بازدید 21173

تحقیق میدانی «تابناک»؛ نمایندگان مجلس قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را می دانند؟

کریمی قدوسی، نماینده مشهد در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: برنج حدود 11 هزار تومان خریدم قیمت گوسفند زنده هم هم فکر می کنم حدود 15 یا 16 هزار تومان باشد. قیمت روغن و نان را هم نمی دانم.وی البته در ادامه گفت: این پرسش ها را حذف کنید؛ اینها دست مایه های فتنه هستند.
کد خبر: ۷۴۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 06 November 2017
مردم به نمایندگان خود دل نبندند/ لااقل نمایندگان مجلس از درد مردم بی خبرند  شاید دفاع از حق مردم، نخستین شعاری باشد که هر کسی می خواهد به پستی برسد، بتوان از زبان او شنید. این جمله حتی یکی از کلیدی ترین جملات انتخابات مختلف هم هست؛ اما تا کنون کسی از مسئولان نپرسیده که مشکل واقعی مردم چیست و چه کسی و چگونه می خواهد از این حقوق دفاع کند!

به گزارش «تابناک»؛ لازمه دفاع از حقوق مردم این است که دست کم مسئولان از حداقل های جامعه خود آگاهی داشته باشند تا بتوانند از آن دفاع کنند. نظام جمهوری اسلامی، نظامی برخاسته از ملت است. بنا بر قوانین جمهوری اسلامی ایران، هر کسی می تواند سرنوشت خود را با انتخاب افراد مختلف رقم بزند.

مجلس یکی از مهم ترین نهادهای تأثیرگذار در زندگی مردم است که مستقیم با مردم ارتباط دارد و نمایندگانی که با اراده مردم وارد مجلس می شوند و وظیفه تصمیم گیری بر سرنوشت وکلای خود را دارند، نخستین کسانی هستند که ملزم به دفاع از موکلان خود هستند.

با وجود این، گویا حتی نمایندگان هم از دردهای جامعه خود بی خبرند و پس از ورود به جریان قدرت، تنها چیزی که برای آنها اهمیت چندانی ندارد، دفاع از حقوق همین مردمی است که از آنها رأی گرفته اند. در اینجا باید پرسید، نمایندگانی که حتی قیمت ملزومات زندگی خود را هم نمی دانند، چگونه می توانند از حق مردم خود دفاع کنند و در تصمیم گیری های کلان خود حقوق افراد ضعیف جامعه را در نظر بگیرند؟!

جالب است بدانید،اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مورد سوال تابناک،حتی از قیمت یک عدد نان هم خبر نداشتند و تنها درصد بسیار کمی از این نمایندگان بودند که می دانستند قیمت گوشت یا یک کیلو برنج چند تومان است. برخی از همین نمایندگان، گویا یک بار هم به فروشگاه محل زندگی خود هم نرفته اند تا بدانند قیمت یک لیتر روغن چقدر است.

سال هاست مردم ایران از وضعیت بد اقتصادی گلایه دارند و سال هاست که محرومیت های خود را فریاد می زنند؛ اما هیچ کس فریاد آنها را نمی شنود، حتی نمایندگان مجلس که وظیفه دارند از مردم خود دفاع کنند نیز این صدا را نشنیده اند.

شاید دلیل این رفتارها این است که نمایندگان از اوضاع جامعه خود خبر ندارند و اصلا نمی دانند مردم با چه مشکلاتی مواجه هستند؛ نمایندگانی که از مردم بعد از انتخاب شدن، فاصله گرفته و غرق در نعمات قدرت شده اند، پس طبیعی است که از درد مردم خبر نداشته باشند.

برای اثبات این حقیقت به سراغ نمایندگان مجلس رفتیم و از آنها قیمت چند قلم کالای اساسی که نیاز هر کسی برای زنده ماندن است، پرسیدیم. در این تحقیق، به جز یک نماینده، هیچ یک از درد مردم خبر نداشت و هیچ یک از نمایندگان حتی قیمت یک عدد نان لواش را هم نمی دانست.

و اما پاسخ نمایندگان مجلس  به پرسش قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است را در زیر بخوانید؛

* افتخاری نماینده مردم فومن در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: چون به صورت کلی خرید می کنم، نمی دانم قیمت گوشت چند است. قیمت برنج احتمالا حدود 12 هزار تومان است و قیمت نان و روغن را هم نمی دانم.

* الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در پاسخ به این پرسش که قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: قیمت برنج حدود 16 هزار تومان است، ولی از قیمت بقیه اقلام اطلاعی ندارم.

* ابراهیمی نماینده شازند در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: برنجی که برای خانه خریداری می کنیم، حدود 12 هزار تومان است. روغن را هم نمی دانم و قیمت نان لواش هم فکر می کنم 500 تومان است. قیمت گوشت هم حدود 40 هزار تومان باید باشد.

* محمد محمودی شاه‌نشین کمی از بقیه نماینده ها متفاوت بود و قیمت برخی از اقلام را می دانست. وی در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: برنج انواع مختلف دارد، ولی ما برنج معمولی خریداری می کنیم که قیمت آن حدود 7500 تومان است.
قیمت روغن هم متفاوت است. ما چون روغن سرخ کردنی استفاده می کنیم، قیمت آن حدود 1700 تومان است؛ اما روغن معمولی هم حدود 2000 تومان است. یک نوع روغن هم که ما استفاده می کنیم، روغن حیوانی است که آن را هم در خانه تهیه می کنیم. قیمت نان هم باید بگویم که سنگگ بدون خشاش 500 تومان و با خشاش هم 1000 تومان است.

* علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: راستش را اگر بگویم، چون سال هاست خرید نکرده ام، نمی دانم قیمت آن چقدر است. واقعیت این است که من شاید شش ماه پیش آخرین بار نان لواش خریده ام و قیمت آن را نمی دانم.

* یوناتان بت کلیا، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: از قیمت ها خبر ندارم، چون در خرید نیستم و خانواده مسئول خرید این اقلام برای خانه هستند.

* اسدالله قره خانی، نماینده مردم علی آبادکتول در پاسخ به این که قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: قیمت ها را اطلاع ندارم، ولی قیمت ها متفاوت است و چون کلی از فروشگاه رفاه خرید می کنیم، زیاد از قیمت اقلام اطلاع ندارم. نان لواش هم چون آرد زیاد دارد، از آن استفاده نمی کنم و قیمتش را هم نمی دانم.

* محمد قمی اما به نظر می رسد که با دیگر نماینده ها تفاوت زیادی دارد و از هر جایی خرید نمی کند، چون قیمت اقلامی که اعلام می کند، تفاوت بسیاری با بازارهای رایج دارد. وی در پاسخ به این پرسش گفت: گوشت را حدود 55000 تومان می خرم، برنج قیمتی حدود 15 هزار تومان دارد و روغن هم روغن کنجد مصرف می کنم و قیمت آن حدود 40 هزار تومان است، نان لواش هم حدود 300 تومان می خرم.

* عبدالکریم حسین زاده در پاسخ به این که قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: قیمت هیچ یک از اقلام را نمی دانم و همه موارد را مادرم خریداری می کند.

* کریمی قدوسی، نماینده مشهد در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: برنج حدود 11 هزار تومان خریدم قیمت گوسفند زنده  هم فکر می کنم هر کیلو حدود 15 یا 16 هزار تومان باشد. قیمت روغن و نان را هم نمی دانم.
وی البته در ادامه گفت: این پرسش ها را حذف کنید؛ اینها دست مایه های فتنه هستند.

* ناصری نماینده شادگان در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: قیمت هیچ یک این اقلام را نمی دانم.

* محمود صادقی، نماینده تهران هم قیمت اقلام را نمی دانست و در پاسخ به این پرسش گفت: قیمت گوشت بالای 60 هزار تومان است و قیمت روغن هم خانم خانه می خرد و حدود 8000 تومان است و فکر می کنم قیمت لواش هم حدود 1000 تومان باشد.

* علی اکبر اصغر نژاد هم مانند دیگر نماینده ها برای خانه خرید نمی کند و در پاسخ می گوید: قیمت اقلام را نمی دانم؛ اما باید قیمت ها را می دانستم.

اینها تنها بخشی از نمایندگان مجلسی هستند که حاضر شدند به این پرسش ها پاسخ دهند و بسیاری از این نماینده ها حتی راضی به مصاحبه هم نشدند و یا بعد از مصاحبه اعلام کردند که مصاحبه شان منتشر نشود.

نکته جالب دیگری که وجود داشت، این بود که این بار همه نماینده ها فارغ از طیف های سیاسی راست و چپ و حتی اقلیت دینی و مذهبی در یک نکته اشتراک داشتند و آن ندانستن دردهای جامعه خود بود.

با این تفاسیر، به نظر می رسد، دل بستن به نمایندگانی که حتی از کوچکترین مسائل جامعه خود خبر ندارند، کار بیهوده ای باشد و شاید بهتر است، مردم در زمان انتخاب خود، قدری بیشتر بیندیشند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۳۰
نان سنگک بدون خشخاش 500 با خشخاش 1000؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
محله ما همینطوره
با کنجد دو برابر حساب میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
فاجعه مربوط به نددونستن قیمت خشخاشی و ساده نیست
بلکه فاجعه مربوط به اینه که تو این کالاهای اساسی که با این ندونستن نسبت به قیمتها دارن قانون واسمون وضع میکنن تو بقیه ی موارد چه بلایی داره سرمون میاد
؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
کجا به این قیمته ما بریم از اونجا خرید کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
حتما چاپ کنید خالی از لطف نیست:
تحلیل مواد مصرفی نمایندگان از روی این مصاحبه ها:یعنی اینا غیر از نان اسکو که دانه ای چند صد تومن یا 1000 تومنه نان دیگه نمیخرن؟والا لواش 1000 تومنی بجز نان اسکو و سنگک 500 تومنی نداریم.همشون هم ماشالله برنج ایرانی میخورن و هیچکدوم خارجی نمیخرن با توجه به قیمتی که گفتن گوشت هم اکثرا گوسفندی میخورن و البته برخیهاشون راسته و ماهیچه فقط میل می فرمایند با توجه به قیمت 60 تومنی که گفتن.روغن هم که خودشون اشاره کردن روغن کنجد سفارشی فقط میل می کنند.حالا بیا به این نماینده بگو روغن فلان کارخونه کیفیت نداره و پالم میزنه و گرون میده ،جوابش این خواهد بود:هااااا؟؟؟؟ چون از این روغن کارخونه ای های آشغال مصرف نمی کنند که بدونند پالم چیه.اونوقت به اینا بگو برنج خارجی آرسنیک داره و سم داره و مزه پلاستیک میده ،باز خواهند گفت:هاااا؟؟؟؟ چون از وقتی نماینده شده غیر از برنج درجه یک ایرانی برنج دیگه نخورده که.جالب اینجاست وقتی طرف میگه سنگک 500 تومن یا گوشت 15000 تومن این چطوری برای مردم تصمیم میگیره؟نتیجه اش همین میشه دیگه سالانه فقط صد هزار تومن به حقوق بازنشسته یا کارگر تامین اجتماعی اضافه می کنند چون با گوشت 15000 تومنی و لابد بنزین 100 تومنی و قبض اب 1000 تومنی و اجاره خانه ماهیانه 50000 تومنی حساب و کتاب می کنند.وای به حال ما مردم.وای به حال ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
طبق معمول قالتاق بازی رسانه ای! شما که پایین متن نوشتید همه جناحها دچار مشکل هستند پس چرا یک نماینده از جناح خاص را انتخاب کردید و آن را در تیتر خودتان پررنگ کردید ؟ چرا محمود صادقی را انتخاب نکردید با اون گوشت کیلویی 60 تومنی ؟!!! بی طرف نیستید خودتونو گول نزنید
از قبل هم دل نبسته بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
پس چرا لیستی رای دادی؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
چرا تیتر را عوض کردید حداقل متن را تغییر ندهید بعد چند سال یک مطلب به یاد گذشته ها(بازتابی) زدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
انتخاب بین بد و بدتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
در جواب :"ناشناس
پس چرا لیستی رای دادی؟ "

چون انتخاب بین بد و بدتر بود، حداقل میگن نمیدونم، اون که میگفت بیاین از سر کوچه ما بخرین بهتر بود؟
درد ندونستن قیمتها نیست، بی تعهدیه.
همه چی آرومه . ما چقدر نگرانیم .! اصلا چرا نگرانیم ؟
عجب روزگاریه !
آنها مطابق وظیفه و هدفشان که همان منافع خودشان است عمل می کنند.
بابا ول کن. الان یهو باز من محروم ام محروم ام مد میشه! من بعنوان شهروند زیر خط فقر این مملکت تنها و تنها یک خواسته دارم اونم اینه که مسولان در سایه شفافیت در شصت درصد تصمیماتشون منافع ملی را ببینن و چهل درصد بقیش نوش جونشون! من عمق استراتژیک و... حالیم نیست. همه دنیا هم منفعت را چیزی جز منافع کوتاه مدت یا بلند مدت اقتصادی نمیدانند
جالب بود تابناک
خیلی جای تاسف داره. به نمایندگان بگید برای خیلی از مردم 200 تومن هم مهمه چون درآمد کمی دارن.
تعهد و خدمت به مردم و اخلاق .! چی چی هستن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
جالب این است که این نماینده ها موقع تبلیغات انتخاباتی جمله شهید بهشتی را دائم تکرار میکنند که قصد ما خدمت است نه قدرت!!!
اگر نماینده دلسوز و بفکر داشتیم که وضعیت مردم به این صورت نبود...
اکثریت بفکر خودشون و اطرافیان هستن...
تابی جون ما خیلی وقته دیگه به هیچ کسی اعتماد نداریم و دل هم نمیبندیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
فایدش چیه؟ اونها که دارند کار خودشون رو میکنند چه شما دل ببندیدی چه دل نبندید
از آقای کریمی قدوسی باید پرسید از کجا گوشت میخره ماهم خرید کنیم
ضمنا اتفاقا مردم به سیاست بازی شما کار ندارن و این چیزها برایشان مهم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
از اون باحالتر جناب محمود صادقی بودن که مدام توی توییتر تزهای مختلف میدن

حیف اونهمه احساسات من که ایشون به نفع خودشون تحریک کردن
من خيلي سالي اميدي ندارم و واسه همين راي هم نميدم. اميدم به خدا است كه فقط از گشنگي تلف نشيم و بس. اينا واسه حقوق آخر ماهشون فكر بازنشستگي خودشون و فكر مال و اموال خودشونو فكر معافيت بچه ها از سربازي و غيره هستند به مردم ديگه وقتي ندارن فكر كنند.
متاسفانه نمایندگان ملت بجای اینکه بیان کاری برای مردم انجام بدن و به دردشون گوش کنن فقط دنبال لابی گری هستن

تابی جون درد زیاد هستش ولی کو گوش شنوا و تا وقتی همه چی از دید آقایون گل و بلبله، هیچ چیزی درست شدنی نیست
ملت فراموش شدند ودر فقر مطلق غوطه وردیگر امیدی برای نجات نیست
نمایندگانی که تعهدات اول و آخرشان سیاسی است دیگر جایی برای رسیدگی به امور مردم ندارد.
مردم دل نبسته اند ، احزاب وابسته اند ...
مشکلات را خود مردم با دستان بسته و دلی امیدوار حل می کنند ...
واقعا جای تاسف دارد که نمایندگانی که دغدغه هایشان باید معیشت مردم باشند هیچگونه اطلاعی از قیمت ها ندارند. چون 10 هزار تومان یا 30 هزار تومان بودن یک قلم کالا تفاوتی برای آنها ندارد. جالب اینکه صحبت در این رابطه را فتنه گری نیز می دانند.
شما فکر کردی ما دل بستیم؟؟؟
خدایا ما کجا داریم زندگی میکنیم......
شرمنده خیلی وقت است که که نمی بایست دل به نمایندگان و دولتمردان فعلی می بستیم که بستیم
سنگک 500 تومان؟
گوشت 16000 تومان؟
لواش 1000 تومان؟

این یعنی اصلی ترین رکن کشور که درباره آینده مردم تصمیم میگیره، از مردم و مشکلاتشون بی خبره


و چند روز دیگه هم نماینده ها بعد از مطلع شدن از قیمت ها میگویند که
بنزین تو آمریکا توی بالاشهر لاس وگاس لیتری 10000 تومان هست و اینجا ارزونی داریم
و خدا رو شکر فقط بنزین در همه جای دنیا از ایران گرونتره و باقی اجناس با توجه به کیفیتشون و مواد اولیه عالی واقعی(نه چینی یا تقلبی) از ایران بسیار ارزان تر هست.
این فاجعه است. هر روز منتشرش کنید و همه جا منتشرش کنید. مسائل مملکت می ماند چون اینها تصمیم گیرنده اند.
آن نماینده که نزدیک گفت هم که قیمت روغن را خیلی پرت گفت 2000 تومان طرف یک 7 یا 8 سالی خرید نکرده
این را از هیئت رئیسه مجلس و وزرا هم بپرسید بخصوص کشاورزی و کشور
آقای محجوب که بنده خدا حق داره سالهای ساله نماینده است کلا از وضع مملکت افتاده بیرون
جواب متن بالا همان جواب قطعه ساز خودرو است که گفت انتظار داری من مثل شما خبرنگار ماشین سوار شوم(داخلی) یعنی انتظار داری نماینده مردم مثل مردم عادی زندگی کند!
والا ما که هربار هر چی دقت کردیم بازم به درد نخور از آب دراومدن
اینها که نماینده هستند اما خیلی از مدیران ادارات معمولی هم خبری از قیمت ها ندارند دراداره ما پژوهشگران و مدیران که حقوق های نجومی میگیرند خبری از قیمت ها نیدانند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
راست میگه من راه حلم این بوده که هر 6 ماه یکبار یه نامه به رئیسم می نویسم قیمت ها و مشکلات زندگی رو میگم و میگم حقوقم کمه اونم براش مهم نیست خیلی
نكته ديگر عدم دلبستگي نمايندگان به شهر زادگاه خود بوده و بجاي تلاش براي اباداني ديار خود به فكر كمهاجرت به تهران و نهايتا تسهيل مهاجرت همشهريان خود به اين شهر هستند
تابناک تو هم بابا !!!! در اینکه بیشتر دنبال قدرت و منافع شخصی و جناحی هستن شاید ولی دیگه نمیشه قیمت ها رو که هر روز داره تغییر میکنه حفظ کنن . مثلا وقتی کار قانون گذاری و کلان مدیریت کشور و اشراف به تمام مسائل جامعه مطرح میشه کی وقت خرید داره ؟ حالا ما واسه اینکه تا آخر ماه کم نیاریم حساب و کتاب میکنیم . با پول زیاد که کسی مشکل پیدا نمیکنه . اگه هر مسئولی بین خودش و خدای خودش متعهد به کار درست بشه مشکل قیمت ها هم حل میشه . چون که صد آید نود هم پیش ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
نمی خواهد هر روز چک کنند ولی حداقل قیمت 16 هزار تومان برای گوشت ندهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خوندید و منفی دادید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
مشکل همین جاست
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
اگر میدانستند باید تعجب میکردید. وظیفه نماینده که حل مشکلات مردم نیست.
مارو باش شما رو باش
خسته نباشید نمایندگان عزیز ملت
چرت بعد از نطقتون رو بزنید بزرگواراااا
بهترين چيزي كه ميشه گفت، همين تيتر خبر هستش و بعدش فقط سكوت و تأسف
سلام داداش
الان شرایط استخدام و کار خیلی سخت شده و دم عید هم هست هزینه ها بالاست یه خورده تو نوشتن مقالات مراعات کن به فکر زن و بچه ات هم باش
آره قربونت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
البته که طنز داشت
ولی بدبخت ترسو نباشید ما ایرانی هستیما
ما خیلی وقته از مسوولین دل کندیم باید خودمون به فکر خودمون باشیم
هیچ کس خبر از درد مردم نداره...
ببین تابناک نویس ها بیخود شلوغش نکنید
اینها نباشند جایگزینشون امثال رسایی و نبویان و کوچکزاده و روح الله حسینیان و حدادعادل و.... باید برند مجلس
وی البته در ادامه گفت: این پرسش ها را حذف کنید؛ اینها دست مایه های فتنه هستند.
تابناک جان متاسفانه جمع بندی و جمله آخرت نشان داد تو هم از درد مردم بی اطلاعی.
به مردم مشهد تبریک میگم با این انتخابشون . خوب شد این کلمه فتنه هست بالاخره خیلی جاها به داد میرسه
همه تقلای کسانی که وارد مجلس می سوند برای رفاه خانواده و فامیل خود است حداقل در برخی استانها اینچنین است .
من یه کارمند ساده هستم و خداییش من هم قیمت دقیق هیچکدومو نمیدونم چون کلی خرید میکنم، البته قبول دارم که نمایندگان مردم باید این مسایلو دقیق تر بدونن ولی در مجموع این موضوع نمیتونه نشون دهنده ضعف یا قوت یه نماینده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
مطمئنی کارمند ساده ای؟! مگه میشه ندونی؟! منم کارمند ساده ام حقوقم تا 12ام هر ماه تقریبا تموم میشه و اون مقدار ناچیز باقی مونده اش رو هزار جور حساب کتاب میکنم که چه جوری به انتها برسونم و معمولا به قرض کردن میرسه و در نهایت آخر هر سال به جای پس انداز بدهی بالا آوردم لطفا این شعار رو ندید خوی باید صرفه جویی کنی و درست خرج کنی
تابی جان یکبار یک مقاله درست و انهم با تیتر درستر نوشتی مجلس شده باشگاه میلیاردرها همه نماینده ها بفکر خودشان هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
چرا تیتر رو عوض کردی به بعضی ها برخورد مگه
باسلام . اینکه مسئولان از قیمت کالاها خبر ندارند خبر تازه ای نیست . اما اینکه عامل اصلی مشکلات را ندانستن قیمت خرده فروشی کالاها معرفی کنیم یعنی اصل موضوع را می خواهیم فراموش کنیم . مگه تو اروپا و آمریکا و کشورهای پیشرفته تمام مسئولین قیمت خرده فروشی را می دانند؟ مشکل چیز دیگه ای است . لطفاً با کارشناسای اقتصادی و جامعه شناسان خبره صحبت کنید و بدون سانسور نظرات اونا را درج کنید . ممنون
تابناک عزیز باین نکته توجه کن دوست داشتی پست کن!
هر یک کیلو گرم تخمه آفتابگردان 15 درصد روغن دارد یعنی برای تهیه یک کیلو روغن خوراکی6 کیلو و 600 گرم تخمه آفتابگردان مورد نیاز است هر یک کیلو تخمه آفتابگردان 7000 تومان است یعنی برای تهیه یک کیلو روغن نیازمند خرید 46200 تومان است.حال شما به من بگو چطور یک لیتر روغن مایع 1560 تومان است؟؟؟!!!!!! مگر نه اینست که هر آت و آشغالی را تحت نام پالم و کوفت و زهر مار به روغن میزنند...شما سری به بیمارستان سرطانیها بزنید... شما سری به بیمارستان سید الشهدا (امید) اصفهان بزنید باور کنید سرطان از سرماخوردگی شایعتر شده است این مملکت رها شده است... چی فکر میکردیم و چه شد..آقای وزیر خوب بهداشت کجایی؟ این مواد غذایی است ...محصولات دیگر هم هم شبیه به همین..مگر نه اینست که شرکتهای وابسته به مدیران و معاونین بهداشت محصولاتی را تحت عنوان ضد ریزش مو و ضد چروک و..... با تبلیغات تعدادی هنرمند نما و مجری نما و فوتبالیست نما از صدا و سیمای این مملکت به خورد این مردم میدهند و آقای وزیر ککش نمیگزد....
نماینده ای که چند برابر دریافتی دوران خود هزینه میکنه تا وارد مجلس بشه، نمیتونه مشکلات مردم رو درک کنه. متآسفانه آلان بیشتر مشکلات مردم از همین مجلس شروع میشه
کریمی قدوسی متخصص علوم فتنه ونفوذ
احسنت تابناک.اینها درد اصلی و روزمره مردم را نمی دانند بعد می خواهند مشکل بیکاری و تورم را بدانند.از قدیم گفتن یک سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگری.
من به عنوان فرزند یک نماینده عرض میکنم تحقیقتون بایاس داره!!!
به خاطر مشغله کاری و نبودن در منزل همه کارها به عهده افراد خانواده است و ایشان حتی فرصت خرید ندارند!! لباس و کت و شلوار هم مادرم برایشان تهیه میکند.
این مقاله قابل پیگرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
میشه بفرمایید، به غیر از بررسی قوانین مرتبط با مردم و کشور، مشکلات مردم و تصمیم گیری برای حل مشکلات، چه مشغله ای دارند که اصلا به فکر مردم نیستند؟
موارد این مقاله رو از خرید شخصی که لازم نیست متوجه بشوند از بررسی مشکلات مملکت باید متوجه می شدند.
تازه فهمیدی تابناک ؟ خیلی وقته که مسئولین از مردم رویگردان شدن.
والا من از اولم از اینا نا امید بودم.
خیلی وقته دل کندیم از مجلس و دولت
الان حدود 15سال است کشور دارد فقط به ثروتمند میرسد وتوسر کارگر وکارمند بخصوص قراردادی میزند ونماینده مسئول و...و...همه به فکر خودشان هستند بعد شما بفکر چه هستید از انها برای محرومین ابی گرم نمی شود فقط مهدی بیا مهدی بیا؟؟!!!..............
گوشت 15 16 تومن؟ قیمته گوشتو نمیدونی فتنه انگیزیه ماست؟ کی به تو رای داده؟؟؟
کریمی قدوسی، نماینده مشهد . . . قیمت گوشت هم فکر می کنم حدود 15 یا 16 هزار تومان باشد.
وی البته در ادامه گفت: این پرسش ها را حذف کنید؛ اینها دست مایه های فتنه هستند.

گوشت؟؟؟؟؟؟؟؟ 15 هزار؟؟؟؟؟؟؟
چرا به نماینده ها گیر دادی کل مسئولین همینطورن.
از ماست که بر ماست....
چه عجب یه گزارش به نفع مردم چاپ کردی تابی جون
کریمی قدوسی، نماینده مشهد در پاسخ به اینکه قیمت یک کیلو گوشت، یک کیلو روغن، یک عدد نان لواش، چقدر است، گفت: برنج حدود 11 هزار تومان خریدم قیمت گوشت هم فکر می کنم حدود 15 یا 16 هزار تومان باشد. قیمت روغن و نان را هم نمی دانم.
وی البته در ادامه گفت: این پرسش ها را حذف کنید؛ اینها دست مایه های فتنه هستند.
تابی جون ... اصلا نیازی به تحقیق میدانی نبود ... از قدیم گفتن :
سیر از گرسنه خبر نداره ، سواره از پیاده
تیترت چرا عوض شد؟
احترام به مخاطبت بزار و صادقانه بگو چرا؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
مردم به نمایندگان خود دل نبندند؛ آنها هم از درد مردم بی خبرند
ما فقط رای میدیم که یه مهر تو شناسنامه بخوره و گرنه به جان همه 290 نماینده و رییس مجلس قسم به هیچکدوم دل نبستم.
نمایندگانی که درامد میلیونی ماهانه و سالانه و روزانه از محلهای مختلف دارن چه اهمیتی داره براشون که قیمت گوشت و برنج و روغن و....... چقدر هست هر چقدر هم که باشه چون براحتی تهیه میکنن بخاطر همین بهش فکر هم نمیکنن فکرشون جاهای دیگس.
"قیمت گوشت هم فکر می کنم حدود 15 یا 16 هزار تومان باشد"!!!! خیلی حرف داره این صحبت
علیرضا محجوب
این آقا مثلا رییس اتحادیه کارگری و خانه کارگر هستند
بدا به حال منه کارگر
تابی جون اکثر این حضرات نماینده قطع به یقین، خدمتکار باید داشته باشن که دارن. وگرنه با این مشاغلی که اینها دارن حتما زمان کافی برای خرید کردن دارند.
استدلال کاملاً غلط!
.
والا من هم که " غرق در نعمات " نیستم؛ قیمتها را نمی دانم چون همسرم خرید خانه را انجام می دهد.
دل خوشی از نمایندگان مجلس ندارم، اما منصف باشیم.
خانه از پایبست ویران است ... خواجه نمیدونم تو فکر چی بود یادم رفته
مشکل تو انتخاب مردم نیست مشکل اصلی تو رد صلاحیت هاست که کاندیدای مردمی رو رد میکنن ملت مجبور میشن به همینا رای بدن
دمت گرم تابي
از نمايندگان خانم ميپرسيدي جواب صحيحةميدادن
حرفت بی حسابه تابناک
برای اینکه یه نفر نماینده خوبی باشه لازم نیست این چیزارو بدونه!!!
منم یادم نمیمونه قیمتارو چه برسه نماینده
لطفااز تمام نهادهای بالا پرسش نمایید قطعا جوابهای زیباتری هم میشنوید
لطفا تحقیق کنیدچند نفر از ملت بهتران از پول اب وبرق وبنزین وگاز وووو اطلاع دارند که اصولا چنین هزینه هایی وجود دارد
کدوم یک از مسیولان خبر دارن که فقط نماینده ها خبر ندارند.
بعد ما گیر این هستیم که نماینده ی فلان کشور با دوچرخه میره سرکار و چرا مال ماها باید راننده ببره و بیارتشون! بابا طرف از بقالی سر کوچه اش هم خرید نمیکنه، کجای کاریم؟!؟ آخه اینا میفهمن درد مردم چیه؟
متاسفانه. اکثر نمایندگان در تمام زمینه ها از اطلاعات لازم برخوردار نیستند و در جستجوی آن نیز نیستند و سیاست بازی اولین. و آخرین کاری است که در آن خبره هستند
حالا دم انتخابات دوباره 70 یا 80% مردم میریزن و دوباره به همینها رای میدن.... از ماست که بر ماست...
من همیشه بران سؤال بوده چطور یک نماینده یک میلیارد تومان هزینه میکنه بره مجلس بعد طی 4 سال 300 میلیون بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابی از علی جون هم یه سوال میگرفتی اخه ایشون درگیر شدن با مشکلات کلان جامعه رو دوست داره مثل حضور بانوان در ورزشگاه یا سپنتا جون یا ..... اینا که شما مطرح کردی که مشکل نیست مشکلات اصلی رو علی اقای مطهری خوب میشناسند
پاسخ ها
جسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
بد بخت مردمی که اینا نماینده هاشونن
نمایندگان بعد انتخاب مردم وکشورا ول میکنند
آقا اینها همش دسیسه دشمنه، نباید از نماینده ها سوال بپرسید.....
فقط بگید مرگ بر امریکا بقیش درست میشه
جنگ هم بشه خودشون باید دست به کار بشوند و دیگر بر روی مردم حساب باز نکنند
تابناک محترم کامنت ما که نحوه ارتزاق نمایندگان را نشان می دهد نمایش ندادی
از اینکه زحمتکشان محترم تابناک اگرچه ابتر ،اما به یکی از معضلات کشور اشاره نمودند ،مایهٔ امید واری است ،انشأالله که بتوانید ،همهٔ مقامات را از صدر تا ذیل ،نقد منصفانه کنید ،،،
اینها مسائل جزئی و بی ارزش است فقط امور بین المللی مورد علاقه مسئولین است و بس.
از آقاي قدوسی بپرسید از کجا گوشت کيليويي 15-16 هزارتوماني ميخرند ما هم بريم بخريم...
این پرسش ها را حذف کنید؛ اینها دست مایه های فتنه هستند.
سلام: بابت این مقاله زیبا و پر از معنا به نوبه خود از سایت وزین تابناک تشکر و قدردانی میکنم و دست تهیه کننده مقاله را می بوسم . خدایا تو خودت به داد این ملت مظلوم برس .
ابن نماینده از زیر و بم جزئیات امریکا و اروپا خبر دارد ولی قیمت گوشت در کشور خودش و در محل نمایندگی خود خبر ندارد .گوشت 15 تومانی را که وی گفته کجا تهیه کنیم. گوشت 35 الی 45 تومان میباشد
معلوم شد که اکثرنمایندگان از قشر مردم نیستند و از ما بهترانند
سلام به نماینده ای میلیارد تومان خرج کرده و امده مجلس حق بدین که وقتشو برای این چیزا تلف نکنه
با اين تفاسير چه توقعى از بنمايندگان داري
کار میدانی جالبی انجام شده ولی به نظرم باید چرایی پاسخ ها رو هم جمع آوری می کردند. مثلا چرا نسبت به قیمت یک کیلو گوشت اطلاعی ندارید و اینکه آیا به نظرشون لازم هست یک نماینده قیمت این اقلام ضروری مصرفی رو در کشور بدونه یا نه؟
مایه افسوس است
وقتی یک نماینده از قیمتها بی خبره پس تو مجلس دنبال چی باید باشه؟؟؟؟؟؟آیا وظیفه اشون نیست؟؟
لازم به ذکر است که مجلس شرکت تعاونی داره که نمایندگان با همین قیمتها و جنس درجه یک ، اقلام ضروری خودشون رو میخرند ، واقعا گوشت رو کیلو شانزده هزار تومان میخرند
كسي به اينها دل نبسته بود و نخواهد بست
ولی من فکر میکنم از همین نماینده ها یا مسولین قیمت کالاهای لوکس یا ماشین های آنچنانی را بپرسین تا ریال آخرش میدونن.
خب مشخصه کسانی که از شهر ما نماینده شده اند همه الان در خانه های میلیاردی پایتخت ساکن هستند.چطور این افراد غوطه وردر رفاه دنبال فکر کردن به مشکلات مردم هستند.
خدا را شکر
مشت نمونه خروار است .مشکل فقط دانستن قیمت مایحتاج عمومی نیست.مطمئن باشید خیلی از این آقایان پاسخ عادی بسیاری از سئوالات پیش پا افتاده دیگر راهم نمی دانند
سلام تابناک عزیز
تا ماه پیش سایت افتاب رو میخواندم ولی چقدر اشتباه میکردم واقعا ممنونم از اینکه واقعیات سیاست رو نشون میدین و ممنون از اینکه نظرات رو هم چاپ میکنین دست مریضاد
دست نمايندگان محترم درد نكنه كه با وجود نماينده مردم هستند اما نمي دونن كه اين مردم چجوري زندگي مي كنند...گوشت كيلويي 16 هزارتومان؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
به نظر من نمایندگان محترم خیلی وقته که دیگه از هیچی خبر ندارند اگه خبر داشتن وضعیت من و امثال من با این همه منابع خدادادی روشن بود...راست و چپ هم نداره..
ندانستن قیمتها کار زنان است. که نمیگذارند شوهران مطلع تا بیشتر برای خرید پول بگیرند واقعا قدرت زنان در نگذاشتن خرید توسط مردها مثال زدنی است.
این قضیه کار زنان خانه است تا بیشتر برای خرید پول بگیرند. سیاست کلی زنان شوهر پول دار می باشد. اقا صدای زنان را درنیاورید بگذارید کار خودشان رابکنند
اینارو قبل انتخابات بگید نه الان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار