بازدید 22389

بیانیه عربستان خطاب به شهروندانش برای خروج از لبنان، دورخیز جنگ است؟

شواهد نشان می‌دهد، عربستان توان ایجاد یک جبهه تازه در منطقه را ندارد و تحرکاتی که از سوی عربستان در حال وقوع است و احتمالاً با همراهی برخی کشورهای همسو با عربستان ادامه خواهد یافت، تلاش برای ایجاد جنگ روانی به قصد ایجاد آشوب در لبنان به شیوه‌های نیابتی است.
کد خبر: ۷۴۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴ 09 November 2017
امروز وزارت امورخارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای از شهروندان عربستانی خواست تا به سرعت خاک لبنان را ترک کنند؛ سیاستی که معمولاً کشورهای مهاجم پیش از اقدامات خصمانه‌ شدید که ممکن است تبعاتی برای شهروندان‌شان در کشور مورد هدف باشد، به کار می‌برند تا شهروندانشان به واسطه این نوع اقدامات سخت دستخوش آسیب نشود اما آیا عربستان برای چنین اقداماتی دورخیز کرده است؟
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان ـ که در جریان سفر او به عربستان انجام شد ـ تحلیل‌های فراوانی درباره سرنوشت حریری مطرح شد. بدهی سنگین حریری به عربستان که از قضا شهروندی عربستان را نیز دارد، این گمانه را مطرح کرد که او تحت فشار مقامات سعودی، مجبور به استعفا شده و ادبیات غیرمرسومی که او به کار برد نیز این گمانه را تقویت کرد.
 
در روزهای آتی این موضوع توسط سیدحسن نصرالله مطرح شد که ممکن است او همچون مقامات سعودی بازداشت شده باشد و هرچه تصاویر بیشتری از حریری در عربستان و امارات برای رد بازداشتش منتشر شد، به این احتمال دامن زد. به عنوان نمونه، شبکه الجدید با بررسی پوشش او در این عکس‌ها به این نکته اشاره کرد، حریری در تصاویری که طی چند روز از او منتشر شد، یک دست کت و شلوار پوشیده و این در حالی است که نخست وزیر لبنان سابقه نداشت، دو روز پیاپی یک دست لباس رسمی مشابه بر تن کند.
 
بیانیه عربستان خطاب به شهروندانش برای خروج از لبنان، دورخیز جنگ است؟ 
در این شرایط که نخست وزیر لبنان هنوز نتوانسته خاک عربستان را پس از استعفا ترک کند، وزارت امورخارجه عربستان ساعاتی پیش در اقدامی تحریک آمیز از شهروندانش خواست به سرعت خاک لبنان را ترک کنند. چنین درخواست‌هایی معمولاً در زمان اوج گیری تخاصم و افزایش احتمال وقوع تقابل نظامی مطرح می‌شود؛ اما حتی پس از تلاش عربستان برای بر هم زدن مختصات و ثبات سیاسی لبنان با تحت فشار گذاشتن حریری برای استعفا نیز از سوی مقامات لبنانی شاهد چنین رویکردهایی نبوده‌ایم.
 
بیانیه امروز عربستان، نشان می‌دهد، عربستان به دنبال اقدامات خصمانه علیه لبنان است؛ اما آیا عربستان توان اقداماتی نظیر حمله نظامی به لبنان را دارد؟ شواهد نشان می‌ده،د عربستان توان ایجاد یک جبهه تازه در منطقه را ندارد و تحرکاتی که از سوی عربستان در حال وقوع است و احتمالاً با همراهی برخی کشورهای همسو با عربستان ادامه خواهد یافت، تلاش برای ایجاد جنگ روانی به قصد ایجاد آشوب در لبنان به شیوه‌های نیابتی است.
 
بنابراین آنچه اکنون عربستان درباره لبنان در حال پیاده سازی است، بعید است که دورخیزی برای جنگ علیه این کشور باشد و به نظر می‌رسد، اکنون عربستان در تلاش برای تحت فشار گذاشتن اقتصادی لبنان از طریق جلوگیری از سفر طیف گسترده شهروندان کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان توریست به لبنان است که در اقتصاد لبنان نقش کلیدی دارد.
 
در عین حال نباید این سناریو را از نظر دور داشت که این اقدامات، مقدمات تحرکات تازه نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان باشد و با توجه به هماهنگی اسرائیل با عربستان و تقویت روابط پنهان آنها، بعید نیست عربستان و برخی کشورهای همسو با عربستان در همین راستا از شهروندانشان خواسته باشند، از لبنان خارج شوند. باید دید در روزها و هفته‌های آینده، صحنه تحولات منطقه تا چه اندازه دستخوش تغییر می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳۲
سعودیهافضله موشی هستن که هرجاباشن اونجارو به گندمیکشن
عربستان در جنگ با یمن هم مانده!!!!!
چه رسد به جنگی دیگر...سلاح هم پی در پی بخرد، کو ارتشی آنچنانی که از آن استفاده کند....
ایران باید در مقابل حیله عربستان و حمایت ترامپ ، هوشیار باشد ، علت اصلی رشوه یک میلیاردی ولیعهد آل سقوط
به ترامپ ، حمایت آمریکا از عربستان برای آشوب در سوریه است
کمتر ۷۰ روز دیگه خبرهای مهمی از ایران جهان را تکان خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
جه خبرهایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
نه جدی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
شماها کی هستید که این حرف رو میزنید توی یکی از خبرهای قبل چند روز پیش هم همین کامنت بود

یعنی چی مثل بچه ها این جوری میگی که مثلا یه چیزی رو در جریانی و نمیخوای بگی که لو نره

شما اگر از اطلاعاتی برخوردار هستی و چیزی رو از اقوام مهم داری یا خودت اینکاره هستی در جایی شنیدی که نباید میشنیدی پس نیا و بیخود ملت رو تحریک نکن و جو و هیجان نده و اعصاب خرد نکن

شما یا نباید بگی یا باید بگی و نقشه ها رو لو بدی
تابناک ظاهرا تو بیشتر از سعودیها به جنگ علاقه داری
اصلا نباید با خوشخیالی و شعار الکی عربستان رادست کم گرفت نیروی هوایی و موشکی قدرتمندی دارد و متحدانی هم در کنار خود دارد حتی برای ایران هم خطرناک است نه تنها برای لبنان،متاسفانه ما عادت به رجزخوانی داریم همش
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
جناب بزدل! امارات شد مثلا متحد؟ اگر عربستان قوی بود که پول به سودانی ها و اتیوپی ها نمی داد که بشن مزدورش در ارتش! زیاد جوش نزن شیرت خشک می شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
شما مطمئن هستی که عربستان موشک دور برد در اختیار داره؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
جنگ خوب نیست اما دفاع حق است.زمانی هم صدام قدرتمند بود .ازموده را ازمودن خطاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
فعلا که از پس یمن نتونستن بر بیان. نبرد سوریه و عراق رو هم که به ایران باختن. شاید تسلیحات جدیدی داشته باشن ولی طبل تو خالی بیش نیستن
اصلا نباید با خوشخیالی عربستان رادست کم گرفت نیروی هوایی و موشکی قدرتمندی دارد و متحدانی هم در کنار خود دارد حتی برای ایران هم خطرناک است
لازم است ،مسولین ایران در آماده باش کامل باشند
بنظر من فعلا جنگ گزینه مناسبی نیس
۱۴۰۰ سال جنگ بین فرق اسلامی بس نیست!!! چند صد سال جنگ شیعه و سنی تا به کی میخواد ادامه داشته باشه؟؟؟؟؟؟
مشابه قطر لبنان رو تحت فشار اقتصادی قرار میدن تا شورش داخلی و فشار اقتصادی علیه حزب الله رخ بده.
بیچاره سعد حریری، که برای بردن پیام ایران به عربستان رفته بود خودش هم تصور نمی کرد اونجا مجبور به استعفا بشه، حتی اجازه ندادن با شاه و ولیعهد ملاقات کنه، به زور بردنش جلوی دوربین العربیه، یه متن دادن دستش که استعفای خودش رو بخونه
اینها همه توسط ترامپ و بر علیه ایران است، امریکا توسط عربستان بدنبال یک جنگ نیابتی با ایران و همپیمانش حزب الله است ، و عربستان علاوه بر حمایت امریکا ، توسط اسراییل هم به احتمال زیاد پشتیبانی میشه.
عزیز هیچکس عربستانیا رو دست کم نمیگره اما ایران چیزایی داره که اصلا جای ترس نداره قول میدم عربستان تکون بخوره 3روزه از رو نقشه حذف میشه مطمئن باش
مشکلی نیست ما که کیهان را توقیف کردیم !!!!!!!!!!!!!!!خبری نیست ..چیزی نیست ما صلح طلبیم...!!!!!!!
مصر با حزب الله
عراق با عربستان توسط عزت الدوری
و پس از اینها
اردن با سوریه و عراق و بعد ایران
نکتهء مهم آنلاین بودن دشمن در رابطه با جنگه
و شرق ایران
شاید امسال سال ظهوره
عاشورای 1440
جنگ بشه آقای شریعتمداری باید نفر اول بره جنگ. اگر ایشون رفت من قول میدم نفر دوم پشت سر ایشون برم رو مین
اسرائيل ميخواد به لبنان حمله كنه
روابط عمومی فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دو کشتی جنگی صهیونیستی وارد آب‌های ساحلی لبنان مقابل منطقه راس الناقوره در دریای مدیترانه شده‌اند.
ولیعهد عربستان با دستگیریهای اخیر راه بی بازگشت را انتخاب کرده است فقط جنگ می تواند به کمکش بیاید تا صدای مخالفان را خاموش کند .لبنان را هدف گرفته که یک فتنه بین المللی را کلید بزند .
احتمالا می خوان لبنان رو هم مثل قطر تحریم کنن
شروع شدن یک جنگ جدید در خاورمیانه مثل آب خوردنه
شما که نظر من و کامنت های بنده را منعکس نمی کنید.
هر گونه اقدام نظامی علیه لبنان از جانب عربستان وهمپیمانانش باید باحمله نظامی متقابل جمهوری اسلامی ایران به دولت و مراکز نظامی بحرین برای دفاع از دموکراسی و حقوق شهروندی به یغما رفته مردم بحرین پاسخ داده شود .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان