بازدید 22336
۴

بازتاب راهپیمایی میلیونی اربعین در رسانه های جهان و سکوت منفعلانه برخی رسانه ها!

مراسم اربعین امسال نیز بازتاب بسیاری در رسانه ها و خبرگزاری های معتبر جهانی داشته است؛ مراسمی که به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی جهان نامگذاری شده است.
کد خبر: ۷۴۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵ 09 November 2017
مراسم اربعین امسال نیز بازتاب بسیاری در رسانه ها و خبرگزاری های معتبر جهانی داشته است؛ مراسمی که به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی جهان نامگذاری شده است.

به گزارش «تابناک»، جایی که میلیون ها زائر و عاشق امام حسین( ع) مسافت زیادی را تا رسیدن به حرم سید و سالار شهیدان به صورت پیاده طی می کنند.

نشریه آمریکایی «هافینگتون پست» درباره پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اینگونه می‌گوید: «اگر می‌خواهی اسلام حقیقی را بشناسی، به زیارت اربعین برو، زیرا مراسم ارزش‌ها و الگوهاست.»

بازتاب راهپیمایی میلیونی اربعین در رسانه های جهان

در ادامه این نشریه آمده است: «شمار زائران این تجمع پنج بار بیشتر از مراسم بزرگ و مهم «کومبه‌میلای» هندوها که هر سه سال یک بار برگزار می‌گردد، است و علاوه بر این، اربعین در شرایط امنیتی خطرناک و با وجود تروریسم و خطر انفجار در هر لحظه برگزار می‌شود و آن‌ها با این اقدام به جهان پیام می‌فرستند. در زلزله هائیتی وزارت دفاع آمریکا فقط چهار میلیون وعده غذایی داد و در اربعین دویست میلیون وعده غذایی تهیه می شود و همه از محل خیرین است».

بازتاب راهپیمایی میلیونی اربعین در رسانه های جهان

یورو نیوز نیز درباره شرکت میلیونی مردم در اربعین حسینی می‌نویسد: «شهر کربلا در عراق، میزبان میلیون‌ها زائری بود که از داخل و خارج کشور خود را به آنجا رسانده بودند. بسیاری از آن‌ها با پای پیاده راه کربلا را در پیش گرفته بودند تا در مراسم عزاداری اربعین حسینی شرکت کنند؛ این مراسم که از آن به‌ عنوان یکی از باشکوه‌ترین مراسم مذهبی یاد می‌شود با حضور بیش از بیست میلیون دوستدار امام حسین، امام سوم شیعیان در امنیت کامل برگزار شده است. در این مراسم، دسته‌ها و هیأت‌های عزاداری از کشورها و شهرهای مختلف هر یک به سبک و سیاق و به زبان خود عزاداری می‌کردند. همه آن‌ها اما یک‌صدا نام حسین را فریاد می‌زدند. خیابان‌های اطراف حرم امام حسین (ع) مملو از جمعیت بود.»

یکی از رسانه‌های چین، به ناتوانی رسانه‌های غربی در سانسور اربعین اشاره می‌کند و می‌گوید: «اربعین 20 میلیونی آنقدر صدایش بلند بود که رسانه های غربی و عربی نتوانستند خیل عظیم عاشقان سید و سالار شهیدان را نادیده و پاسخ به ندای پیچیده در گوش اعصار «هل من ناصر ینصرنی» را ناشنیده بگیرند. حضور شیعیان در عراق، اربعین امسال را به بزرگترین تجمع بشری تبدیل کرد و رسانه های خارجی را واداشت تا از آن به عنوان «نمایش قدرت شیعیان» در عراق و خاورمیانه ای یاد کنند که درگیر طاعون تکفیری ها و سلفی ها شده است.»

بازتاب راهپیمایی میلیونی اربعین در رسانه های جهان
 
با این حال، همزمان با برگزاری پیاده‌روی بزرگ اربعین، بسیاری از رسانه‌های غربی فارسی زبان، از بازتاب و پوشش دادن این رویداد بزرگ سر باز زده‌اند و با مشغول کردن خود به مسائل حاشیه‌ای در منطقه، سعی در بی‌اهمیت جلوه دادن این مراسم دارند.

این رسانه‌ها به ‌رغم ادعای بی طرفی در مورد موضوعات مختلف تلاش کردند تا هر چه می‌توانند به مسائل حاشیه‌ای و انتقادی از کشور پرداخته و از پرداختن به این موضوع سر باز زنند.

برای نمونه، شبکه بی‌بی‌سی که کوچکترین فعالیت‌های خبری در سطح منطقه را پوشش می‌دهد، در برابر این حادثه بزرگ سکوت کرده است، حال آنکه تا پیش از این، این شبکه بسیاری از رخدادهای مذهبی، جشن‌های ملی و کنسرت‌های موسیقی را حتی پوشش زنده می‌داده و از آنها نیز حمایت هم می‌کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴
اینها همه به لطف 14معصوم و خون پاک سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. تا قیام قیامت می جوشد و چراغ راه بشریت است. حال دشمنان هر چه می خواهند خودزنی کنند
پیام اربعین ،نه بزرگ به ظالمین ،و کشتار کنندگان تاریخ است ،که به. روایتی خطبهٔ کوبنده ،و آتشین زینب که باعث سرنگونی یزید ابن معاویه گردید ،در اربعین ،سالار ،و سرور شهیدان ،تاریخ عامل بشریت است ،آری ،آنچه در اذهان مردم در طول تاریخ میماند ،مبارزه با ظالم ،وپیمودن را حف ،و حقیقت است ،اما متأسفانه،عده ای از احساسات مردم کاسبی میکنند ؟که مایهٔ ننگ است ،،،
ما حسین (ع) را داریم و ایشان هم ما شیعیان را دارند، چه حاجت به به به و چه چه عده ای مغرض و بی دین؟! در خانه اگر کس است یک حرف بس است!
این که نشریه ای مثل هافینگتون پست میگه برای شناخت اسلام حقیقی برو به زیارت اربعین نه از سر خیرخواهی و مسلمان دوستیه، بلکه دقیقا برای شناخت اربعین و اسلام و امام حسین هست تا اون رو به انحراف بکشونند؛ اینجاست که چشم بیدار و اندیشه آماده مسلمان واقعی و عاشورایی رو می طلبه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل