بازدید 4612

آلایندگی و ریزگرد تنها سهم مردم از توسعه معادن

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه سهم مردم از آلایندگی معادن باید پرداخت شود، گفت: متاسفانه در برخی موارد این سهم پرداخت نشده و تنها آلایندگی و ریزگرهای ناشی از فعالیت معادن سهم آنها می شود.
کد خبر: ۷۴۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 06 November 2017
حمید گرمابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در برخی معادن قدیمی به مباحث زیست محیطی توجه کافی نشده است، گفت: برخی معادن بدون توجه به مباحث زیستی محیطی احداث و در حال فعالیت بوده و خسارت هایی را متوجه طبیعت و محیط زیست کشور می کنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بارها انتقاداتی از سوی نمایندگان و مردم در رابطه با عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی در توسعه معادن مطرح شده است، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند با تعامل بهتر و نگاه مجدد به فرآیند کاری معادن رعایت مباحث زیست محیطی در  آنها را دستور کار قرار دهد.

سهم مردم از آلایندگی معادن باید پرداخت شود

وی با بیان اینکه سهم مردم از آلایندگی معادن باید پرداخت شود، گفت: هر چند درصدی از حقوق دولتی که بهره برداران به حساب دولتی واریز می کنند به منظور جبران آسیب های زیست محیطی باید به حوزه هایی که معادن در آنها قرار دارند بازگردانده شود اما متاسفانه در برخی موارد سهم مردم پرداخت نشده و تنها آلایندگی و ریزگرهای ناشی از فعالیت این معادن سهم مردم می شود.

محیط زیست باید نظارت بیشتری را بر فعالیت زیست محیطی معادن داشته باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید نظارت بیشتری را بر فعالیت زیست محیطی معادن داشته باشد، ادامه داد: نظارت و پایش فعالیت معادن و همچنین کنترل و سنجش ضریب آلایندگی ها باید به طور مستمر در دستور کار این دستگاه قرار گیرد.

گرمابی افزود: البته حساسیت و فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به رعایت مباحث زیست محیطی در معادن طی سال های اخیر بیشتر شده و به نظر می رسد فعالیت سازمان های مردمی زیست محیطی در این حوزه یکی از علل افزایش این حساسیت ها باشد.

سازمان حفاظت محیط زیست برای پیشبرد اهداف زیست محیطی خود با کمبود نیرو، امکانات و بودجه مواجه است

وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برای پیشبرد اهداف زیست محیطی خود با کمبود نیرو، امکانات و بودجه مواجه است، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت محیط زیست کشور باید سازمان حفاظت محیط زیست از لحاظ نیرو، تجهیزات و بودجه تقویت شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم، با بیان اینکه هر گونه فعالیت صنعتی، معدنی و تولیدی باید با مجوز سازمان محیط زیست باشد، گفت: سازمان محیط زیست نگاهی جدی به این موضوع دارد البته در برخی موارد سختگیری ها بی مورد و مانع از فعالیت های اقتصادی می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به عنوان نمونه برخی به دنبال احداث نیروگاه خورشیدی بودند اما مقرراتی که برای فعالیت سایر صنعت ها اعمال می شود برای  احداث این نیروگاه نیز لحاظ شد این در حالی است که فعالیت نیروگاه خورشیدی گامی در جهت توسعه صنعت سبز و به گونه ای دوستدار محیط زیست است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل