بازدید 39811
۱
آخرین تحولات خاورمیانه؛

درخواست امارات، عربستان، بحرین و کویت از شهروندان خود برای ترک فوری لبنان/ رسانه ترکیه: اسرائیل با صد جنگنده آماده تهاجم شوک آور به لبنان/ هشدار مشاور ارشد اردوغان در مورد سناریوی سوم آمریکا در خاورمیانه

در 24 ساعت گذشته نیز تحولات خاورمیانه، پیرامون رویدادها و اخبار مربوط به عربستان سعودی و لبنان چرخیده است؛ در این میان، مهم ترین تحول را باید درخواست چهار کشور عربی امارات، عربستان، بحرین و کویت از شهروندان خود برای ترک فوری لبنان دانست؛ مسأله ای که توجهات زیادی را به خود جلب کرده و هشدارهایی نیز در این ارتباط داده شده است.
کد خبر: ۷۴۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 10 November 2017
در 24 ساعت گذشته نیز تحولات خاورمیانه، پیرامون رویدادها و اخبار مربوط به عربستان سعودی و لبنان چرخیده است؛ در این میان، مهم ترین تحول را باید درخواست چهار کشور عربی امارات، عربستان، بحرین و کویت از شهروندان خود برای ترک فوری لبنان دانست؛ مسأله ای که توجهات زیادی را به خود جلب کرده و هشدارهایی نیز در این ارتباط داده شده است.
 
به گزارش «تابناک»، امارات متحده عربی، عربستان، بحرین و کویت از اتباع خود خواستند فورا خاک لبنان را ترک کنند. این اقدام کشورهای عربی خلیج فارس بعد از آن صورت می‌گیرد که سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی لبنان، شنبه این هفته از عربستان استفعای خود را اعلام کرد.
 
بحرین از اتباع خود خواست فورا لبنان را ترک کنند
 
وزارت خارجه بحرین در بیانیه ای از اتباع خود خواست به لبنان سفر نکنند.
 
وزارت خارجه بحرین در این بیانیه از اتباع بحرینی مقیم لبنان، خواسته است، نظر به تحولات اخیر و شرایطی که در این کشور حاکم است، هرچه زودتر به کشورشان بازگردند.

به نوشته روزنامه الأیام، منامه همچنین از همه اتباع بحرینی حاضر در لبنان خواسته نهایت احتیاط را داشته باشند و توصیه کرده تا اطلاع بعدی، از سفر به لبنان خودداری کنند.

عربستان

وزارت خارجه عربستان از اتباع خود در لبنان خواست تا هر چه سریع تر این کشور را ترک کنند.

در بیانیه‎ای که وزارت خارجه عربستان ـن را امروز صادر کرده است، از شهروندان سعودی خواسته شد تا اطلاع ثانوی به این کشور هم سفر نکنند.

هشدار دولت عربستان به اتباعش چند روز پس از استعفای سعد الحریری از سمت نخست وزیری لبنان داده می‎شود.

کویت
 
در ادامه تلاش بلوک تحت رهبری عربستان برای افزایش فشار به لبنان، کویت هم از اتباعش خواست این کشور را ترک کنند.

به نوشته خبرگزاری کویت، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای به اتباعش توصیه کرده فورا لبنان را ترک کنند.

 امارات

وزارت خارجه امارات شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای از اتباع خود ـ که مقیم لبنان هستند ـ خواست فورا این کشور را به دلیل شرایط نامناسب ترک کنند.

امارات همچنین از شهروندان خود خواسته از سفر به لبنان خودداری کنند.

تاکنون کشورهای بحرین، عربستان و کویت، به ترتیب در اقدامی مشابه، از اتباع خود خواسته‌اند لبنان را فورا ترک کنند.

این اقدام کشورهای عربی خلیج فارس بعد از آن صورت می‌گیرد که سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی لبنان، شنبه این هفته از عربستان استفعای خود را اعلام کرد.

رسانه ترکیه: اسرائیل برای حمله به حزب الله آماده می شود
 
روزنامه ینی شفق در گزارشی ادعا کرد: رژیم صهیونیستی با صد هواپیمای جنگی برای حمله ای شوک آور به لبنان آماده می شود.
 
وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: رژیم اشغالگر قدس پس از انجام بزرگترین رزمایش نظامی، برای حمله ای شوک آور به حزب الله در جنوب لبنان آماده می شود و همزمان با این حمله، جبهه متحدی به رهبری آمریکا آماده عملیات در یمن و قطر است.
 
به نوشته ینی شفق، در چهارچوب نقشه از پیش طراحی شده، رژیم صهیونیستی به لبنان حمله خواهد کرد و عربستان به همراه امارات اقداماتی برای بی ثبات کردن قطر انجام خواهد داد.
 
این رسانه افزود: بر اساس طرح پیش بینی شده آمریکا، درگیری های مذهبی از خلیج فارس آغاز و تا عراق و سوریه کشیده خواهد شد که در پی آن تغییرات زیادی در نقشه جغرافیایی کشورهای منطقه رخ خواهد داد.
 
درخواست امارات، عربستان، بحرین و کویت از شهروندان خود برای ترک فوری لبنان/ رسانه ترکیه: اسرائیل با 100 جنگنده آماده تهاجم شوک آور به لبنان/  هشدار مشاور ارشد اردوغان در مورد سناریوی سوم آمریکا در خاورمیانه 
 
به نوشته ینی شفق، بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع موثق، رژیم صهیونیستی به دنبال حذف حزب الله است و به همین دلیل، نیروی هوایی ارتش اسراییل قصد دارد با صد هواپیمای جنگی مدرن حملاتی سنگین و شوک آور به جنوب لبنان انجام دهد و در ادامه، نیروی زمینی آنها وارد جنوب لبنان شده و ضربه آخر را به حزب الله بزند.
 
این رسانه نزدیک به دولت ترکیه همچنین اعلام کرد: مقامات رژیم اشغالگر قدس و امارات به دنبال طرحی برای تحت فشار قرار دادن و پاسخگویی ایران به مجامع جهانی در ارتباط با تحریک شیعیان بحرین و حمایت تسلیحاتی از حوثی های یمن هستند.
 
مذاکرات نتیجه‌بخش وزیر خارجه انگلیس با مقامات کنگره برای حفظ برجام
 
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس شامگاه پنجشنبه با انتشار پیامی ویدئویی، از نتیجه‌بخش بودن مذاکرات خود با مقامات کنگره آمریکا برای حفظ برجام خبر داد.
 
بوریس جانسون در این پیام ویدئویی گفت: در واشنگتن هستم؛ جایی که با افراد زیادی در این شهر و در کنگره درباره چگونگی حفظ توافق هسته‌ای ایران صحبت کردم.
 
وی با اشاره به برخی نگرانی‌های لندن نسبت به اقدامات ایران در منطقه افزود: ما فکر می‌کنیم که توقف ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای در ازای بهره‌مندی این کشور از مزایای اقتصادی، اقدام بزرگی به شمار می‌رود و این مسأله از سوی افراد بسیاری در اینجا پذیرفته ‌شده است.
 
وزیر خارجه انگلیس ادامه داد: ما باید به تلاش خود ادامه دهیم و دولت انگلیس در حال حاضر مشغول این کار است.
 
درخواست امارات، عربستان، بحرین و کویت از شهروندان خود برای ترک فوری لبنان/ رسانه ترکیه: اسرائیل با 100 جنگنده آماده تهاجم شوک آور به لبنان/  هشدار مشاور ارشد اردوغان در مورد سناریوی سوم آمریکا در خاورمیانه 
 
در همین حال، وزارت خارجه انگلیس نیز در پیامی توییتری نوشت: توافق هسته‌ای ایران دنیا را امن‌تر می‌کند و این مهم است که جامعه جهانی به این توافق پایبند باشد. بوریس جانسون اکنون در واشنگتن است تا این دلایل را مطرح کند.
 
بر اساس گزارش وزارت خارجه انگلیس، بوریس جانسون، روز گذشته عازم واشنگتن شد و در سفر دو روزه‌اش تصمیم دارد تا نظر مثبت مقامات کنگره را نسبت به اهمیت توافق هسته‌ای جلب کند.
 
جانسون پیش از سفرش به آمریکا گفته بود: «توافق هسته‌ای ایران جهان را امن‌تر می‌کند. به همین دلیل پایبندی جامعه بین‌المللی به این توافق از اهمیت برخوردار است. این توافق مؤثر بوده و تاکنون باعث شده که ایران 95 درصد از ذخایر اورانیوم خود را واگذار کند. این‌ها مسائلی هستند که در جریان ملاقاتم در آمریکا مطرح خواهم کرد.»
 
وی با بیان اینکه حمایت از برجام منافاتی با نگرانی نسبت به رفتارهای ایران ندارد، افزود: «اما این نکته مهم است که مسائل را با یکدیگر تلفیق نکنیم.»
 
هشدار مشاور ارشد اردوغان در مورد سناریوی سوم آمریکا در خاورمیانه
 
ییغیت بولوت مشاور ارشد اردوغان گفت: سناریوی آمریکا در خاورمیانه با آغاز تحولات داخلی عربستان وارد مرحله سوم شده است.
 
شبکه تلویزیونی تی.آر.تی ترکیه در برنامه زنده بررسی عمیق میزبان مشاور ارشد اردوغان بود که طی گفت و گویی مفصل به بررسی تحولات منطقه ای به ویژه عربستان پرداخت.
 
ییغیت بولوت در این گفت و گو بیان کرد: پس از حملات 11 سپتامبر، نخستین مرحله سناریوی آمریکایی خاورمیانه آغاز شد و با ایجاد ساختار دیالکتیکی، خاورمیانه را مرکز تربیت تروریست ها در جهان معرفی کردند و به تعبیر دیگر، واژه اسلام را کنار واژه ترور گنجاندند که به هیچ وجه مورد تأیید ما نیست، زیرا اسلام و ترور با هم در تضاد هستند.
 
درخواست امارات، عربستان، بحرین و کویت از شهروندان خود برای ترک فوری لبنان/ رسانه ترکیه: اسرائیل با 100 جنگنده آماده تهاجم شوک آور به لبنان/  هشدار مشاور ارشد اردوغان در مورد سناریوی سوم آمریکا در خاورمیانه 
 
وی افزود: مرحله نخست طرح آمریکایی خاورمیانه، ده سال به طول انجامید و سپس وارد مرحله دوم موسوم به 'بهار عربی' شد، به گونه ای که شورش های داخلی در برخی از این کشورها، به کودتا و برکناری سران آنها منجر شد.
 
به ادعای بولوت، تحولات داخلی امروز عربستان، حاکی از ورود سناریوی آمریکایی خاورمیانه به مرحله سوم است و چیزی که در این مرحله بسیار مهم به نظر می رسد، این است که آیا عربستان از این تحولات سربلند بیرون خواهد آمد یا در دام امپریالیسم گرفتار شده و تضعیف خواهد شد؟
 
مشاور ارشد اردوغان تأکید کرد: پاسخ به پرسش هایی نظیر دلیل ارسال سلاح آمریکایی به گروه های تروریستی چیست؟ دلیل تحریم قطر چه بود، نتیجه تسویه حساب های داخلی عربستان چه می شود و تلاش آمریکا در حمایت از استقلال طلبی کردها برای چه، می تواند تأثیرات مهمی در روابط منطقه ای کشورهای خاورمیانه داشته باشد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱
اللهم عجل لولیک الفرج ، آمین یا رب العالمین
آقا دیگه وقتشه مسلمانان و مظلومان عالم غریب و تنها و در فشار هستند ..............****
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار