بازدید 13674

وزیر کار: سن بازنشستگی به ۴۵ سال رسیده

کد خبر: ۷۴۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸ 07 November 2017
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سن بازنشستگی در کشور به 45 سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است.

به گزارش فارس، علی ربیعی دیشب در نشست مشترک اعضای کارگروه تخصصی اشتغال، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تعاون‌گران، خیرین بهزیستی و فرمانداران استان اظهار داشت: وزارتخانه ما رابطه وسیعی با مردم دارد و ما در معرض مطالبات مختلف مردم هستیم و ما با ملموس‌ترین مسائل زندگی مردم ارتباط داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای پیشی گرفتن میزان عرضه بر تقاضای کار افزود: در دنیا بر روی این مسئله برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت می‌گیرد اما در کشور ما این مسئله در سال های 90 به بعد پیچیده‌تر شده است و دهه شصتی‌ها پاسخی در دهه 80 نگرفتند و تیپولوژی آنها امروز کاملا تغییر یافته است.

وی بر لزوم توجه جدی به پایدارسازی منابع تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم بیش از 12 صندوق تامین اجتماعی به کارپردازی تبدیل شده‌اند و مفهوم بحران آینده صندوق‌ها را احساس می‌کنیم و باید برای این مسائل تدبیری بیندیشیم.

ربیعی اذعان داشت: شاهد هستیم سن بازنشستگی به 45 سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است؛ ما به جهاتی حرکت کردیم که بدهی‌های انباشته به صندوق ها تحمیل شده و 60 سال سیاست‌های صندوق تامین اجتماعی حدود 450 هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است.

وی با اشاره به فزونی عرضه و تقاضای نیروی کار، فقر مطلق و شدید گفت: باید تصمیمات سختی بگیریم و به اجماع بزرگی نیاز داریم امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که ساختارهای مکمل هم باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرحی برای پایدارسازی و تامین بدهی صندوق‌ها در دست اجرا داریم و تلاش می کنیم این صندوق بین نسلی را زنده، پویا و پیشرو سازیم.

این مسوول اعلام کرد: می‌خواهیم بنگاه‌داری را سبک کنیم و سرمایه بیشتری برای نسل‌های بعدی تامین اجتماعی تامین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: سالانه 20 هزار نیروی کار در استان آذربایجان‌شرقی وارد بازار کار می‌شود و قطعا ظرفیت استان دو برابر این عدد است.

وی با بیان اینکه در 5 ماهه اول سال 8 هزار و 700 نفر بیمه شده اصلی داشتیم افزود: برای کاهش نرخ بیکاری استان در سال آینده باید برنامه ریزی کنیم.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: بیش از 9 میلیون حاشیه‌نشین را بیمه کردیم و از این اقدام پشیمان نیستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۱
متاسفانه با آمدن طرح مشاغل سخت و زیان آور، سن بازنشستگی پایین آمده. این افراد بازنشسته شده و چون عمدتا مشکل اقتصادی داشته و دیگر نیازی به بیمه نمودن نیز نمی باشد، در همان محل کارشان مشغول به کار میشوند. در این حالت هم از تامین اجتماعی حقوق میگرند و هم از کارفرمایشان. در ضمن کارفرما نیز به علت اینکه نیازی به بیمه نمودن آنها نیست از این افراد استقبال نموده. جوانان نیز همچنان بیکار!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
ظاهرا شما فقط اسم مشاغل سخت و زیان اور رو شنیدی
حقوق پایین، گرانی های سرسام اور، تولیدات نا مرغوب، هزینه سر سام اور ان و نا امنی سیاسی و اجتماعی و .... کمر ملت را شکسته !برای همین هم زود تر از نورم جهانی خسته و فرتوت می شوند و نا امید به ادامه زندگی!
تامین اجتماعی هر ماه 30 درصد حقوق رو میگیره (7 درصد کارگر 23 درصد کارفرما و دولت) که بعد از 30 سال میشه 108 برابر حقوق ضمنا الان حقوق بازنشستگی خیلی پایین تر از حقوقهای جاری هست شما همون 108 برابر رو به بیمه کننده های خصوصی بدی بهترین خدمات درمانی رو میدن بدون اینکه ریالی هزینه کنی بعد از 30 سال هم حقوقی خیلی بیشتر از اینی که تامین اجتماعی میده میدن .
چشمت روشن وزیر با سیاست شما اینجوری شدیم.
درد این صندوق مشاغل سخت نیست درد این صندوق کارکنان خاص و سفارشی و بیمه گذاران خاص و سفارشی می باشد که با شرایط سهل واسان بازنشسته می شوند و با این وضعیت اینده این صندوق تیره وتار می باشد!
خوب که چی.
چشم شما روشن .
کجا سن بازنشستگی 45 سال است که مردم خبر ندارند ؟!!!
در شرکتهای دولتی خودروسازی بزور بازنشسته میکنند و هرکسی قبول نکنه که سختی کار بگیر د یا با 25 سال کار بازنشسته بشه مستقیما و علنا تهدید میشود که اگر دنبال بازنشستگی نباشند بعدا مزایا را حذف میکنند و شرایط را سختتر میکنند !!!!
جناب وزیر پس این بنگاه داری سازمان تحت تابعیت وزارت شما با کدام پول انجام می گیرد؟
خدا به دادمان برسد موقع بازنشستگی ، صندوق تامین اشتباهی ورشکست بشود آخر پیری می افتیم گدایی
اول بخوربخور از صندوق ها رو کم کنید بعد بیایید از معضل کاهش سن بازنشستگی حرف بزنید.
علت بازنشستگی صندوق ها حقوق های نجومی و ریخت و پاش های هیات امنای صندوق است یعنی مسوولین انتظار دارن ما تو این شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و بهداشتی کلی زاد و ولد کنیم و تا 80 سالگی سر کار باشیم تا مدیران و کارمندان سازمان تامین اجتماعی سالی 28 ماه حقوق برای خودشون تصویب کنن
وقتی هرکس وناکسی میاد پول واندوخته کارگرها روکه هیچ ارتباطی هم به دولت نداره روبالامیکشه باید هم اینجوربشه

جالبه که بجای اینکه حق وحقوق این صندوق دریافت بشه وبدهکارها بدهیشون روبدن هرروز شاهدیم که بیشتر وبیشتر خورده میشه
بیچاره مردم و کارگر
مشاغل سخت و زیان اور حق بیمه اشان را پرداخت کرده اند که باز نشست می شوند مجانی که باز نشست نمی شوند .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: سالانه 20 هزار نیروی کار در استان آذربایجان‌شرقی وارد بازار کار می‌شود و قطعا ظرفیت استان دو برابر این عدد است. واقعا؟
حالا دوباره طرح بدید زنان را با 15 سال سابقه کار بازنشسته کنید
این سخن ها بهانه ای است تا بازنشستگی را به 35 سال ببرند.
این خط و این هم نشان.
درحالی که بسیاری از جوانان در سن 35 سالگی هنوز کار ندارند، چطور در 45 سالگی بازنشسته می شوند؟!!!
چرا نمي رويد هزاران ميليارد تومان طلب صندوق تامين اجتماعي از دولت را وصول كنيد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها