بازدید 21108
۳
حاشیه ای بر اقدام عجیب آموزش و پرورش شهرستان ورامین؛

مدیران آموزش و پرورش فرزند خود را در این مدرسه نام نویسی کنند! + فیلم

باور کردنی نیست، اما در همین فیلم ویدئویی رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک این موضوع بسیار مهم را امری طبیعی و عادی قلمداد می کند. به نظر او یا مسئولیت تبعات سنگین چنین شرایطی را نمی داند و یا نمی خواهد بپذیرد؛ وضعیت نگران کننده ای که نیازمند ورود دستگاه های ذی ربط دیگر است تا برای آن راهکاری پیدا کنند.
کد خبر: ۷۴۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 06 November 2017
مدیران آموزش و پرورش فرزند خود را در این مدرسه ثبت نام کنند! + فیلمچند کیلومتری مرکز سیاسی کشور و در یکی از شهرستان های استان تهران، مدرسه ای مشغول به فعالیت است که گویا به هیچ یک از قوانین بالادستی نظام آموزشی کشور تعهدی ندارد و همانند یک جزیره مستقل اداره می شود؛ مدرسه ای که به رغم همه مشکلات با بی توجهی عجیب مدیران آموزش و پرورش مواجه است.

به گزارش «تابناک»؛ در شهرستان قرچک که با فاصله کمی از پایتخت سیاسی کشور قرار دارد، محیطی آموزشی و فعال است که در سه مقطع ابتدایی و دبیرستان دانش آموز می پذیرد و همین موضوع مهم ـ که با هیچ یک از قوانین آموزشی کشور همخوانی ندارد ـ برای بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آنها مشکل آفرین شده است.

سخن از مدرسه ابتدایی شهدای 15 خرداد و دبیرستان شهدای مرصاد شهرستان قرچک است که به شیوه ای آشکار در حال پذیرش و آموزش کودکان و نوجوانان این شهرستان در سه مقطع تحصیلی و در کنار یکدیگر است؛ شرایطی که به نظر می رسد، اگر در کل کشور یگانه نباشد، حداقل مورد مشابهی برای آن تا کنون گزارش نشده است.

سهل‌انگاری برخی مسئولان آموزش وپرورش شهرستان قرچک در نظارت بر ساختار فعالیتی این مکان آموزشی و بی توجهی به اعتراض های مردمی به گونه ای پیش می رود که به اجبار کودکان و نوجوانان شهرستان قرچک با همه تفاوت های سنی و فیزیولوژیکی که با یکدیگر دارند، باید از صبح تا پایان ساعت کاری مدرسه در کنار یکدیگر باشند.

والدین دانش آموزان مقطع ابتدایی این مدرسه به شدت از وضعیت موجود ناراضی هستند و تأکید دارند، فرزندان آنها بارها از مشکلاتی که دانش آموزان دبیرستانی برای آنها ایجاد کرده اند در خانه گفته اند، اما مدیران مدرسه به این شکایت ها رسیدگی نمی کنند.

در فیلم ویدئویی که «باشگاه خبرنگاران جوان» از وضعیت این مدرسه منتشر کرده است، برخی از والدین می گوید، در این مدرسه به دلیل تفاوت سنی بالای میان دانش آموزان، دانش آموزان مقطع ابتدایی شرایط سختی دارند که یادگیری واژه های زشت و ناپسند تنها بخش کوچکی از آن سخت است.

در این فیلم، مادر یکی از دانش آموزان از تنبیه فرزندش توسط دانش آموزان بزرگ تر سخن می گوید و تأکید دارد، آنها حتی خوراکی های فرزندش را نیز به زور از آنها می گیرند.

نا گفته پیداست، در شرایطی که این مدرسه دارد، دانش آموزان ابتدایی به شدت در معرض آسیب هستند و بدون شک روزانه استرس و التهاب درونی زیادی را باید تجربه کنند؛ موضوعی که تصور آن برای دانش آموزان پسری که شرایط مدارس کشور را خودشان تجربه کرده اند، کار سختی نیست.

اینکه دانش آموزان سال بالایی به دلیل توان بدنی بیشتر به راحتی با کودکان این مدرسه رفتار زورگویانه داشته باشند و آنها را تهدید و یا آزار می کنند، یکی از بدیهی ترین مسائلی است که نیاز است تا مسئولان آموزش و پرورش استان تهران و شهرستان قرچک به آن پاسخ دهند.

باور کردنی نیست؛ اما در همین فیلم ویدئویی رئیس آموزش و پرورش شهرستان قرچک این موضوع بسیار مهم را امری طبیعی و عادی قلمداد می کند. به نظر او، یا مسئولیت تبعات سنگین چنین شرایطی را نمی داند و یا نمی خواهد بپذیرد؛ وضعیت نگران کننده ای که نیازمند ورود دستگاه های ذی ربط دیگر است تا برای آن راهکاری پیدا کنند تا این مشکل عجیب  به سایر مدارس شهرستان و کشور سرایت نکند.

وضعیت این مدرسه که سه مقطع تحصیلی را در کنار یکدیگر قرار داده است و مدیران آن تحت هیچ شرایطی نسبت به آموزه های ناپسند موجود احساس مسئولیت ندارند و آن را امری عادی توصیف می کنند را با این توصیه به پایان می بریم که اگر واقعاً موضوع مدیران ارشد آموزش و پرورش استان تهران و شهرستان قرچک این است که این شرایط عادی است و جای نگرانی ندارد، فرزندان خودشان را نیز در این مدرسه ثبت نام کنند.

باید به همه موارد بالا این نکته مهم را افزود اصلاً همین ضرورت های تفاوت سنی و آسیب های مرتبط با آن زمینه ساز این شده که برنامه ریزان نظام آموزش کشور، مقاطع تحصیلی متفاوتی را برای دانش آموزان تجویز و طراحی کنند و در غیر این صورت، اصلاً دلیلی ندارد با کلمات بازی و مقاطع و کلاس های آموزشی متفاوتی طراحی شود.

تعداد بازدید : 1104

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۳
تابی جان. آقایون مشغول امور هستند. وقت ندارند
زمانی که ابتدایی شش ساله شد مشکلات زیادی از طرف بچه های پایه ششم یا همان اول راهنمایی سابق برای پسر بچه های کوچکتر ایجاد شد که تازه مواردی که اینجا نوشته شده جزو خوباش بود و بعضی موارد اصلا قابل گفتن نیست کار اونقدر بیخ پیدا کرد که حتی قرار شد سه سال اول ابتدایی از سه سال دوم جدا بشن
حالا شما فکر کن اونها کلاس ششم بودن و اون همه دردسر داشتیم وای به حال این مدرسه که نوجوون 18 ساله رو گذاشته کنار بچه شش ساله
اونوقت ميرن تو كشورهاي ديگه مدرسه ميسازن!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر