بازدید 27463

ترامپ به امپراتوری ژاپن تعظیم نکرد

کد خبر: ۷۴۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 06 November 2017
رئیس‌جمهوری آمریکا امروز(دوشنبه) در جریان دیدار با امپراتوری ژاپن و همسر او به آنها تعظیم نکرد و به دست دادن و تکان دادن سر اکتفا کرد. پیشتر باراک اوباما در کشورش برای تعظیم به این خاندان سلطنتی مورد انتقاد قرار گرفته بود و ترامپ تلاش کرد تا خود را به این دردسر نیندازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به همراه همسرش در ورودی کاخ سلطنتی ژاپن با امپراتوری این کشور و همسرش دیدار کردند.


 
ترامپ با لبخند به امپراتور ۸۳ ساله ژاپن سری به نشانه احترام تکان داد. پس از آن، این چهار تن از طریق مترجم با یکدیگر گفت‌وگوی مختصری داشتند که از تلویزیون پخش شد.

پس از آن، ترامپ دوباره با امپراتوری ژاپن دست داد و چندین بار با دست چپ به روی بازوی او زد. او به آکیهیتو، امپراتوری ژاپن گفت: برای این دیدار فوق‌العاده از شما متشکرم. اطمینان دارم دوباره با یکدیگر دیدار خواهیم کرد.

 
 
پیشتر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به دلیل دیدار با امپراتور ژاپن در سال ۲۰۰۹ و تعظیم به او در داخل مورد انتقاد قرار گرفته بود. برخی از مفسران آمریکایی معتقدند که رئیس‌جمهوری آمریکا نباید سر خودش را پیش خاندان‌های سلطنتی خارجی خم کند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۱
به دو دلیل:

1- گن لاغری بسته
2- از مخ تعطیله
اوباما واقعا فروتن بود
تعظیم را ول کن ...به سادگی ساختمان و خود امپراتور نگاه کن .ساختمان هم از چند سال پیش عین همونه ...اینجا دفتر یه مدیر معمولی دولتی هر دو سال تغییر دکور می دن
ادب مرد به ز دولت اوست....

در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری امریکا که به پیروزی ترامپ منجر شد آقای زیبا کلام گفتند که منبعد باید با چراغ دنبال اوباما و کری بگردیم.... و جقدر درست گفتند
حالا نه اینکه اگر روحانی میرفت تعظیم میکرد؟
از آقا منشی اوباما و تحصیلات و معارفش بود
من بودم تعظیم میکردم خخخ
کار خوبی کرده
پس بله چشم سرورم چی میشه اونوقت اگه سر خم نکنه. باید سر خم بکنه و بگه ممنونم سرورم
دمش گرم درستشم اینه تعظیم فقط مخصوص خداست
وقتی به یک کشور خارجی سفر میکنی باید به قوانین و شخصیت های اون کشور احترام بذاری.
خوب مگه کورید.
طبق یک رسم ژاپنی اگه ملکه متکا به پشتش نبسته باشه مهمان نباید جلو امپراتور تعظیم کنه.
گور بابای ترامپ
آفرین به ترامپ
خوب کرد
وای چه زن و شوهر ناز و با وقاری هستند ما تو این سن و سال کفن که سهله استخون هامونم پوسیده
هیچ انسانی نباید در مقابل انسان دیگری سر خم کند و نبایددست انسان دیگری را ببوسد.
همونطور که ما انتظار داریم خانومای خارجی حجاب داشته باشن باید به فرهنگ و سنت های اونا هم احترام گذاشته بشه...و یا همه آزاد باشن.
اما ضربه زدن به بازوی امپراتور هم بی ادبی و توهین آشکار به ملت و فرهنگ ژاپن است که امپراتور را فرزند خدا میداند.
چون نمیخاسته بهش تعظیم بشه .زنش تو عکس ترامپ لباس خودشون را تن نکرده!
تعظیم در ژاپن مخصوص امپراطور نیست. همه افراد وقتی همدیگر را میبینند (مخصوصا دفعه اول) در فرهنگ ژاپنی به هم تعظیم میکنند و اگر کسی این کار را نکند بی احترامی کرده است. حتی وقتی همسر وارد خانه میشود زنش به او تعظیم میکند و بر عکس. امیدوارم این بی احترامی ترامپ باعث شود که ژاپنیها از خدا پنداری ترامپ و دخترش دست بردارند. ژاپنیها در 4 چیز ضعیف هستند: نژاد آمریکایی، قد بلند، موی بلوند، و چشمان رنگی. در مقابل اینها خود را میبازند و دست خودشان نیست. حالا ترامپ و دخترش همه اینها را دارند.
ژاپنی ها چگونه سزاوار احترام باشند در حالی که عزت خودشان را نثار آمریکا می کنند؟
امپراتور ژاپن وملکه انگلیس و پادشاهان دیگر کشورها (البته غیر از عربستان و یک کشور دیگه )،در مسائل سیاسی و اقتصادی مملکتشون خیلی دخالت نمیکنند و این مسائل را به رئیس جمهور و نخست وزیر و صدر اعظم واگذار میکنند چون اصلا تخصص کار سیاسی و اقتصادی را ندارند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل