بازدید 5572

اشتباه نیروی هوایی آمریکا درباره عامل حمله تگزاس

کد خبر: ۷۴۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳ 08 November 2017
رویترگزارش داد: حمل قانونی اسلحه توسط مهاجم تگزاس به دلیل اشتباه نیروی هوایی ارتش آمریکا در ارسال نکردن پرونده قضایی او به اف بی ای بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های آمریکایی اعلام کردند که اشتباه نیروی هوایی ارتش آمریکا سبب شده بود عامل حمله تگزاس بتواند به صورت قانونی اسلحه حمل کند.

«دِوین کلی» که یکشنبه شب گذشته اقدام به تیراندازی به سوی جمعیت در کلیسایی در شهر سن آنتونیو در جنوب تگزاس کرد، پیشتر در نیروی هوایی ارتش آمریکا خدمت می کرده است.

در زمان خدمت کلی در نیروی هوایی پرونده ای قضایی علیه وی در دادگاه نظامی تشکیل شده بود، اما نیروی هوایی ارتش آمریکا در ارسال این پروند به پایگاه داده اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف بی ای) کوتاهی کرده است.
 
براساس قوانین اسلحه در آمریکا، فروشندگان اسلحه پیش از فروش سلاح به مشتریان، از پایگاه اف بی آی استعلام می گیرند و در صورت وجود سوء پیشینه از فروش اسلحه امتناع می کنند.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا این اشتباه نیروی هوایی را 'وحشتناک' توصیف کرد و خواستار نظارت نهادی دیگر بر این شاخه از نیروهای مسلح آمریکا شد.

حادثه تگزاس که 26 کشته و ده ها زخمی به دنبال داشت، بحث پیرامون آزادی مالکیت اسلحه در آمریکا را که مورد حمایت قانون اساسی این کشور است، دوباره موضوع روز کرد.

در حالی که بسیاری از مقام ها، کارشناسان و سیاستمداران آمریکایی خواهان اعمال محدودیت و سختگیری بر حمل اسلحه در این کشور هستند، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چنین محدودیتی را بی تاثیر دانست.
 
ماه گذشته نیز 59 تن در حمله مسلحانه فردی به شرکت کنندگان کنسرتی در لاس وگاس کشته شدند که خونبارترین و مرگبارترین کشتار تاریخ معاصر آمریکا نام گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان