بازدید 8442
با کاروان اربعین ـ چهارشنبه ۱7 آبان ماه؛

ترافیک پرحجم و روان و آسمان صاف تا قسمتی ابری در مسیرهای پیاده روی/ مرزهای خروجی ایران ظهر روز اربعین بسته خواهد شد

در این بسته می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهرهای مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به مرزهای کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهادهای مسئول، رویدادهای مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد را مطالعه کنید و مد نظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.
کد خبر: ۷۴۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 08 November 2017
ترافیک پرحجم و روان و آسمان صاف تا قسمتی ابری در مسیرهای پیاده روی/ مرزهای خروجی ایران ظهر روز اربعین بسته خواهد شددر این بسته خبر می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهرهای مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیرهای منتهی به مرزهای کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهادهای مسئول، رویدادهای مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد را مطالعه کنید و مد نظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.

به گزارش «تابناک»، به فاصله سه روز تا اربعین حسینی در عراق، همچنان سیل زائران ایرانی به سمت مبادی خروجی مرزهای کشورمان جاری‌ست؛ جمعیتی بزرگ که بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از مرز دو میلیون زائر روادید گرفته برای انجام این سفر گذشته و شور و حال عجیبی را در مسیرهای منتهی به کربلای معلی رقم زده است.  

آنچه در ادامه خواهد آمد، مشروحی کامل از شرایط جوی شهرها و جاده های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیرها و حاشیه های پیش آمده در جریان این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی هواشناسی

سازمان هواشناسی کشورمان شرایط آب و هوایی و وضعیت آب و هوای امروز و فردا در گذرگاه های مرزی کشورمان و همچنین عتبات عالیات بدین شرح اعلام کرده است: مرز خسروی با دامنه دمایی 21 تا 27 سانتی گراد، آب و هوایی ابری و در برخی ساعات وزش باد همراه با غبار محلی را تجربه می کند. مرز مهران با دامنه دمایی 22 تا 31 سانتی گراد، آب و هوایی کمی ابری و غبار آلود دارد.  شلمچه با دامنه دمایی 18 تا 34 سانتی گراد، آب و هوای کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد را تجربه می کند. 

شهر زیارتی نجف با دامنه دمایی 20 تا 32 سانتی گراد، نیز آب و هوایی نیمه ابری و در برخی ساعات افزایش ابر همراه با گرد و غبار رقیق را تجربه می کند و کاظمین با  دامنه دمایی 20 تا 32 سانتی گراد، آب و هوایی کمی غبار آلود همراه با وزش باد دارد.

 شهره بصره با دامنه دمایی 17 تا 32 آب و هوایی صاف تا کمی ابری دارد و شهر زیارتی کربلا با دامنه دمایی 20 تا 32 سانتی گراد، آب و هوای نیمه ابری دارد.

همچنین شهر ایلام با دامنه دمایی 14 تا 19 سانتی گراد، آب و هوایی ابری در برخی ساعات غبار محلی، اهواز با دامنه دمایی 16 تا 33 و کرمانشاه نیز با دامنه دمایی 10 تا 22 آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد در برخی ساعات خواهند داشت.

ترافیک پرحجم و روان و آسمان صاف تا قسمتی ابری در مسیرهای پیاده روی/ مرزهای خروجی ایران ظهر روز اربعین بسته خواهد شد


آخرین وضعیت ترافیکی

 سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در مورد آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی به خصوص مرزهای سه‌گانه شلمچه، چزابه و مهران اظهار داشت: در حال حاضر حجم تردد در محورهای مهران به ایلام، سرابله به حمیل و همچنین مسیرهای بازگشت از مرزهای شلمچه و چزابه پرحجم و روان است. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با بیان این مطلب که در مسیر رفت مرزهای سه‌گانه، تردد روان است، تصریح کرد: هم‌اکنون بار بازگشت زوار اربعین حسینی در مرزهای سه‌گانه بیشتر از بار رفت، به چشم می‌خورد و خوشبختانه در تمامی مسیرها تردد روان را شاهد هستیم. 

وی در پاسخ به پرسش دیگر فارس در خصوص یکطرفه شدن محور مهران به ایلام اعلام کرد: یک طرفه شدن این مسیر در دستورکار است؛ با توجه به حجم ترافیک معبر، در صورت نیاز نسبت به یک‌طرفه شدن آن اقدام خواهد شد؛ در صورت اعمال چنین تمهیدی، بلافاصله یک‌طرفه شدن این محور به اطلاع مردم خواهد رسید. 

سرهنگ رحمانی در خصوص وضعیت جوی محورهای مواصلاتی کشور خاطرنشان کرد: در اکثر محورهای استان گیلان و همچنین ماکو در آذربایجان غربی بارش باران جریان دارد؛ خوشبختانه وضعیت جو در مرزها آرام است.

امام جماعت شیعیان لس آنجلس در پیاده روی اربعین حاضر شد

عبدالکریم مجاهد امام جماعت مسجد امام مهدی (عج) لس آنجلس که با دعوت و هماهنگی کمپین "حسین، عشق بین المللی" و کنفرانس افق نو در پیاده روی عظیم و بین المللی اربعین حضور یافته، به همراه دیگر مهمانان خارجی در مراسم نمایش تئاتر "نجم الثاقب" کار مرکز هنرهای نمایشی موسسه اوج در نجف حضور یافت.

او در گفت و گویی کوتاه با «مشرق»، گفت: ما امروز عظیم‌ترین حضور را بر روی این کره خاکی رقم زده‌ایم و در مقابل اقدامات نژادپرستانه دولت آمریکا ایستاده‌ایم. آمریکا بود که داعش را خلق کرد. آمریکایی‌ها مسبب بحران سوریه هستند. آنها مسبب شرایط فعلی در یمن و افغانستان و عراق هستند. 

ترافیک پرحجم و روان و آسمان صاف تا قسمتی ابری در مسیرهای پیاده روی/ مرزهای خروجی ایران ظهر روز اربعین بسته خواهد شد

مکالمه با وای‌‌فای برای زائران اربعین ممکن شد

همراه اول به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی در کشور عراق، برای اولین بار سرویس مکالمه از طریق وای فای (تلفای) که سرویسی جدید محسوب می شود را راه اندازی کرد.

با استفاده از سرویس تلفای همراه اول، زائران حسینی نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه در کشور عراق برای برقراری و دریافت تماس ندارند و تنها با اتصال به شبکه وای فای می توانند مکالمه کنند. زائران اربعین می توانند با دانلود اپلیکیشن«تلفای» از گوگل پلی (google play) و نصب آن، به هر شبکه وای فای متصل شده و همانند قبل مکالمه کنند.

تماس از طریق تلفای مشابه تماس عادی و از طریق شماره گیر گوشی تلفن همراه بوده و نیازی به اپلیکیشن های واسط نیست.

هزینه برقراری تماس تلفای در کشور عراق همانند هزینه تماس عادی داخل کشور و دریافت تماس رایگان و بدون هزینه رومینگ بین الملل است.

از دیگر مزایای این سرویس می توان به دریافت و برقراری تماس با سیم کارت همراه اول بصورت عادی در کشور عراق، امکان مکالمه با دیگر شبکه های تلفن مانند اپراتورهای موبایل و تلفن ثابت تمام کشورها و همچنین بهره مندی از مکالمه با کیفیت در نقاط با آنتن دهی ناپایدار و یا نقاط پر ازدحام همانند حرم های مطهر عتبات عالیات اشاره کرد.

«۱۲ ظهر» روز اربعین مرزهای خروجی از سوی دولت عراق بسته خواهد شد

بر اساس گزارش های رسیده دولت عراق مرز خود را ساعت 12 ظهر روز اربعین خواهد بست. دولت عراق اعلام کرده علت بسته شدن مرز، آماده کردن گیت‌های خروج برای زواری است که قصد بازگشت دارند.

به همین دلیل ضروری است تا زوار ایرانی برای خروج از ایران و حضور در خاک عراق پیش از ظهر اربعین خود را به مبادی خروجی برسانند.

حضور بیش از یک هزار دانش آموز ایرانی در مراسم اربعین 

دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در تماس تلفني از كربلاي معلي از شركت بيش از 1000 دانش آموز ايراني درآئين با شكوه اربعين حسيني خبرداد.
 
به گزارش پانا، پيش از ظهر امروز حامد علامتي اظهار كرد: يك هزار دانش آموز از 31 استان كشور در آیين باشكوه راهپيمايي اربعين حسيني همگام با سيل جمعيت چند ميليوني عاشقان ثارالله در حال پیمودن مسير نجف تا كربلا هستند.


نماهنگ امروز برای اربعین 96

تعداد بازدید : 68

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل