بازدید 2692
۴
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

کارت‌های بازرگانی صوری پدر اقتصاد را در آورده

کد خبر: ۷۴۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 07 November 2017
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کارت‌های صوری پدر اقتصاد را درآورده و برخی افراد چون چاره‌ای ندارند و نمی‌توانند کار اقتصادی سالم انجام دهند؛ در این دام گرفتار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس ناصر سراج صبح امروز در جمع فعالان اقتصادی و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه فشار روی بازرگانان سالم بسیار زیاد است، گفت: کار سالم در این کشور سخت است و متأسفانه برخی افراد ناخودآگاه به سمت کارهای خلاف میروند.

وی کارت های بازرگانی صوری را مشکل دیگر در اقتصاد عنوان کرد و گفت: این کارت های صوری پدر اقتصاد را درآورده و برخی افراد چون چاره ای ندارند و نمی توانند کار اقتصادی سالم انجام دهند در این دام گرفتار می شوند، بنابراین باید دلیل استفاده از این کارت ها را کشف کرد.

وی تأکید کرد: ما در سازمان بازرسی قول می دهیم که در راستای قوانین سازمان برای بهبود این روند، کار کنیم.

سراج با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور همراه با فعالان اقتصادی است، گفت: البته نمی شود کارت بازرگانی را برداشت اما جایگاه و شان بازرگان و تجار، جایگاهی نیست که اکنون در جامعه است، بلکه در هر جامعه ای بازرگان رتبه اول را دارد و صادرکنندگان واقعی، جایگاه و شان بالایی دارند.

سراج ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که امور اصلاح شود، متاسفانه امروز اعتماد به یکدیگر وجود ندارد در حالیکه قبل از انقلاب، چک معنا نداشت و حرف تجار و بازرگانان مورد اعتماد بود، اما امروز این اطمینان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: فعالان اقتصادی باید مشکلات در بروکراسی های اداری را به سازمان بازرسی اعلام کنند و اگر کارمندی فقط پول میگیرد تا کار انجام شود، به ما معرفی کنند.

سراج با بیان اینکه ما با کسی دشمنی نداریم، گفت: هیچ قاضی خوشحال نمیشود کسی را از گردونه اجتماع خارج و او را زندانی کند، قطعا ما به دنبال بازداشت نیستیم بلکه هدف ما اصلاح است

وی افزود: ما از تشکیل کمیته با اتاق بازرگانی استقبال می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت ها باید شفاف باشد، گفت: شفافیت در امور خیلی از مشکلات کشور را حل می‌کند و اجرای دولت الکترونیک می تواند باعث شفافیت در امور شود.
 
وی با اشاره به مشکلات موجود در بانک ها گفت: مصوبه شورای پول و اعتبار ١٥ درصد سود است اما متاسفانه نه بانک های دولتی و نه بانک های خصوصی این مصوبه را رعایت نمی کنند.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: قاچاق معضل جدی کشور است که تولید کننده را نابود می کند.
 
وی در پاسخ به گلایه یکی از فعالان اقتصادی مبنی بر قبیله‌ای بودن بازرسی گفت: سازمان ما قبیله ای نیست، ما اقدام می کنیم واگر پرسنل ما در سازمانی مشکلی ایجاد کنند قطعاً برخورد خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
کار سالم در این کشور بسیار بسیار بسیار سخت است و مانند شنا کردن در جهت خلاف آب است.
اخوی بازرگانی که نیاز به کارت ندارد
من کارم ثبت شرکت و کارت بازرگانیه. اتاق ایران امد قوانین مصاحبه رو گذاشت و کارمنداش سود خوبی از رشو گیری میبرن
این کارتها که از آسمان ،نیامده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل