بازدید 12834
آخرین تحولات خاورمیانه؛

آزادی مهم ترین پایگاه داعش در مرز غربی عراق با سوریه/نتانیاهو: می خواهیم با اعراب برای مقابله با ایران متحد شویم!/افشای طرح امارات و عربستان برای ایجاد آشوب در کویت/ درگیری شدید ارتش ترکیه و پ.ک.ک با هفتاد کشته

در 24 ساعت گذشته، خاورمیانه به مانند همیشه با تحولات و رویدادهای متعددی مواجه بود. در این میان، آزادی مهم ترین پایگاه داعش در مرز غربی عراق با سوریه ـ که از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار است ـ نیز مهم ترین تحول بوده است. دعوت نتانیاهو از اعراب برای مقابله با ایران، درگیری شدید پ.ک.ک و ارتش ترکیه، طرح عربستان و امارات برای آشوب در کویت و آغاز مأموریت سفیر جدید لبنان در دمشق نیز از جمله تحولات مهم دیگر بود.
کد خبر: ۷۴۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 04 November 2017
در 24 ساعت گذشته، خاورمیانه به مانند همیشه با تحولات و رویدادهای متعددی مواجه بود. در این میان، آزادی مهم ترین پایگاه داعش در مرز غربی عراق با سوریه ـ که از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار است ـ نیز مهم ترین تحول بوده است. دعوت نتانیاهو از اعراب برای مقابله با ایران، درگیری شدید پ.ک.ک و ارتش ترکیه، طرح عربستان و امارات برای آشوب در کویت و   آغاز مأموریت سفیر جدید لبنان در دمشق نیز از جمله تحولات مهم دیگر بود.
 
به گزارش «تابناک»؛ یک منبع نظامی روز جمعه آزادی شهر مرزی القائم و مناطق حومه آن شامل الجماهیر، السلام، الرساله، الیرموک، الامین و منطقه الملعب علاه بر گذرگاه مرزی آن با کشور سوریه به نام 'الحصیبه' به عنوان مهمترین پایگاه حضور گروه تروریستی داعش در غرب عراق را اعلام کرد.

سپهبد «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده مشترک نظامی عراق دقایقی پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شهر مرزی القائم از توابع استان الانبار در غرب عراق - به عنوان مهمترین پایگاه گروه تروریستی داعش در غرب این کشور- آزاد شد.

این بیانیه حاکی است: اهداف عملیات کامل تحقق یافته است و اکنون نیروهای مشترک درحال تثبیت مواضع و پاکسازی کامل از وجود احتمالی عناصر داعش و یا بمب گذاری ها در مناطق شهری هستند.

عملیات آزادی غرب الانبار با مشارکت نیروهای مسلح و الحشد الشعبی عراق از 26 اکتبر 2017 آغاز شد.

نیروهای عراق بعد از آزادی منطقه عکاشات و دیگر مناطق حومه آن از دیروز پنجشنبه به آستانه شهر قائم نزدیک شدند.

عملیات آزادی مرکز شهر القائم از ساعات اولیه بامداد جمعه از سه محور شرقی، جنوبی و جنوب غربی آغاز شد.
 
آزادی مهم ترین پایگاه داعش در مرز غربی عراق با سوریه/نتانیاهو: می خواهیم با اعراب برای مقابله با ایران متحد شویم!/افشای طرح امارات و عربستان برای ایجاد آشوب در کویت/ درگیری شدید ارتش ترکیه و پ.ک.ک با 70 کشته 
آزادی مهم ترین پایگاه داعش در مرز غربی عراق با سوریه/نتانیاهو: می خواهیم با اعراب برای مقابله با ایران متحد شویم!/افشای طرح امارات و عربستان برای ایجاد آشوب در کویت/ درگیری شدید ارتش ترکیه و پ.ک.ک با 70 کشتهنیروهای عراق در آغاز این عملیات، خطوط اولیه دفاعی القائم را در محله «التنک» در هم شکسته و ورود به داخل شهر را آغاز و همزمان از محور جنوب غربی با حرکت در طول مرزهای عراق با سوریه، شهر القائم را از مرز سوریه جدا کردند.

نیروهای عراق با این عملیات نخست کنترل کامل گذرگاه مرزی «الحصیبه» را به دست گرفتند و مانع رسیدن کمک از عناصر تروریستی داعش در اراضی سوریه به عناصر داعش در شهر القائم شدند و همچنین عناصر تروریستی موجود در داخل شهر را تحت محاصره قرار دادند.

یگان های ویژه نیروهای مسلح و الحشد الشعبی سپس با حمله برق آسا به مرکز شهر توانستند به سرعت محلات مختلف شهر و مرکز القائم را آزاد کنند.

رسانه های عراقی و خارجی که از بامداد جمعه این عملیات را پوشش مستقیم می دانند، تصور نمی کردند که آزادی شهر القائم با این سرعت ظرف چند ساعت انجام شود.

با آزادی القائم همه مناطق مهم عراق از وجود تروریست ها پاکسازی شده و فقط بخشی از مناطق مانند «راوه» در بخش شمالی قائم از توابع استان الانبار باقی مانده که کارشناسان نظامی پیش بینی می کنند پس از آزادی القائم، آزادی راوه نیز به سرعت به سرانجام برسد.

کارشناسان پیش بینی می کنند که منطقه «الحوران» در صحرای الانبار با توجه به اینکه هنوز برخی از هسته های گروه های تروریستی در آن تحرک دارند، در مرحله بعد، هدف عملیات نیروهای مسلح و الحشد الشعبی عراق باشد.
 
آغاز مأموریت سفیر جدید لبنان در دمشق
 
 منابع لبنانی خبر دادند، «سعد زخیا» سفیر پیشنهادی لبنان به سوریه به تازگی وارد دمشق شده و قرار است، طی روزهای آینده اعتبارنامه خود را تقدیم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه کند.
 
 زخیا بعد از عزیمت به دمشق با ابراز خرسندی از حضور خود در سوریه و تحویل گرفتن مسئولیت سفارتخانه لبنان در این کشور، از مقام های این کشور به خاطر استقبال از وی تشکر و قدردانی کرد.

وی تأکید کرد، همه تلاش خود را در جهت منافع هر دو کشور لبنان و سوریه به کار خواهد بست.

گفتنی است، لبنان در چند سال گذشته در سوریه سفیر نداشت و سفارتخانه این کشور در دمشق توسط کاردار اداره می شد.

روز گذشته در جلسه هیأت دولت لبنان ، برخی وزیران لبنانی از جمله وزیران حزب نیروهای لبنان نسبت به تقدیم اعتبارنامه سفیر جدید لبنان به بشار اسد رئیس جمهوری لبنان اعتراض و درخواست کردند این موضوع تا بازگشت عضویت سوریه به اتحادیه عرب به تعویق بیفتد.
بی اعتنایی سعد الحریری نخست وزیر و دیگر وزیران جناح 14 مارس به این اعتراض ها نشان داد که الحریری رویکرد فعلی سفیر جدید در تقدیم اعتبارنامه به رئیس جمهوری لبنان را تأیید می کند.
 
نتانیاهو: می خواهیم با اعراب برای مقابله با ایران متحد شویم!
 
 به گزارش جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تلاش خود برای اتحاد با کشورهای عربی خاورمیانه علیه ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو که به مناسبت یکصدمین سال بیانیه بالفور درخصوص حمایت انگلیس از تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی در اندیشکده «چتم هاوس» لندن سخنرانی می کرد، بار دیگر یاوه سرایی های خود علیه ایران و برجام را ادامه داده و گفت: مشکل اصلی در برجام این است که فقط برای چند سال آینده ایران را از تسلیحات هسته ای دور نگه داشته و ایران می تواند به هنگام منقضی شدن توافق، فعالیت های هسته ای خود را از سر بگیرد.
 
آزادی مهم ترین پایگاه داعش در مرز غربی عراق با سوریه/نتانیاهو: می خواهیم با اعراب برای مقابله با ایران متحد شویم!/افشای طرح امارات و عربستان برای ایجاد آشوب در کویت/ درگیری شدید ارتش ترکیه و پ.ک.ک با 70 کشته
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان خود، بار دیگر به تفرقه افکنی میان ایران و کشورهای همسایه عرب زبان کشورمان متوسل شد و اعلام کرد: کشورهای عربی سنی مذهب اکنون اسرائیل را متحد خود در مقابله با قدرت گرفتن ایران دانسته و همچنین خواستار اصلاح و یا لغو توافق هسته ای با تهران هستند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار اضافه شدن بند بازرسی از سایت های نظامی ایران به توافق هسته ای شد.

وی همچنین خواستار افزایش تحریم های بین المللی علیه ایران و مدعی شد: تهدید به استفاده از گزینه نظامی علیه ایران، تهران را مجبور به عقب نشینی از فعالیت های هسته ای خود کرده است!
 
افشای طرح امارات و عربستان برای ایجاد آشوب در کویت
 
به گزارش نشریه المنار فلسطین، دولت کویت گزارش های سری را به کشورهای عربی و غربی ارسال کرده است. در این گزارش ها بر اطلاعاتی و اسنادی که از برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای به دست کویت رسیده تکیه شده است. این گزارش ها نشان می دهد، امارات طرحی را علیه کویت فراهم می کند که عربستان هم از آن استقبال کرده است.

این طرح علیه کویت با نظارت محمد بن زاید و محمد بن سلمان در حال آماده سازی است که هدف از آن در محاصره قرار دادن کویت و فتنه انگیزی در این کشور و در ادامه تحریم این کشور همانند قطر است. کویت در این گزارش ها از ابوظبی و ریاض درخواست کرده، از این طرح ویرانگر خود علیه کویت چشم پوشی کنند.

بر پایه منابع آگاهی که با نشریه المنار صحبت کرده اند، دولت کویت مدت هاست، در حال آماده باش بوده و از فتنه انگیزی و جنجال آفرینی های امارات و عربستان در داخل کشور نگران است.

بر پایه این گزارش ها، امارات و عربستان از موضع مخالفتی کویت در محاصره قطر و در پیش گرفتن موضع آشتی جویانه خشمگین هستند. امارات به همراه عربستان تلاش می کند درباره مسائل منطقه تصمیم گیر اصلی باشند.
 
 کشته شدن 60 عضو پ.ک.ک و ۱۰ نظامی ترک در درگیری‌های جنوب شرق ترکیه

در درگیری‌های ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه با اعضای پ.ک.ک در مناطق مختلف این کشور نزدیک به 60 عضو پ.ک.ک از پای درآمدند و 10 نظامی ترک نیز کشته شدند؛ مسأله‌ای که نشان می‌دهد، آن گونه که مسئولان آنکارا تصور می‌کردند، پ.ک.ک در داخل ترکیه ریشه‌کن نشده است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ترکیه دو سال است، در داخل و خارج از این کشور اقدام به عملیاتی علیه حزب کارگران کردستان و شبه نظامیان وابسته به آن می‌کند.
 
آزادی مهم ترین پایگاه داعش در مرز غربی عراق با سوریه/نتانیاهو: می خواهیم با اعراب برای مقابله با ایران متحد شویم!/افشای طرح امارات و عربستان برای ایجاد آشوب در کویت/ درگیری شدید ارتش ترکیه و پ.ک.ک با 70 کشته 

وزارت کشور و ستاد ارتش ترکیه اعلام کرده‌اند، در این درگیری‌ها که در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور رخ داده، ۵۷ تن از نیروهای پ.ک.ک کشته شده‌ و 10 نظامی ترک نیز جان باخته‌اند.

حزب کارگران کردستان که علاوه بر ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز آن را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند در ژوئیه ۲۰۱۵ و پس از شکست مذاکرات صلح، حملات مسلحانه خود را از سر گرفت و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۲۰۰ تن از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان ترک در حملات آنها کشته شده‌اند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر