بازدید 2355

کشورهای غربی ادامه تحقیقات در مورد تسلیحات شیمیایی در سوریه را خواستار شدند

آمریکا به همراه ۳ کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای از سازمان ملل خواستند به تحقیق در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ادامه دهد.
کد خبر: ۷۴۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸ 08 November 2017
آمریکا به همراه ۳ کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای از سازمان ملل خواستند به تحقیق در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ادامه دهد.

به گزارش تابناک، یک هفته پس از مخالفت روسیه با تمدید مأموریت بازرسان شیمیایی سازمان و ادامه تحقیق در خصوص حمله شیمیایی ۱۵ فروردین ماه سال جاری در سوریه، ۳ عضو دائم شورای امنیت ملل متحد به همراه آلمان، خواستار انجام این تحقیق شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، امروز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با تمدید مأموریت بازرسان شیمایی سازمان ملل مخالفت کرده بود؛ روسیه بارها اعلام کرده که گزارش بازرسان جهت‌دار و ناعادلانه است. روسیه هفته گذشته در نشست شورای امنیت با تمدید مأموریت بازرسان مخالفت کرد.

وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پس از این اظهارنظر مقام روس، بیانیه مشترکی صادر کردند و ضمن اعلام اعتماد کامل به صحت محتوای گزارش بازرسان شیمیایی سازمان ملل، تمدید مأموریت آن‌ها را خواستار شدند.

در این بیانیه آمده است: «ما با قاطعیت از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که ظرفیت بازرسی را حفظ کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «پس از (انتشار) چنین گزارشی، شورای امنیت و همه اعضایش، مسئولیتی مشترک برای حفاظت از رژیم بین‌المللی عدم‌اشاعه و احترام به تعهدات پیشین خود دارند.»

دولت سوریه در سال ۲۰۱۳، بر اساس توافق خود با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی، ذخائر اینگونه تسلیحات را زیر نظر بازرسان سازمان مزبور، کاملاً نابود کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان