بازدید 3109

آمریکا در رابطه با تحریم روسیه یکی به میخ می‌کوبد و یکی به نعل!

طبق مدارک منتشر شده توسط ''اسناد بهشت''، تانکرهای شرکت های آمریکایی ای که در زمینه ی انرژی فعالیت می کنند اقدام به حمل گاز طبیعی مایع (ال ان جی) خریداری شده از روسیه به پایانه ی گازی آنتورپ بلژیک کرده اند.
کد خبر: ۷۴۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 08 November 2017
طبق مدارک منتشر شده توسط ''اسناد بهشت''، تانکرهای شرکت های آمریکایی ای که در زمینه ی انرژی فعالیت می کنند اقدام به حمل گاز طبیعی مایع (ال ان جی) خریداری شده از روسیه به پایانه ی گازی آنتورپ بلژیک کرده اند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از راشا تودی،  ''کنسرسیوم بین المللی خبرنگاران محقق''، که ظاهرا منابع مالی این نهاد توسط جورج سوروس تامین می شود، اقدام به نشر ۱۳ میلیون سند جدید از موسسات حقوقی خارجی کرده است. این سندها فاش کرده اند که چهار کشتی باری تجاری متعلق به شرکت نویگیتور هولدینگ آمریکا گاز تولید شده توسط شرکت پتروشیمی روسی سیبور را خریداری کرده است.

آمریکا در رابطه با تحریم روسیه یکی به میخ می‌کوبد و یکی به نعل!

بر اساس این اسناد، گاز طبیعی مایع خریداری شده در بندر اوست لوگا روسیه کنار دریای بالتیک بارگیری شده است. همچنین، اسناد بهشت (مجموعه ای از اسناد منتشر شده در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۷ در خصوص سرمایه گذاری مراکز مالی برون مرزی) افشا کرده اند که ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا، مالک ۳۵ درصد سهام شرکت آمریکایی خریدار گاز از روسیه است. این شرکت در جزایر مارشال ثبت شده است.

این در حالی است که در اوایل سال جاری میلادی ولادیمیر چیژف، نماینده روسیه در اتحادیه اروپا، گفته بود که آمریکا قادر نخواهد بود که برای گاز روسیه جایگزین پیدا کند، حتی اگر آزادی انجام دادن چنین کاری را داشت.

همچنین، تحقیق ها نشان می دهد اروپا در حال خرید گاز طبیعی '' به ظاهر'' از روسیه و با قیمتی بسیار بالاتر است. این در حالی است که کشورهای اروپایی همزمان به صورت فعال در حال ساخت ترمینال های گاز طبیعی مایع برای کاهش وابستگی خود به روسیه هستند. 

به گفته ی ولادیمیر بروتر، یکی از متخصصان موسسه بین المللی مطالعات سیاسی و حقوق بشردوستانه ، ''شرکت های آمریکایی برای جستجوی راه حل های یکبارمصرفی که برایشان سود به ارمغان آورد و تجارت کردن دیگران را با دشواری مواجه سازد آماده اند. این تمامی ویژگی خاص  یک رویکرد آمریکایی در تجارت کردن است''. 

افزون بر این، به گفته ی بروتر، از لحاظ حقوقی وضعیت حاضر به معنی نقض قوانین بین المللی یا هر قانون دیگر نیست، اما نتایج اقدام آمریکا برایش منافعی به ارمغان داشته است. با این حال معلوم نیست که چگونه شرکت های آمریکایی در عین کار کردن با شرکت های روسی فعال در حوزه انرژی، ناقض تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه روسیه محسوب نمی شوند.
گویی شرکت های آمریکایی، نفت روسیه را با سود زیادی می خرند و سپس آن را با سود زیادی می فروشند و در عین حال سعی می کنند روسیه را از بازار انرژی بیرون بیندازند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر