بازدید 5142

رشد ۷ درصدی قطعه ۲ آزادراه تهران شمال بعد از ماه ها بلاتکلیفی

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس، از قول مساعد وزارت راه و شهرسازی و همچنین بنیاد مستضعفان برای بهره برداری از فاز یک آزادراه افسانه ای تهران شمال همزمان با نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: هنوز در خصوص نرخ عوارض این مسیر تصمیم گیری نشده است.
کد خبر: ۷۴۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 07 November 2017
قاسم احمدی لاشکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه تهران شمال، گفت: طبق آخرین وعده بنیاد مستضعفان و همچنین وزارت راه و شهرسازی قطعه یک این آزاد راه تا پایان سال 96 و همزمان با آغاز سال 97 آماده بهره برداری است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علت تاخیر چندماهه در افتتاح فاز یک این آزادراه، صعب العبور بودن مسیر و برخی مشکلات پیش آمده است، افزود: با رفع این مشکلات نوروز 97 قطعه یک آزاد راه با 32 کیلومتر زیر بار ترافیکی رفته و 67 کیلومتر مسیر سفر را کاهش می دهد.

نبود بودجه علت تاخیر در آغاز عملیات عمرانی قطعه دو آزاد راه تهران شمال

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه خوشبختانه عملیات عمرانی در قطعه دو آزادراه تهران شمال بعد از مدت ها بلاتکلیفی به علت نبود بودجه آغاز شده است، ادامه داد: این قطعه اکنون 7 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تونل‌های بلند البرز در این منطقه قرار می‌گیرد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه قطعه سه آزادراه تهران_ شمال دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است، یادآور شد: در این قطعه هنوز عملیات عمرانی چندانی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه هنوز نرخی برای عوارض قطعه یک آزاد راه تهران شمال در نظر گرفته نشده است، افزود: به زودی رقم عوارض این مسیر نیز طی انجام بحث های کارشناسی دقیق مشخص می شود، البته باید بدانیم که بخش اعظمی از اعتبارات این پروژه بستگی به عوارض دارد، اما تعیین نرخ منطقی برای آن ضروری است.

رقم عوارض قطعه یک این آزاد راه هنوز تعیین نشده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مدت زمان اخذ عوارض از قطعه یک آزاد راه تهران_ شمال نیز به زودی مشخص می شود، ادامه داد: تاکنون رقمی برای عوارض این مسیر پیشنهاد نشده، اما به حتم مانند قطعه 4 این پروژه معافیت هایی برای افراد بومی این منطقه در نظر گرفته می شود.

وی اظهار داشت: عوارض قطعه 4 آزاد راه تهران_ شمال در حال حاضر 5 هزار تومان است که این رقم برای افراد بومی هزار و 500 تومان لحاظ می شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که تا قبل از آغاز سال جدید قطعه یک آزاد راه تهران_ شمال افتتاح شود، تا فشار ترافیکی برای حجم گردشگران کاهش یابد، که در این راستا جلسات مستمر نیز برگزار می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل