بازدید 9194
۴

چرا مقام ارشد آمریکایی به دمشق سفر کرد؟

پس از آنکه هیأت آمریکایی در مذاکرات آستانه 7 اعلام کردند که رفتن بشار اسد از قدرت را به عنوان پیشرفت روند سیاسی مطرح نمی‌کنند، گزارش ها حاکی از آن است که یک مقام ارشد آمریکایی با رئیس سازمان امنیت ملی سوریه در دمشق دیدار کرده است. اگر چنین خبری درست باشد، باید پرسید، چرا آمریکایی ها پس از شش سال از وقوع جنگ در سوریه و اصرار بر نامشروع بودن حکومت اسد، اکنون به دمشق سفر کرده اند؟ هدف از سفر مقام آمریکایی به دمشق چه بوده؟
کد خبر: ۷۴۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 04 November 2017
پس از آنکه هیأت آمریکایی در مذاکرات آستانه 7 اعلام کردند که رفتن بشار اسد از قدرت را به عنوان پیشرفت روند سیاسی مطرح نمی‌کنند، گزارش ها حاکی از آن است که یک مقام ارشد آمریکایی با رئیس سازمان امنیت ملی سوریه در دمشق دیدار کرده است.

به گزارش «تابناک»، یک مسئول برجسته نزدیک به دمشق به رویترز گفت: یک مسئول ارشد آمریکایی اخیرا با رئیس سازمان امنیت ملی نظام سوریه ـ که بالاترین سطح سفر یک مقام آمریکایی به سوریه از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود ـ ملاقات داشته، حال آنکه آمریکا انجام چنین دیداری را تکذیب کرده است.

 خبرگزاری رویترز گزارش داده است، این مسئول منطقه‌ای نزدیک به دمشق نام مسئول آمریکایی را که با سرلشکر علی مملوک، رئیس سازمان امنیت ملی سوریه دیدار داشته فاش نکرده است.

این مسئول منطقه‌ای تأکید کرد: این ملاقات گام مهمی است اما دمشق اعتمادی به آمریکا ندارد. بنا به گفته مسئول مذکور، این مقام آمریکایی از خاک لبنان به دمشق سفر کرده است.

این منبع گفت: مملوک در این دیدار که اخیرا انجام شده، اعتراض دولت سوریه به حضور آمریکا در خاک کشورش را ابلاغ کرده و گفته که دمشق آن را یک خلل می‌داند.

چرا مقام ارشد آمریکایی به دمشق سفر کرد؟

این مسئول آمریکایی نیز در پاسخی مدعی شده که هدف از حضور آمریکا در سوریه اجرای ماموریت استشاری و جنگ با داعش است.

اگر چنین خبری درست باشد، باید پرسید که چرا آمریکایی ها پس از 6 سال از وقوع جنگ در سوریه و اصرار بر نامشروع بودن حکومت اسد، اکنون به دمشق سفر کرده اند؟ هدف از سفر مقام آمریکایی به دمشق چه بوده؟

در پاسخ می توان گفت که هدف یا اهداف آمریکایی ها از دیدار با رئیس سازمان امنیت ملی سوریه، بیش از هر چیز، هماهنگی عملیاتی به ویژه در شرق، مرکز و غرب سوریه است.

ارتش سوریه و نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا بیش از هر زمان دیگری در شرق سوریه، احتمال درگیری و برخوردشان وجود دارد؛ برخوردی که می تواند چالش های عمده ای برای آمریکا در سوریه ایجاد کند. به همین جهت به نظر می رسد سفر مقام آمریکایی به دمشق برای جلوگیری از ایجاد برخورد میان ارتش سوریه و کردها بوده است.

نقطه برخورد دوم که احتمالا آمریکایی ها قصد دارند از آن جلوگیری کنند، رقه (پایتخت سابق خلافت خودخوانده داعش) است؛ جایی که نیروهای کرد کنترل آن را در اختیار دارند و مقامات سوریه نیز اعلام کرده اند، به زودی برای بازپس گیری رقه از نیروهای کرد اقدام خواهند کرد.

نقطه برخورد دیگر که ممکن است آمریکایی ها تلاش کنند از اشتعال آن جلوگیری کنند، غرب سوریه است که اسرائیلی ها در حال حمله به مواضع ارتش و تأسیسات سوریه است.

در نهایت، به نظر می رسد این دیدار بیشتر در راستای جلوگیری از برخورد و درگیری میان ارتش سوریه و نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا انجام شد؛ دیداری که بیش از هر چیز ناشی از نگرانی آمریکا از آینده تحولات سوریه بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
یعنی 7 سال جان و پول ایران و ایرانی به باد رفت
دلیلش کاملا واضحه. رفته برای اتمام حجت. یا ایران رو کنار میذاری و در قدرت میمانی، یا با قدرت خداحافظی کن.
و اما ما نیز دل خوش کرده ایم به اس300 روسیه در حالی که در سوریه مستقر است و اسراییل هر از گاهی نقطه ای از سوریه را میکوبد پس این اس 300 ها چکاری ازشان شاخته است
چون اونا بلدن بدون هزینه و در زمان مناسب امتیاز بگیرن ولی شما با هزینه هم نمیتونید امتیاز بگیرید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل