بازدید 2665

سمیر جعجع: استعفای «سعد حریری» قابل پیش بینی بود

رئیس حزب القوات لبنان در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد که استعفای سعد حریری او را متعجب نکرده، بلکه زمان بندی این اقدام برایش غیرمنتظره بوده است.
کد خبر: ۷۴۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 09 November 2017
رئیس حزب القوات لبنان در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد که استعفای سعد حریری او را متعجب نکرده، بلکه زمان بندی این اقدام برایش غیرمنتظره بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه «ام تی وی» لبنان، «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات لبنان» گفت که مسئولان سعودی از تحولات لبنان نگران بوده اند و استعفای «سعد حریری» برای او غیر منتظره نبوده اما زمانبدی آن او را متعجب کرده است.

جعجع گفت که سعد حریری زمانی استعفا داد که احساس کرد اوضاع به حدی رسیده که «حزب الله» به تصمیم گیرنده نهایی در لبنان تبدیل شده بود.

وی افزود که او هیچ نشانه ای مبنی بر حمله نظامی به حزب الله را رصد نکرده و مدعی شد که لبنان نمی تواند با وجود دو دولت به کار خود ادامه دهد و  در نهایت مسأله «حزب الله» موضوع داخلی لبنان است.

سمیر جعجع در خصوص اینکه آیا عربستان از انتخاب «بهاء حریری» برادر سعد حریری به عنوان نخست وزیر بعدی لبنان استقبال می کند یا خیر نیز گفت که در دیدارهایی که با مسئولان سعودی داشته چنین موضوعی را احساس نکرده است.

وی همچنین گفت که استعفای سعد حریری دلایلی داشته که باید مورد بررسی قرار بگیرد و او مطمئن است که اگر حزب الله از بحران های منطقه خارج شود، حریری به لبنان باز خواهد گشت.

رئیس حزب القوات لبنان گفت که همچنان حریری گزینه اول حزب القوات برای نخست وزیری لبنان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل