بازدید 5465

حریف فردای تیم ملی ایران چگونه بازی می کند؟

سه بازی آخر آنها در مقدماتی جام‌جهانی ۱۵ گل داشته است! ۵ گل خورده‌اند و ۱۰ گل زده‌اند. در بازی مقابل تیم ملی آمریکا که حریف قدرتمندتری از آنهاست با ۴ گل مغلوب شدند اما مقابل ترینیداد و توباگو ۳ گل و کاستاریکا ۲ گل زدند
کد خبر: ۷۴۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 08 November 2017
تیم ملی پاناما. درست است که به جام‌جهانی رفته‌اند اما آنها اولین جام‌جهانی خود را تجربه می‌کنند. تنها تیم حاضر در روسیه که کم‌افتخارتر از ایران و مصر است.

به گزارش تابناک ورزشی، پاناما از سرزمین بزرگان می‌آید اما خودش تیم بزرگی نیست. تیمی که به واسطه حضور در آمریکای جنوبی بارها تجربه بازی با آرژانتین و  برزیل و شیلی را دارد و البته یک شباهت کوچک با آنها. این که اگر تیمی از آنها ضعیف‌تر باشد گل‌زدن را خوب بلد هستند. همان‌طور که در مقابل تیم‌های قدرتمند گل‌خوردن را خوب بلد هستند. به همین دلیل است که بازی آنها همیشه پرگل است. یا گل‌های زیادی خورده‌اند یا گل‌های زیادی زده‌اند. مثل تمام تیم‌های آن حوالی علاقه‌ای به بازی کم‌گل ندارند. 
برای مثال سه بازی آخر آنها در مقدماتی جام‌جهانی ۱۵ گل داشته است! ۵ گل خورده‌اند و ۱۰ گل زده‌اند. در بازی مقابل تیم ملی آمریکا که حریف قدرتمندتری از آنهاست با ۴ گل مغلوب شدند اما مقابل ترینیداد و توباگو ۳ گل و کاستاریکا ۲ گل زدند. در یک بازی دوستانه هم مقابل گرانادا هم ۵ گل را وارد دروازه حریف کردند.

سایت برنامه نود نوشته پاناما تیمی است که در راه صعود به جام‌جهانی شگفتی هم داشته است. مثلا آنها توانستند مقابل آمریکا در بازی رفت یک امتیاز کسب کنند. دو تساوی مقابل مکزیک هم از دیگر نتایج خوب این تیم در گروهش بود. در کل نقطه قوت پاناما، خط حمله‌اش است. پستی که بازیکن با تجربه‌ای مثل تجاده ۳۵ ساله با ۱۰۴ بازی و ۴۳ گل زده و البته پدیده ۲۰ساله ای به نام اسماعیل دیاز که در تیم دوم دپورتیو لاکرونیا بازی می‌کند و از معدود لژیونرهای اروپایی پاناما است.  

بازی مقابل تیمی که گل زدن و بازی تهاجمی را خوب می‌داند، فرصت بزرگی برای امتحان خط دفاع تیم ملی است. ایران از توگو گل نخورد و مقابل روسیه هم با وجود دریافت یک گل، نمایش دفاعی خوبی داشت. با این وجود، شاید بازی با پاناما که فوتبالی تهاجمی و پر گل دارد، برای تیم ملی ایران و سبک بازی واکنشی برای مسابقات جام جهانی، سنگ محک جدی‌تری باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل