بازدید 7893
۸

ثروت ۱۶۰ میلیون آمریکایی در جیب سه نفر

مطالعات جدید نشان می دهد که مجموع ثروت بیل گیتس، جف بزوس و وارن بافت (که سه تن از ثروتمند ترین افراد آمریکا به شمار می روند) بیش از پس انداز ۱۶۰ میلیون نفر از فقیرترین افراد در آمریکا است.
کد خبر: ۷۴۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ 09 November 2017
مطالعات جدید نشان می دهد که مجموع ثروت بیل گیتس، جف بزوس و وارن بافت (که سه تن از ثروتمند ترین افراد آمریکا به شمار می روند) بیش از پس انداز ۱۶۰ میلیون نفر از فقیرترین افراد در آمریکا است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، این سه سرمایه دار آمریکایی دارای ثروتی به ارزش ۲۴۸.۵ میلیارد دلار هستند. این میزان از ثروت بیش از مجموع دارایی حدودا ۱۶۰ میلیون آمریکایی یا به عبارتی دیگر ۵۳ میلیون خانوار آمریکایی است. این گزارش توسط نهاد مطالعات سیاست گذاری تهیه شده است.

ثروت ۱۶۰ میلیون آمریکایی در جیب سه نفر

جاش هاکسی، نویسنده ی این گزارش، گفته است که '' تمرکز آن همه ثروت در دست تعدادی اندک در حالی که بسیاری از مردم در حال تقلا کردن هستند تنها یک وضعیت اقتصادی بد نیست، یک بحران اخلاقی هم هست''. 

این در حالی است که مجموع ثروت ۴۰۰ نفر از ثروتمند ترین افراد آمریکا ۲.۶۸ تریلیون دلار است و این میزان بیش از تولید ناخالص داخلی کشورهای انگلیس، فرانسه و هند است. 

گزارش منتشر شده بیان می دارد که '' در حال حاضر۴۰۰ نفر از ثروتمند ترین افراد بیشتر از ۶۴ درصد از کم درآمدترین افراد جمعیت آمریکا یا به عبارتی ۸۰ میلیون خانوار و ۲۰۴ میلیون نفر انسان ثروت دارند. تعداد این انسان ها بیشتر از  مجموع جمعیت کانادا و مکزیک را است''.

انتظار می رود که اصلاحات مالیاتی پیشنهاد شده توسط دونالد ترامپ این فاصله را بیشتر کند. بر اساس نتیجه های به دست آمده از مطالعات اخیر، ۸۰ درصد این اصلاحات مالیاتی تنها باعث نفع بردن یک درصد از ثروتمند ترین خانوارهای آمریکایی می شود.

همچنین، چوک کالینز که یکی دیگر از نویسندگان گزارش مذکور است بیان می دارد ''نابرابری ثروت رو به افزایش است. اکنون زمان انجام اقداماتی است که نابرابری را کاهش دهد، نه اینکه مالیات افراد بسیار ثروتمند را کاهش دهد''.

گزارش اخیر دو راه را برای کاهش فاصله ی میزان ثروت پیشنهاد می کند. راه اول این است که ''نباید به وسیله ی برنامه های جدید در خصوص کاهش مالیات افراد ثروتمند  نابرابری را بیشتر کنیم. اصلاحات مالیاتی ترامپ، آنطور که در حال حاضر طراحی شده، وضع مالی یک درصد از ثروتمند ترین افراد آمریکا را بهتر می کند و کمکی به بهتر شدن وضع آمریکایی هایی که در فقر به سر می برند نمی کند''. افزون براین، راه دوم پیشنهاد شده این است که با اجرای برخی سیاست ها، تمرکز ثروت کاهش یابد. این گزارش بیان می کند که ''اگر در خصوص تمرکز چشمگیر ثروت در دست اشخاص حقیقی مداخله ی مستقیم نکنیم، نابرابری بیشتر خواهد شد. با اعمال مالیات بر ثروتمند ترین افراد آمریکایی، می توانیم درآمد چشمگیری داشته باشیم و این درآمد را در راستای گسترده تر کردن موقعیت های تولید ثروت در اقتصاد خود سرمایه گذاری کنیم''.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸
خوبه ما در کشورمان این جور چیزها را نداریم/
اینا خودشون زحمات کشیدند ،نبوغ و پشتکار و دانش دست به دست هم دادند. اما پول ملت ایران در جیب عده ای عزیز بی جهت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
طرف واسطه فروش نفت بوده 3000 میلیارد در آورده بدون داشتن علم و فروش در سطح جهانی فقط با شقل شریف دلالی اونم از جیب مردم کشور خودش و اسمش را گذاشتند دور زدن تحریم ها
اینها تاجرانی در اشل جهانی هستند یعنی محصولات به طور مثال مایکروسافت در تمامی کره زمین در حال استفاده هستند و اگر چنین دارائی نداشته باشند قادر به استیلا بر بازارهای جهانی نیستند اگر ثروت بیل گیتس را میان همان 160 میلیون نفر تقسیم کنند به هر کس حدود 600 دلار میرسد آنوقت تمام آن 160 میلیون نفر قادر به حضور در بازار سر کوچه خودشان هم نیستند تا چه برسد به بازارهای جهانی
بیشتر درآمد بیل گیتس از مردم آمریکا نبوده بلکه از فروش محصولاتش در سراسر جهان به دست اومده و در ضمن بزرگترین موسسه خیریه جهان هم بنیاد بیل و ملیندا گیتس هست
حداقل موسسات خیریه دارند و به دیگران کمک می کنند
تو کشور ما چی؟
اونجا امریکاست اون سه نفر با خلاقیت خودشون به اون ثروت رسیدند و تمام اون ثروت را نیز در اختیار مردمان جهان قرار داده اند ایران نیست که با استفاده از رابطه بدون هیچ زحمت و خلاقیتی میلیاردر بشی بعد پول مردم فقیر ایران را بخوری و فرار کنی بری خارجات!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس