانیان آن هستند.
 
در همین حال «مارک لوکاک» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه از همه طرف های درگیر در یمن خواست تا زمینه را برای ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم نیازمند یمن، فراهم کنند.
 
از سوی دیگر «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی شدید از پنجمین روز انسداد کامل گذرگاه های یمن به دست ائتلاف سعودی گفت: این کشور در معرض بزرگترین قحطی دهه های اخیر جهان قرار دارد.
 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
 
این تجاوز نظامی که هیچ دستاوری برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی یمنی ها شده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان