بازدید 3687
توسط موسسه فیچ؛

رتبه اعتباری ونزوئلا باز هم کاهش یافت

موسسه اعتبارسنجی فیچ به دلیل برنامه دولت ونزوئلا برای مذاکره مجدد بر سر بدهی های خود، رتبه اعتباری این کشور را به C کاهش داد.
کد خبر: ۷۴۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ 09 November 2017
موسسه اعتبارسنجی فیچ به دلیل برنامه دولت ونزوئلا برای مذاکره مجدد بر سر بدهی های خود، رتبه اعتباری این کشور را به C کاهش داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه اعتبار سنجی فیچ آمریکا اعلام کرد، رتبه اعتباری شرکت ملی نفت و گاز (پدوسا) ونزوئلا را از «CC» به «C» کاهش داده است و به احتمال بسیار زیاد دولت ونزوئلا قادر به باز پرداخت بدهی های خود نیست.

فیچ اعلام کرد، رتبه پایین تر اعتباری این شرکت و دولت ونزوئلا به دنبال مذاکره مجدد بر سر بدهی های این کشور اتخاذ شده است.

این موسسه اعتبار سنجی آمریکایی اعلام کرد، از دیگر دلایل رتبه منفی اعتباری ونزوئلا به ناتوانی در پرداخت اوراق بین المللی کمتر از ۳۰ روز و اخیرا هم کاهش طولانی مدت قیمت ارز خارجی در این کشور است.

فیچ درگزارش خود آورده که این عوامل بشدت منجر به عدم توانایی ونزوئلا در باز پرداخت بدهی های خود می شود؛ ضمن اینکه کیفیت اعتباری شرکت ملی نفت و گاز (پدوسا) نشان دهنده هویت اعتباری دولت این کشور است که با راهبردهای تجاری دولت ونزوئلا و منابع داخلی کنترل می شود.

تحلیلگران پیش بینی کردند که کمک مالی دولت «مادورو» به پدوسا مشکل خواهد بود و هر دو آنها با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

بر همین اساس چندی پیش رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود که به دنبال مذاکره مجدد بدهی خارجی ۱۵۰ میلیارد دلاری این کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر